Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJxA] Regulacja luzów zaworowych.
Autor Wiadomość
sunia
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2008, 13:21   [CJxA] Regulacja luzów zaworowych.

Witam

Mam pytanko jakie są luzy zaworowe w colcie z 96 rocznika z silnikiem 1.6 V16

Za odpowiedzi z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 27-08-2009, 13:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 14-06-2008, 14:40   

Dolotowe 0,20mm, wydechowe 0,30mm - ustawiać na gorącym silniku.

Edit by Marcin-Krak:
0,20 i 0,25 w przypadku silnika 1,3 (4G13)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 27-08-2009, 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
QwiateQ 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 220
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-06-2008, 22:16   

Chyba że na zimnym:
dolot - 0,09 mm
wydech - 0,2 mm

P.S. Witaj na forum :)
_________________

Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX
 
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 18-06-2008, 21:11   

Zawory ustawiamy na gorącym silniku .

[ Dodano: 18-06-2008, 21:13 ]
Dlaczego -bo silnik jest GORąCY podczas pracy a nie zimny :mrgreen: :mrgreen:
 
 
 
QwiateQ 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 220
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18-06-2008, 21:42   

lecz instrukcja podaje dwa sposoby: na zimnym i na gorącym
Ponieważ silnik najpierw jest zimny, później gorący
Instrukcja = manual serwisowy SILNIKA podaje na zimnym
Instrukcja = manual serwisowy CAŁOŚCI podaje na gorącym
Oba podane w temacie.
IMHO bardzo logicznie, skurcz temperaturowy wchodzi w grę.
Zgodzę się że łatwiej na gorącym (zakresy ustawień dostępne typowym szczelinomierzem, do zimnego potrzeba szczelinomierza luzu łożyskowego lub podobnego (specjalistycznego))
Zimny trudniej (dokładniej), ale i łatwiej (nie poparzy) :D

Miroslaw1305, jak ustawiasz wstępnie zawory, po złożeniu silnika? Jak nagrzewasz silniki, no offence :) (Miałem ten problem)
_________________

Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24286
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-06-2008, 09:41   

instrukcja mechaniczna wyraznie podaje, ze na zimno ustawia sie wstepnie
a docelowo robi sie to na goracym silniku

ponadto QwiateQ, wiesz ze sa specjalne stoly do wygrzewania glowic?
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 19-06-2008, 18:48   

Qwiateq pytanie było o luzy na pracującym silniku ,a nie do remontu generalnego ,po którym trzeba ustawic wstępnie luz y na zaworach.
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-06-2008, 18:59   

Krzyzak napisał/a:
instrukcja mechaniczna wyraznie podaje, ze na zimno ustawia sie wstepnie
a docelowo robi sie to na goracym silniku

ponadto QwiateQ, wiesz ze sa specjalne stoly do wygrzewania glowic?

Eee, jak się ustawi na zimno to i na ciepło jest ok.
Luzy na ciepło podane są w manualch bo z reguły do seriwsu auto przyjeżdza i w związku z tym ma ciepły silnik :) . Wyszłoby więc na to że serwis musiałby czekać kilka godzin do sprawdzenia luzu zaworowego(co było i jest w niektórych silnikach standardową czynnością podczas przeglądu)
_________________

 
 
QwiateQ 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 220
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-06-2008, 22:52   

Cytat:
a docelowo robi sie to na goracym silniku

racja, bo właśnie w takim stanie on wtedy pracuje, ale potwierdzam tomekrvf, że to jest PRAWIE to samo 1 czy 2 z 16 mogą lekko pukać. (Prawie bo nie da się dokładnie zmierzyć strefy wpływu ciepła i zakresu, zbyt zmienne warunki)
Słyszałem o tych stołach, tyle że nie odważyłbym się ze swojej strony nagrzewać głowicy poza silnikiem, strefowe odprężanie i "śmigło" gotowe, ktoś na forum pisał o tym jak łatwo uzyskać taki efekt. Poza tym luzy poprawia się po pierwszym 1kkm od ustawienia (tak mówią)!?

Sumarum zimny - wstępnie ciepły - dokładnie a i tak to jest czysta sztuka ustawić zawory.
_________________

Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24286
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-06-2008, 23:20   

no dobrze, ja juz sie nie wtracam :P
ustawiajce jak chcecie - ja to robie na goracym, bo przez 99.9% czasu pracy silnik jest goracy
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-06-2008, 23:22   

A ja nie ustawiam bo mam porządny silnik :D
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 19-06-2008, 23:30   

Hubeeert napisał/a:
A ja nie ustawiam bo mam porządny silnik :D

w galancie też nie ustawiałem od ponad 20 lat jego istnienia:D
ciekawe czy tam są hydrauliczne czy zwykłe ?
porządne auto :P

natomiast
w carismie 4g92 silnik taki jak colcie chyba,
oddałem do najdrozszego warsztatu,
a przy odbiorze ich skontrolowałem jak ustawili
usłyszałem " 0,2 i 0,3 na ciepłym"
wierzac na słowo, zadowolony odjechałem :)
 
 
Ziomall 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 kat.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 27
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 27-08-2009, 13:03   [CJ1A 1.3] Regulacja luzow zaworowych.

Przegladam posty ale nie moge znalezc (kiedys gdzies to widzialem na 100%) wartosci luzow zaworowych dla silnika 4G13? Bedzie to 0,20 dlot i 0,25 wydech? Wiem, ze reguluje sie na rozgrzanym silniku. Czy regulacja przebiaga tak jak opisamo na tej stronce http://mitsubishifan.webpark.pl/ ? Tylko kolejnosc sie zmieni bo w colcie jest rozrzad po lewej stronie (jak sie patrzy stojac przed autem)? Reszta wg tego opisu bedzie ok? Aha wiem, ze mozna krecic kolem a nie przepychac. Oczywicie auto w obu przypadkach musi byc na biegu :)
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 27-08-2009, 13:09   

Tak, 0,20 i 0,25, ustawiasz zawsze na ciepłym silniku. Opis ze strony Krzyżaka jak najbardziej się nada.
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-08-2009, 13:29   

http://forum.mitsumaniaki...t=luzy+zaworowe

http://forum.mitsumaniaki...worowe&start=15

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=19893

Szukajka na prawdę nie boli. Scaliłem posty.
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 27-08-2009, 13:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.