[CJxA] Regulacja luzów zaworowych. |
Autor |
Wiadomość |
sunia [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2008, 13:21 [CJxA] Regulacja luzów zaworowych.
|
|
|
Witam
Mam pytanko jakie są luzy zaworowe w colcie z 96 rocznika z silnikiem 1.6 V16
Za odpowiedzi z góry dziękuję |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 27-08-2009, 13:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 14-06-2008, 14:40
|
|
|
Dolotowe 0,20mm, wydechowe 0,30mm - ustawiać na gorącym silniku.
Edit by Marcin-Krak:
0,20 i 0,25 w przypadku silnika 1,3 (4G13) |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 27-08-2009, 13:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
QwiateQ
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2006 Posty: 220 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-06-2008, 22:16
|
|
|
Chyba że na zimnym:
dolot - 0,09 mm
wydech - 0,2 mm
P.S. Witaj na forum |
_________________
Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 18-06-2008, 21:11
|
|
|
Zawory ustawiamy na gorącym silniku .
[ Dodano: 18-06-2008, 21:13 ]
Dlaczego -bo silnik jest GORąCY podczas pracy a nie zimny |
|
|
|
 |
QwiateQ
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2006 Posty: 220 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18-06-2008, 21:42
|
|
|
lecz instrukcja podaje dwa sposoby: na zimnym i na gorącym
Ponieważ silnik najpierw jest zimny, później gorący
Instrukcja = manual serwisowy SILNIKA podaje na zimnym
Instrukcja = manual serwisowy CAŁOŚCI podaje na gorącym
Oba podane w temacie.
IMHO bardzo logicznie, skurcz temperaturowy wchodzi w grę.
Zgodzę się że łatwiej na gorącym (zakresy ustawień dostępne typowym szczelinomierzem, do zimnego potrzeba szczelinomierza luzu łożyskowego lub podobnego (specjalistycznego))
Zimny trudniej (dokładniej), ale i łatwiej (nie poparzy)
Miroslaw1305, jak ustawiasz wstępnie zawory, po złożeniu silnika? Jak nagrzewasz silniki, no offence (Miałem ten problem) |
_________________
Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24286 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-06-2008, 09:41
|
|
|
instrukcja mechaniczna wyraznie podaje, ze na zimno ustawia sie wstepnie
a docelowo robi sie to na goracym silniku
ponadto QwiateQ, wiesz ze sa specjalne stoly do wygrzewania glowic? |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 19-06-2008, 18:48
|
|
|
Qwiateq pytanie było o luzy na pracującym silniku ,a nie do remontu generalnego ,po którym trzeba ustawic wstępnie luz y na zaworach. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-06-2008, 18:59
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | instrukcja mechaniczna wyraznie podaje, ze na zimno ustawia sie wstepnie
a docelowo robi sie to na goracym silniku
ponadto QwiateQ, wiesz ze sa specjalne stoly do wygrzewania glowic? |
Eee, jak się ustawi na zimno to i na ciepło jest ok.
Luzy na ciepło podane są w manualch bo z reguły do seriwsu auto przyjeżdza i w związku z tym ma ciepły silnik . Wyszłoby więc na to że serwis musiałby czekać kilka godzin do sprawdzenia luzu zaworowego(co było i jest w niektórych silnikach standardową czynnością podczas przeglądu) |
_________________
 |
|
|
|
 |
QwiateQ
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2006 Posty: 220 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19-06-2008, 22:52
|
|
|
Cytat: | a docelowo robi sie to na goracym silniku |
racja, bo właśnie w takim stanie on wtedy pracuje, ale potwierdzam tomekrvf, że to jest PRAWIE to samo 1 czy 2 z 16 mogą lekko pukać. (Prawie bo nie da się dokładnie zmierzyć strefy wpływu ciepła i zakresu, zbyt zmienne warunki)
Słyszałem o tych stołach, tyle że nie odważyłbym się ze swojej strony nagrzewać głowicy poza silnikiem, strefowe odprężanie i "śmigło" gotowe, ktoś na forum pisał o tym jak łatwo uzyskać taki efekt. Poza tym luzy poprawia się po pierwszym 1kkm od ustawienia (tak mówią)!?
Sumarum zimny - wstępnie ciepły - dokładnie a i tak to jest czysta sztuka ustawić zawory. |
_________________
Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24286 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-06-2008, 23:20
|
|
|
no dobrze, ja juz sie nie wtracam
ustawiajce jak chcecie - ja to robie na goracym, bo przez 99.9% czasu pracy silnik jest goracy |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-06-2008, 23:22
|
|
|
A ja nie ustawiam bo mam porządny silnik |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2008, 23:30
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | A ja nie ustawiam bo mam porządny silnik |
w galancie też nie ustawiałem od ponad 20 lat jego istnienia:D
ciekawe czy tam są hydrauliczne czy zwykłe ?
porządne auto
natomiast
w carismie 4g92 silnik taki jak colcie chyba,
oddałem do najdrozszego warsztatu,
a przy odbiorze ich skontrolowałem jak ustawili
usłyszałem " 0,2 i 0,3 na ciepłym"
wierzac na słowo, zadowolony odjechałem |
|
|
|
 |
Ziomall
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 kat.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 27 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 27-08-2009, 13:03 [CJ1A 1.3] Regulacja luzow zaworowych.
|
|
|
Przegladam posty ale nie moge znalezc (kiedys gdzies to widzialem na 100%) wartosci luzow zaworowych dla silnika 4G13? Bedzie to 0,20 dlot i 0,25 wydech? Wiem, ze reguluje sie na rozgrzanym silniku. Czy regulacja przebiaga tak jak opisamo na tej stronce http://mitsubishifan.webpark.pl/ ? Tylko kolejnosc sie zmieni bo w colcie jest rozrzad po lewej stronie (jak sie patrzy stojac przed autem)? Reszta wg tego opisu bedzie ok? Aha wiem, ze mozna krecic kolem a nie przepychac. Oczywicie auto w obu przypadkach musi byc na biegu |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 27-08-2009, 13:09
|
|
|
Tak, 0,20 i 0,25, ustawiasz zawsze na ciepłym silniku. Opis ze strony Krzyżaka jak najbardziej się nada. |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
|