Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] zatarty silnik
Autor Wiadomość
lexyy 
Nowy Forumowicz

Auto: colt CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 17
Skąd: bielsko
Wysłany: 16-03-2010, 23:09   [CJ1A 1.3] zatarty silnik

Witam siostra zatarła silnik w misku, auto straciło moc i przestało jechać, świece czarne od oleju, kompresja 2,5 bara na jednym na drugim 6,przebieg 220tys, zagazowane autko zawsze brało olej :? czy warto naprawiać auto czy zakupić silnik? proszę podać orjetacyjne koszty naprawy
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-03-2010, 23:18   

Taniej i łatwiej będzie wymienić silnik, bo wielka zagadka jak wygląda obecny w środku
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lexyy 
Nowy Forumowicz

Auto: colt CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 17
Skąd: bielsko
Wysłany: 16-03-2010, 23:28   

kurcze tylko mało tych 1.3, orjetuje się ktoś jaki inny spasował by pod oryginalna wiazke z 1.3
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-03-2010, 06:48   

To wsadź 4g92 z CJ4A, ja widzę masę takich na allegro
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-03-2010, 07:32   

Albo przy odrobinie wiedzy (trochę zabawy elektrycznej, bo wiązki trzeba dostosować od cj4a) można bez większego stresu zaaplikować 4g93 sohc z Carismy
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 17-03-2010, 08:25   

lexyy napisał/a:
siostra zatarła silnik w misku

lexyy napisał/a:
zagazowane autko zawsze brało olej


na jakiej instalacji :?:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
lexyy 
Nowy Forumowicz

Auto: colt CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 17
Skąd: bielsko
Wysłany: 17-03-2010, 10:45   

brc sterowanej komputerem ale nie sekwencja
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-03-2010, 11:24   

Jeśli chodzi o swap silnika, to:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82
http://forum.mitsumaniaki...&highlight=swap

Dlatego proszę w tym temacie o niekontynuowanie kwestii swap'u.
Tematu nie zamykam gdyby okazało się, że jednak będzie coś na rzeczy z tym zatartym silnikiem.
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
Arti_Ca0 
Forumowicz

Auto: Colt CJO 1.3 '97
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-03-2010, 11:38   

po mojemu jak patrze to silnikow 1,3 nie brakuje na znanym serwisie aukcyjnym, ceny rozne, ale to zawsze niepewnosc co sie kupuje. ale ja bym mimo wszystko probowal szukac tego 1,3 bo to najproszte i chyba najtansze rozwiazanie (a opis jak wyjac / wlozyc silnik jest gdzies na forum)
 
 
krzys78 
Forumowicz


Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 229
Skąd: Stargard
Wysłany: 24-03-2010, 21:25   

Ja półtora roku temu zmieniałem silnik. Stary z przebiegiem 250kkm i 60kkm na gazie zaczął brać więcej oleju niźli benzyny tudzież gazu. Na 3 cylindrze gładzi brak :wink: Kupiłem silnik za 1200pln z przebiegiem 114kkm. Dawca miał zmasakrowany kuper. Motor wyciągali przy mnie, a nawet chwile wcześniej odpalili go na pokaz. Sprzęgło było w bardzo dobrym stanie. Paski po wymianie. W prezencie dostałem nawet jakieś papiery od tamtego auta. W tym książkę serwisową. Od wtedy jazda na gazie ogranicza się tylko do tego by odpalić ją przed przeglądem i sprawdzić czy jeszcze działa. Przejechałem na tym silniku już 50kkm.
 
 
 
lexyy 
Nowy Forumowicz

Auto: colt CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 17
Skąd: bielsko
Wysłany: 31-03-2010, 23:58   

a wiec tak, już po remoncie, trwał długo bo walili się z głowica nie mogli dostać prowadnic i czegoś tam, okazało się ze pierścienie poobracały się na zamkach, uszczelniacze pod zaworami wylotowymi zmasakrowane, głowica wyremontowana, pierścionki wymienione,nowe uszczelki rozrząd, olej, aparat zapłonowy i cis. 12,5 2tys z robocizna nie siostry :shock: także odradzam gaz do tego silniki bo to nie to, pod gaz o wiele lepiej sprawują się silniki z rodziny VAG
pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie tematem
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 01-04-2010, 01:55   

lexyy napisał/a:
okazało się ze pierścienie poobracały się na zamkach

Przepraszam, że co ? :shock:

Co do gazu - po prostu trzeba mieć dobrą instalację, serwisować regularnie i nie jeździć na ubogiej mieszance. Poza tym z tego co mówisz (skutki) gaz nie miał tu wiele do rzeczy.

[ Dodano: 01-04-2010, 01:59 ]
lexyy napisał/a:
2tys z robocizna

Straszna taniocha mnie się zdaje ;)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 01-04-2010, 13:21   

lexyy napisał/a:
także odradzam gaz do tego silniki bo to nie to, pod gaz o wiele lepiej sprawują się silniki z rodziny VAG


Maretzky85 napisał/a:
Co do gazu - po prostu trzeba mieć dobrą instalację, serwisować regularnie i nie jeździć na ubogiej mieszance. Poza tym z tego co mówisz (skutki) gaz nie miał tu wiele do rzeczy.


Przychylam się do tego, że to nie gaz nieszczy silnik - ale niesprawna instalacja czyt. także źle ustawiona...
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
lexyy 
Nowy Forumowicz

Auto: colt CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 17
Skąd: bielsko
Wysłany: 01-04-2010, 17:20   

tak powiedzial mechanior ze pierscienie były przestawione, byc może gazior mial za uboga mieszanke siostra skarzyła sie ze pali ok5/6 gazu na 100km
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2010, 17:34   

lexyy napisał/a:
siostra skarzyła sie ze pali ok5/6 gazu na 100km
I tu jest źródło problemów!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.