[CJ1A 1.3] zatarty silnik |
Autor |
Wiadomość |
lexyy
Nowy Forumowicz
Auto: colt CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 17 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 16-03-2010, 23:09 [CJ1A 1.3] zatarty silnik
|
|
|
Witam siostra zatarła silnik w misku, auto straciło moc i przestało jechać, świece czarne od oleju, kompresja 2,5 bara na jednym na drugim 6,przebieg 220tys, zagazowane autko zawsze brało olej czy warto naprawiać auto czy zakupić silnik? proszę podać orjetacyjne koszty naprawy |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-03-2010, 23:18
|
|
|
Taniej i łatwiej będzie wymienić silnik, bo wielka zagadka jak wygląda obecny w środku |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
lexyy
Nowy Forumowicz
Auto: colt CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 17 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 16-03-2010, 23:28
|
|
|
kurcze tylko mało tych 1.3, orjetuje się ktoś jaki inny spasował by pod oryginalna wiazke z 1.3 |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-03-2010, 06:48
|
|
|
To wsadź 4g92 z CJ4A, ja widzę masę takich na allegro |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-03-2010, 07:32
|
|
|
Albo przy odrobinie wiedzy (trochę zabawy elektrycznej, bo wiązki trzeba dostosować od cj4a) można bez większego stresu zaaplikować 4g93 sohc z Carismy |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 17-03-2010, 08:25
|
|
|
lexyy napisał/a: | siostra zatarła silnik w misku |
lexyy napisał/a: | zagazowane autko zawsze brało olej |
na jakiej instalacji |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
lexyy
Nowy Forumowicz
Auto: colt CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 17 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 17-03-2010, 10:45
|
|
|
brc sterowanej komputerem ale nie sekwencja |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Arti_Ca0
Forumowicz
Auto: Colt CJO 1.3 '97
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 148 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-03-2010, 11:38
|
|
|
po mojemu jak patrze to silnikow 1,3 nie brakuje na znanym serwisie aukcyjnym, ceny rozne, ale to zawsze niepewnosc co sie kupuje. ale ja bym mimo wszystko probowal szukac tego 1,3 bo to najproszte i chyba najtansze rozwiazanie (a opis jak wyjac / wlozyc silnik jest gdzies na forum) |
|
|
|
 |
krzys78
Forumowicz

Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2006 Posty: 229 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 24-03-2010, 21:25
|
|
|
Ja półtora roku temu zmieniałem silnik. Stary z przebiegiem 250kkm i 60kkm na gazie zaczął brać więcej oleju niźli benzyny tudzież gazu. Na 3 cylindrze gładzi brak Kupiłem silnik za 1200pln z przebiegiem 114kkm. Dawca miał zmasakrowany kuper. Motor wyciągali przy mnie, a nawet chwile wcześniej odpalili go na pokaz. Sprzęgło było w bardzo dobrym stanie. Paski po wymianie. W prezencie dostałem nawet jakieś papiery od tamtego auta. W tym książkę serwisową. Od wtedy jazda na gazie ogranicza się tylko do tego by odpalić ją przed przeglądem i sprawdzić czy jeszcze działa. Przejechałem na tym silniku już 50kkm. |
|
|
|
 |
lexyy
Nowy Forumowicz
Auto: colt CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 17 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 31-03-2010, 23:58
|
|
|
a wiec tak, już po remoncie, trwał długo bo walili się z głowica nie mogli dostać prowadnic i czegoś tam, okazało się ze pierścienie poobracały się na zamkach, uszczelniacze pod zaworami wylotowymi zmasakrowane, głowica wyremontowana, pierścionki wymienione,nowe uszczelki rozrząd, olej, aparat zapłonowy i cis. 12,5 2tys z robocizna nie siostry także odradzam gaz do tego silniki bo to nie to, pod gaz o wiele lepiej sprawują się silniki z rodziny VAG
pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie tematem |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-04-2010, 01:55
|
|
|
lexyy napisał/a: | okazało się ze pierścienie poobracały się na zamkach |
Przepraszam, że co ?
Co do gazu - po prostu trzeba mieć dobrą instalację, serwisować regularnie i nie jeździć na ubogiej mieszance. Poza tym z tego co mówisz (skutki) gaz nie miał tu wiele do rzeczy.
[ Dodano: 01-04-2010, 01:59 ]
lexyy napisał/a: | 2tys z robocizna |
Straszna taniocha mnie się zdaje |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 01-04-2010, 13:21
|
|
|
lexyy napisał/a: | także odradzam gaz do tego silniki bo to nie to, pod gaz o wiele lepiej sprawują się silniki z rodziny VAG |
Maretzky85 napisał/a: | Co do gazu - po prostu trzeba mieć dobrą instalację, serwisować regularnie i nie jeździć na ubogiej mieszance. Poza tym z tego co mówisz (skutki) gaz nie miał tu wiele do rzeczy. |
Przychylam się do tego, że to nie gaz nieszczy silnik - ale niesprawna instalacja czyt. także źle ustawiona... |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
lexyy
Nowy Forumowicz
Auto: colt CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 17 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 01-04-2010, 17:20
|
|
|
tak powiedzial mechanior ze pierscienie były przestawione, byc może gazior mial za uboga mieszanke siostra skarzyła sie ze pali ok5/6 gazu na 100km |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 01-04-2010, 17:34
|
|
|
lexyy napisał/a: | siostra skarzyła sie ze pali ok5/6 gazu na 100km | I tu jest źródło problemów! |
|
|
|
 |
|