 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problemy przy Carismie. Szyby, centralny, olej, zbieżność... |
Autor |
Wiadomość |
szeryf
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 KAT 116KM 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2010 Posty: 3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-01-2010, 17:46 Problemy przy Carismie. Szyby, centralny, olej, zbieżność...
|
|
|
Witam, niedawno nabyłem Carisme 97' 1.8 KAT 16v, 116KM, przebieg 216 tyś.km.
Moje problemy.
1. Szyby otwierają się bez problemu, ale by je zamknąć muszę kliknąć czasem kilkadziesiąt razy, tylne działają odrobine lepiej niż przednie. Wyciągnąłem układ (panel) i na stronie rewers są 2 czarne kwadraciki dziwnie połączone substancją coś jak silikon, wątpię by to było fabrycznie. Może to mieć wpływ na problem? Napięcie na akumulatorze jest poprawne.
2. Centralny zamek bez pilota, otwierając od strony kierowcy każde drzwi otwierają się jak chcą, czasem bez bagażnika, czasem bez pasażera z przodu. NIE UŻYWAMY WULGARYZMÓW NA TYM FORUM
3. Silnik był zalany olejem półsyntetyk. czy moge bez problemu zalac mineralnym CASTROL GTX dla aut z przebiegiem powyżej 100 tyś?
4. Czasem jeśli autko postoi jedną dobe w obecnych mrozach to po rozpoczęciu jazdy przez pare minut znosi mi Carisme na lewą strone, po kilku minutach zbieżność się stabilizuje. Jaki olej do wspomagania polecacie?
5. Czy to norma, że przy większych prędkościach skrzypi mi deska rozdzielcza?
6. Temat był, ale odpowiedzi brak. Potrzebuje linke od prędkościomierza, od Carismy nie znalazłem, więc od jakich innych aut będzie pasować?
Z góry dziękuję za porady i pozdrawiam. |
_________________ Jeśli czegoś nie potrzebujesz, nie lubisz lub nie można na tym zarobić, to się tego pozbądź.
 |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 17-01-2010, 19:52, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 17-01-2010, 18:09
|
|
|
1. wymienić cały układ taka naprawa to "druciarstwo"
2. prawdopodobnie siłowniki centralnego do wymiany
3. tego auta nie zalewa się minerałem w ostateczności półsyntetyk jeżeli masz zalane półsyntetykiem i nie bierze oleju nawet warto przejść ponownie na pełen syntetyk
5. norma to stuki dochodzące z zawieszenia jeżeli deska skrzypi prawdopodobnie ktoś tam manipulował. trzeba rozebrać i jeszcze raz złożyć pomiędzy plastiki można przykleić taśmę piankową dwustronną 3M
6. Może pasować od volvo s40 dużo części pasuje z tego samochodu
Japaneze Marek Malik Pabianice telefon: (042) 215 44 02 GSM: 602 224 584 GG: 1027199
poszukaj po złomach ostatnio dużo złomów przyjeżdża na demontaż do polski z Anglii wiele części pasuje można naprawdę tanio coś wygrzebać oprócz tego na angielskim ebay-u jest dużo ogłoszeń z częściami z demontażu |
Ostatnio zmieniony przez rasiak1980 17-01-2010, 18:17, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 17-01-2010, 18:10
|
|
|
szeryf napisał/a: | 1. Szyby otwierają się bez problemu, ale by je zamknąć muszę kliknąć czasem kilkadziesiąt razy, tylne działają odrobine lepiej niż przednie. |
wymontuj panele te które nie działają i albo wystarczy wyczyścić styki na płytkach drukowanych bo zaśniedziały albo podkleić gumki przewodzące na klawiszach sterujących tak jak robi się to w pilotach np do TV (koszt gumek z silikonem do klejenia ok 10 zł w sklepach elektronicznych)
szeryf napisał/a: | 2. Centralny zamek bez pilota, otwierając od strony kierowcy każde drzwi otwierają się jak chcą, czasem bez bagażnika, czasem bez pasażera z przodu. |
pewnie cos nie łączy na stykach. Sprawdź przekaźnik sterujący nad lewym kolanem kierowcy pod osłoną, wyłącznik (rygiel) na panelu środkowym obok ręcznego ewentualnie połączenia siłowników w drzwiach
