olej |
Autor |
Wiadomość |
robertbeata
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1,9DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 42 Skąd: goleniów
|
Wysłany: 21-03-2010, 16:18 olej
|
|
|
witam mam zamiar zmienić olej silnikowy najlepiej na jaki ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 21-03-2010, 18:09
|
|
|
jaki olej był do tej pory?
w jakim stanie jest silnik? (czy np nic nie cieknie? itp)
czy chcesz iść po ekonomi czy coś na wypasie? |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
robertbeata
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1,9DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 42 Skąd: goleniów
|
Wysłany: 21-03-2010, 21:00
|
|
|
do tej pory miałem castrol edge drogi jest |
_________________
 |
|
|
|
 |
Valdi_1991
Mitsumaniak

Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 79 Skąd: Aleksandrów Kujawski
|
Wysłany: 21-03-2010, 21:22
|
|
|
powiem tak od 0 do ok 120-150tys mozna lać syntetyk jeżeli zacznie troszke ubywać lejemy pól syntetyk na poczatek 10w40 potem na 15w40 nastepnie po ok 250-280tys zaczynamy lać mineral tak twierdzą różne poradniki, instruktorzy, i nauczyciele z mojej szkoły.
Ale podstawa to zostać przy oleju jaki był bo może ci się wydawać że zaoszczędzisz a tak na prawdę możesz narobić sobie kłopotu(np kolega w hondzie acord przestawił się z Mobila na lotos i teraz musi dolewać oleju wiadrami tyle go bierze) |
_________________ E33A Rulez !!!!!
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 21-03-2010, 22:24
|
|
|
robertbeata napisał/a: | do tej pory miałem castrol edge drogi jest | ale wyminiać możesz rzadziej i prawie wyjdzie Ci na jedno. a dla silnika to lepiej niż przejść na półsyntetyk. Sprawdź oleje o takich samych parametrach, może Mobil1 lub coś innego będzie tańsze |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 22-03-2010, 07:07
|
|
|
Tylko cos z Mobil1, Motul, Valvoline, Liqui Molly. Castrol to hydrokrak wiec jak najszybciej wymieniaj... |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-03-2010, 08:05
|
|
|
Nie zmieniaj na gorszy. Olej to wydatek często raz na rok więc jeśli zapłacisz nawet te 50 czy 100zł więcej to napewno nie stracisz a silnik odwdzięczy się dłuższą bezawaryjnością.
Ja mam u siebie Castrol 10w40 a przechodzę na Motul 5W40. |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-03-2010, 19:10
|
|
|
Valdi_1991 napisał/a: | powiem tak od 0 do ok 120-150tys mozna lać syntetyk jeżeli zacznie troszke ubywać lejemy pól syntetyk na poczatek 10w40 potem na 15w40 nastepnie po ok 250-280tys zaczynamy lać mineral tak twierdzą różne poradniki, instruktorzy, i nauczyciele z mojej szkoły. |
To jakaś alternatywna nauka.
Jak zalecany jest olej 5W... To taki należy lać do końca żwota silnika. A jak oleju ubywa to silnik się uszczelnia a nie leje kleje, uszczelniacze w płynie lub gęstszy olej. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-03-2010, 20:32
|
|
|
A ja teraz zaleję do Galanta olej firmowany przez Mitsubishi. Diamond Performance czy jakoś tam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 22-03-2010, 21:56
|
|
|
jaca71 napisał/a: | Jak zalecany jest olej 5W... To taki należy lać do końca żwota silnika. A jak oleju ubywa to silnik się uszczelnia a nie leje kleje, uszczelniacze w płynie lub gęstszy olej. |
Sama prawda. Ja mam na budziku 260 tysiaków - cały czas, tylko i wyłącznie syntetyk ! |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-03-2010, 15:50
|
|
|
Aaaaa... kolejny temat o olejach.
Podstawowa zasada - lać syntetyk. Przebieg nieważny, o ile silnik nie był źle traktowany wcześniej (znacznie przekraczane terminy wymiany oleju, przegrzewany, pałowany, a olej półsyntetyk lub mineralny). Jak ma wycieki - to wymienić uszczelki jak Jaca71 pisze, i znów lać syntetyk !
Ale jak zalecany jest 5w, to nalepiej lać... 0w Tylko, że jest droższy. |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-03-2010, 16:10
|
|
|
xor napisał/a: | to nalepiej lać... 0w |
Wcale nie jest lepszy od 5W40 w naszych warunkach klimatycznych.
Producenci dla większości samochodów dla Polski zalecają 5W30, 5W40 a nawet 10W40 (np. w Niemczech przeważnie leje się 10W40 czyli pół syntetyk) jak by chcieli żeby lać 0W30 to by o tym napisali. |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-03-2010, 16:26
|
|
|
Owszem, jest
0w określa tylko lepkość w 40oC. Drugi człon (30,40,50) w 100oC.
Olej w samochodzie ma temperature robocza ok. 80oC, przy pierścieniach w cylindrach 150oC. Jak tylko silnik się zagrzeje, parametry oleju, o których mówi człon 0w, przestaja mieć znaczenie. Za to mają olbrzymie przy rozruchu zimnego silnika - olej 0w jest bardziej płynny w niskich temperaturach. W pierwszych chwilach po rozruchu - kiedy następuje 80% zużycia elementów silnika - oleje 0w lepiej się zachowują, łatwiej pompa oleju je przepycha przez kanaliki olejowe w bloku silnika, przez co silnik jest w pierwszych chwilach lepiej naoliwiony=mniej się zużywa.
A przy -30oC będziesz miał mniejszy problem z uruchomieniem autka, niż na 5w |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-03-2010, 16:31
|
|
|
xor napisał/a: |
Olej w samochodzie ma temperature robocza ok. 80oC, przy pierścieniach w cylindrach 150oC. |
Zależy w którym silniku, w niektórych więcej a do tego jak na polu jest 40 stopni i stoisz w korku to ten 0W30 będzie gorszy od tego 5W30 czy 5W40........
xor napisał/a: |
A przy -30oC będziesz miał mniejszy problem z uruchomieniem autka, niż na 5w |
Tylko że takie temperatury za bardzo nie występują w Polsce oleje 0W są polecane na klima zimniejszy niż w Polsce.... |
|
|
|
 |
|