Walka z rudą |
Autor |
Wiadomość |
davyjohn
Mitsumaniak
Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-04-2010, 01:08 Walka z rudą
|
|
|
Witam,
przeszukałem cały temat, podyskutowałem nieco z mitsu_pl, ale dalej brakuje mi pełnej informacji.
Czy ktoś miał "przyjemność" walki z rudym paskudztwem w swoim Galu?
Chodzi mi zwłaszcza o klasyk - czyli okolice kielichów. Stan dość poważny - przeżarte na wylot. Dokładne fotki:
http://yfrog.com/5b1006913j
http://yfrog.com/iy1006916bj
Od razu wytłumaczę, że auto nie jest moje (nie dopuściłbym do takiego stanu) - ale figuruje na liście moich zainteresowań. Robota powinna być zrobiona porządnie - Gal jest planowany pod imprezy sportowe i głupio by było, gdyby "coś" nagle odpadło na zakręcie.
Jakie są Wasze opinie, doświadczenia. Jak zrobić, przewidywalne koszta, trudności, problemy na przyszłość.
Czy w ogóle jest sens zajmować się tym?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-04-2010, 01:21
|
|
|
davyjohn, wszystko jest do zrobienia, nawet wiem co to za auto z tych zdjęć, szczerze robota koszmarna, ale sprawny blacharz sobei z tym poradzi, musisz się liczyć z kosztami rzedu 2000zł, bo trzeba odbudowac kielichy, fartuchy i wewnetrzne wzmocnienia, a przy okazji spojrzeć na stan podłużnic, oczywiscie podejrzewam ze na tym sie nie skonczy, ale 2000zł za same kielichy to tak lekko. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 03-04-2010, 08:43
|
|
|
Witam. Zobacz jak to, może wyglądać po demontażu, widok może niejednego przerazić: pęka kielich |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11189 Skąd: Radomsko
|
|
|
|
 |
davyjohn
Mitsumaniak
Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-04-2010, 10:23
|
|
|
Po rozmowach z robertdg i mitsu_pl wiedziałem że to ciężki temat, ale w tej chwili zaczynam powoli odpuszczać - jeśli faktycznie "głębiej" powinienem spodziewać się masakry, to już koszta "reanimacji nieboszczyka" (jak to określił mój kolega rajdowiec, który działa w obróbce metali) będą potężne - można spokojnie rzucić kwotę 5'000,- żeby zrobić to wszystko na tiptop.
Spodziewałem się raczej kwoty zbliżonej do 2'000,- ale jak poczytałem o pewniaku, że podłużnica i łączenie grodzi prawdopodobnie "nie istnieje" - to dla mnie to już za ostro.
No szkoda, bo chciałem dać temu autu "drugie życie" - w cywilu prędzej i tak by się gdzieś rozpadło - to już lepiej było by go zrobić do rajdów - tak jak mitsu_pl. Z drugiej strony specyfika przepisów PZM (chodzi o 4*4 w rajdach amatorskich) wyklucza klasyfikację tego typu pojazdów w klasyfikacji generalnej - a za tę cenę można już mieć solidnie zrobione auto, które zarówno powalczy w klasie jak i w generalce.
Miało być "for fun" a skończyłoby się pewnie na zgrzytaniu zębami. Szkoda, bo temat mitsu_pl o Jego przygodzie rajdowej czyta się wspaniale - kto zasmakował rajdów ten wie o czym mówię
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc (zwłaszcza dwóm wyżej wymienionym mitsumaniakom) - ale chyba sami przyznacie, że nawet kupno tego złomu za 2000,- to i tak będzie przesada No chyba że jako dawcę - tylko czego - synchro w skrzyni pada, lpg nie wiadomo co zrobiło z silnikiem, ruda szaleje jak głupia, sprzęgło niby po regeneracji, jak znam życie to maglownica albo pompa wspomagania też kończy żywot
A klimatyzacja, fotele i inne pierdoły akurat mi są kompletnie zbędne
Pozdrawiam. |
_________________ Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza |
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 03-04-2010, 17:37
|
|
|
a ja np. mam baaaaaaardzo zjedzone progi i trochę na podłogę teraz idzie ruda...
kielichy w dobrym stanie nic tam się nie dzieję, a profi sa takie iż bałbym się kopnąć bo się mogą rozlecieć, w maju daję to do roboty mam nadzieję ,że wyjdzie to w miarę dobrze.
Ale bardzo mnie ciekawi czemu tak od końca przez ok 30cm jest jedna wielka rdza, tak jakby auto było kiedyś zalane z tyłu ,lub nie wiem w śniegu jakąś zimę przycumował całą, nie umiem tego wytłumaczyć |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 03-04-2010, 17:58
|
|
|
To teraz jedynie możemy się przechwalać kto i jak bardzo ma zżarte progi z tyłu Też mnie czeka ta robota ale jak zjadę do PL na wolne
OT: Wielka sobota, zagrzmiało, deszczem rzuciło, słońce wyszło i gradzik Holandia w kwietniu |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-04-2010, 18:50
|
|
|
Na ratunek dla takiego Miska jak to E88A wyżej wspomniane to tylko bycie blacharzem lub blacharz w rodzinie bo inaczej to kiepściutko z rudą nie ma się co bawić w środki jakieś lub coś... wypiaskować, porządnie zrobić blacharkę i zabezpieczyć i lakierować wiele osób próbowało innych metod i mieli spokój góra na pół roku lub rok reperaturek nie ma wszystko trzeba robić samemu przechodziłem przez to |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 03-04-2010, 23:03
|
|
|
a jakby mechanicznie był w dobrym stanie to kupić na części i ładnego swapa zrobić, silnik napęd i wszystko |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11189 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 04-04-2010, 00:20
|
|
|
jarekrk napisał/a: | a jakby mechanicznie był w dobrym stanie to kupić na części i ładnego swapa zrobić, silnik napęd i wszystko |
E5,niestety ma inną płytę podłogową,i ciężko by było zamontować tylny napęd |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-04-2010, 00:30
|
|
|
nie tak ciężko tylko sporo cierpliwości i zapału |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11189 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 04-04-2010, 11:40
|
|
|
Wydaje mi się,że nie obejdzie się bez ingerencji w konstrukcję pojazdu.Nie chciałbym się z takim autem spotkać na drodze |
_________________
 |
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 04-04-2010, 15:09
|
|
|
czyli zostaje ćwiartke przespawać z E5
heh nie no żartuje, dzieki za informację bo na temat płyyty podłogowej nie miałem pojecią |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-04-2010, 18:07
|
|
|
nie ingerujesz w konstrukcje auta temat przerabiany na amerykańskim forum galanta 30% galantów tam tak jest przerobione jestem w temacie bo właśnie sam to planuje
ale nie obejdzie się bez cięcia ale nic wielkiego żadnych elementów konstrukcyjnych
no ale bez off topa już |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
davyjohn
Mitsumaniak
Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-04-2010, 10:01
|
|
|
A ja nie chcę widzieć miny nowego właściciela E88A jak przystąpi do "lekkiej naprawy blacharskiej" |
_________________ Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza |
|
|
|
 |
|