szeryf napisał/a: | 3. Silnik był zalany olejem półsyntetyk. czy moge bez problemu zalac mineralnym CASTROL GTX dla aut z przebiegiem powyżej 100 tyś? |
możesz ale po co? cieknie Ci z silnika? jeśli nie to nie zalewaj gęstszym olejem jakim jest minerał. poza tym przyjaźniejszy dla silnika jest półsyntetyk niż minerał
szeryf napisał/a: | 4. Czasem jeśli autko postoi jedną dobe w obecnych mrozach to po rozpoczęciu jazdy przez pare minut znosi mi Carisme na lewą strone, po kilku minutach zbieżność się stabilizuje. |
może lewy cylinderek hamulcowy jest lekko zapieczony i ma większe opory toczenia, możesz to sprawdzić podnosząc auto i kręcąc kołami porównując jednocześnie jaki opór mają lub rozebrać cylinderki i przeczyścić
szeryf napisał/a: | Jaki olej do wspomagania polecacie? |
Dexron II lub III lub jakiś zbliżony parametrami np ELF MATIC G3
szeryf napisał/a: | 5. Czy to norma, że przy większych prędkościach skrzypi mi deska rozdzielcza? |
to wszystko zależy od wibracji u mnie to przeważnie delikatnie skrzypi na kostce brukowej (tej poniemieckiej ) lub na zimnym silniku na wolnych obrotach (diesel )
szeryf napisał/a: | 6. Temat był, ale odpowiedzi brak. Potrzebuje linke od prędkościomierza, od Carismy nie znalazłem, więc od jakich innych aut będzie pasować? |
a to prędkościomierz masz na linkę????????? u mnie jest electric |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 17-01-2010, 18:34
|
|
|
linka bedzie tylko z cari, w volvo sporadycznie wystepowal licznik na linke, aczkolwiek jesli trafisz to powinna pasowac o ile koncowka przy liczniku jest taka sama, o skrzynie bym sie nie martwil - jesli juz z volvo to musisz szukac linki z auta z podciaganym wstecznym jak w cari
na reszte problemow koledzy odpowiedzili
Witam na forum |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-01-2010, 22:27
|
|
|
Minerałem zakatujesz silnik. Cieknie, to napraw. Mam tą samą Carismę, 225kkm przelotu i wlewam syntetyk. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
szeryf
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 KAT 116KM 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2010 Posty: 3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-01-2010, 08:50
|
|
|
Dzięki Panowie za porady. Musze jechac wymienic tego CASTROLA, taki mi wcisnęli na stacji kontroli pojazdów. jeśli jest półsyntetyk to jaki do wymiany mi polecacie? |
_________________ Jeśli czegoś nie potrzebujesz, nie lubisz lub nie można na tym zarobić, to się tego pozbądź.
 |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-01-2010, 09:40
|
|
|
Castrol nie jest zły,ale półsyntetyk 10W40. Możesz wziąć też Mobil, wielu z nas na takim też jeżdzi. Ja obecnie zalałem Valvoline 10W40 i jest ok. Na rynku jest bardzo wiele marek, chodzi głównie o to żebyś zalał półsyntetyk, a nie mineralny tak jak ci polecił ktos w sklepie. |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 18-01-2010, 13:22
|
|
|
jak chcesz to mozesz nawet gm kupic byleby 10w-40 |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18-01-2010, 16:28
|
|
|
szeryf napisał/a: | jeśli jest półsyntetyk to jaki do wymiany mi polecacie? |
Marka jest mniej wazna niz lepkosc. Osobiscie jesli bym polecal to chyba jakiegos mobila. Podobno zostawiaja mniej szlamu w silniku niz Castrol, ale ile w tym prawdy...?
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 19-01-2010, 12:57
|
|
|
ja od ponad 4 lata jezdzilem swoja stara cari an elfie 10w-40 a w obecnej jezdze na elfie pełensyntetyk 5w-30 a przebieg to 200000km |
|
|
|
 |
|
|