[Cari 1.9DI-D] Żółta kontrolka z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
Wietszyk
Nowy Forumowicz Carisma Pałer
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 29-01-2010, 18:43 [Cari 1.9DI-D] Żółta kontrolka z silnikiem
|
|
|
Co ona oznacza ?? , ma jakieś ogólne znaczenie ?? , czy ogólnie problemy związane z silnikiem ?. |
Ostatnio zmieniony przez Wietszyk 10-02-2010, 20:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-01-2010, 21:05
|
|
|
Ta kontrolka pokazuje że z autem, silnikiem jest jakiś problem. Poszukaj na forum jak wymrugać kody błendów kompa albo podłącz autko pod komputer diagnostyczny w jakimś warsztacie. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-01-2010, 01:26
|
|
|
A nie zapala sie przypadkiem kontrolka od poziomu plynu w spryskiwaczach? Bo ta kontrolka takze jest zolta i w zasadzie polozna niedaleko tej od silnika. Sprawdz poziom plynu.
Wietszyk napisał/a: | po dodaniu większego gazu zapala się żółta kontrolka z silnikiem |
przed tym jak turbo zaczyna pompowac tj do predk. obrot. 1700 czy powyzej?
czujesz jakis spadek mocy?
Jezeli to faktycznie zapala sie kontrolka silnika, to mozesz odczytac bledy w serwisie i bedziesz wiedzial wszystko.
Do filtra powietrza zagladales w jakim jest stanie?
Mozesz takze miec zanieczyszczone styki na cisnieniomierzu dolotu turbiny. Taka kostka na prawo od silnika na rurze o średnicy ok 6cm. Rozepnij zaciski, zdemontuj rure, przeplucz ja jakims odtluszczaczem, przeczysc koncowke cisnieniomierza (turbina brudzi a brud powoduje zwarcie, a tym samym swiecenie kontrolki).
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Wietszyk
Nowy Forumowicz Carisma Pałer
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 30-01-2010, 11:24
|
|
|
W książce ta kontrolka zwie się "Lampka ostrzegawcza kontroli silnika".I jest to na 100% ona , Od płynu do sprys. jest z boku.
Zapala się tak powyżej 2000 obr , czuć wtedy takie lekkie szarpnięcia, nie zapala się co chwilę lecz co jakiś czas..Czasami przy cofaniu na samym sprzęgle, kontrolka się zapali auto szarpnie i gaśnie.. |
|
|
|
 |
perszingxx
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 3 Skąd: katowice
|
Wysłany: 01-02-2010, 07:20
|
|
|
witam mam problem od kilku dni z cari gdi bo zapala mi sie kontrolka silnika a samochud dalej dobrze mi działa co przyczyną tego jest ???? chyba że mrozy tak nanioą wpływajią |
|
|
|
 |
Nikka
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI, r 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 11 Sty 2009 Posty: 419 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 01-02-2010, 09:10
|
|
|
na forum jest sporo o tym... wpisz w "szukacza" check engine |
_________________ Lena
01462/KMM
 |
|
|
|
 |
uciu
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 33 Skąd: Przemyśl
|
|
|
|
 |
Kerim08
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DI-D (102km) 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 8 Skąd: xxxx
|
Wysłany: 09-02-2010, 10:32
|
|
|
U mnie latem jak wracałem z nad morza, już niedaleko domu Cari zaczeła dymić po dodaniu gazu, straciła moc. Bałem się, że może turbo poszło. Oczywiście zapalała się też kontrolka CE, ale tylko jak dawałem za dużo gazu, gdy rozpedziłem auto do 80km/h i włączyłem 5 i jechałem na niskich obrotach (tylko tak szło jechać) kontrolka gasła. Po dodawaniu gazu auto muliło i kopciło i znowu się zapalała kontrolka. Na drugi dzień pojechałem do mechanika, który pierwsze co sprawdził turbo, potem jeszcze coś tam popatrzył i powiedział, chyba wiem co jest. Ściagnał przewód od intercoolera i przepustnicy, wsadził rękę gdzieś tam głęboko, i zaczał wkładać jakiś przewód. (prawdopodobnie od podciśnienia). Auto ponoć dostawało za dużą dawkę paliwa, nie przepalało i się dusiło. Nic więcej nie wiem. Po tym zabiegu objawy ustały, auto przestało kopcić i odzyskało moc. Cały zabieg trwał 10-15 minut. A CE przestał się zapalać, choć po 3 miesiącach zaczeła mi się znowu pomarańczowa kontrolka mrugać, ale okazało się, że to od małego poziomu płynu spryskiwaczy wycieraczek. |
|
|
|
 |
|