Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] Uszczelniacze zaworów i pobór oleju
Autor Wiadomość
miras_l 
Forumowicz


Auto: Space Star 1.6 Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: Garwolin
  Wysłany: 13-05-2010, 08:42   [MSS 1.6] Uszczelniacze zaworów i pobór oleju

Witam
Szukam pilnie uszczelniaczy zaworów, a konkretnie nr katalogowy. Najlepiej by się zdał rysunek tech. z wymiarami by w sklepie nie było pomyłki, bo zamówiłem i przysłali mi całkiem inne :evil: a Misiek stoi rozkręcony i czeka na części :(

silnik 1.6 16V 72kW
Ostatnio zmieniony przez miras_l 05-07-2010, 15:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 14-05-2010, 21:15   

Witam,
To że są inne to nie znaczy że nie są dobre. Mogą być z jedną lub dwoma sprężynkami a przypasują Ci prawdopodobnie nawet od naszego,, Poldka''. Zmierz tylko średnicę trzpienia zaworu 6 czy 7 mm.
Pozdrawiam
 
 
miras_l 
Forumowicz


Auto: Space Star 1.6 Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: Garwolin
Wysłany: 18-05-2010, 09:12   

Był wielki problem by znaleźć, oryginalne w serwisie kosztują 45 za sztukę x16=720zł :shock: straszna cena.... udało się dosztukować od jakiegoś nissana.
Wymiary mojego 5/9/11,5 a nowe 5/9/10 (cena 3,5zł/szt) niby niższe ale pasują, z wymianą też nie było większego problemu tylko dużo cierpliwości trzeba mieć i dobrą pincetę do spinania zaworów.

[ Dodano: 21-05-2010, 10:12 ]
:cry:
nadal bierze olej :twisted:
Całe szczęście mam czym jeździć w trakcie remontu Miśka, mam jeszcze Seata Toledo (Toleczka) który ma już 305 tysięcy km i ani kropli nie bierze w przeciwieństwie do Miśka 1l/1000km.
Kupiłem uszczelniacze, które były dobierane na podstawie wzoru z Miśka. Co jeszcze jest nie tak :!: :?:
Uszczelniacze które kupiłem były starannie montowane i żaden na pewno nie został uszkodzony.
Grubość zaworu 5mm, średnica prowadnicy 9mm a wysokość starego 11,5mm a kupiłem uszczelniacz 5/9/10, Choć jak zakładałem PALCAMI to jakoś lekko nachodziły na prowadnice zawora i było czuć zatrzaśnięcie, ale że są niższe to do końca nie dochodziły do rantu. Na sam zawór też delikatnie się nakładały. Może powinienem szukać i kupić mniejszych 4,5/8,5/10lub11. Bo słyszałem że uszczelniacze powinno się delikatnie nabijać a u mnie palcami nałożyłem.
A może pierścienie?? ale przy stanie licznika 167tyś km to możliwe by przepuszczały?? Choć nie sprawdzałem kompresji, ale kopa ma silniczek ładnie przyśpiesza.

[ Dodano: 26-05-2010, 14:39 ]
Kupiłem takie jakich szukałem 4,5/9/11,5 w firmie http://www.cermotor.com.pl/?a=oso
Dzisiaj będę montował i napiszę w najbliższym czasie o efektach

[ Dodano: 28-05-2010, 09:32 ]
Nadal bierze i co dalej ?????????
Czego mam szukać na co zwrócić uwagę
HELP ME :cry:
 
 
 
tom.f 
Forumowicz

Auto: Space STAR 1.6 2003 R.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 68
Skąd: Tczew
Wysłany: 07-12-2017, 10:02   

Pytanie :?:
Czy do wymiany uszczelniaczy zaworowych trzeba sciagac walek rozrzadu :oops: ?Silnik 4g18 . :oops:
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20986
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-12-2017, 10:22   

Wałek rozrządu nie, tylko wałki z dźwigienkami zaworowymi dolotowymi i wydechowymi.
Tak to się chyba nazywa :? .

[ Dodano: 07-12-2017, 10:33 ]

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
tom.f 
Forumowicz

Auto: Space STAR 1.6 2003 R.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 68
Skąd: Tczew
Wysłany: 07-12-2017, 11:14   

Dzieki za odpowiedz.
Super ze nie trzeba zrzucac paska rozrzadu.Bardzo ulatwi mi to zadanie :D

[ Dodano: 07-12-2017, 19:31 ]
Witam.Przy odkrecaniu walka z dzwigenkami musze na cos uwazac? Nie wypadna popychacze? :oops:
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20986
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-12-2017, 20:07   

tom.f napisał/a:
Nie wypadna popychacze? :oops:

Teoretycznie mogą wypaść.

A tak z ciekawości spytam, masz jakiś sprzęt do ściśnięcia sprężyn zaworowych :?: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
tom.f 
Forumowicz

Auto: Space STAR 1.6 2003 R.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 68
Skąd: Tczew
Wysłany: 07-12-2017, 20:50   

Bede kupowal sciagacz do demontazu zaworow http://allegro.pl/black-s...6998026098.html lub takie http://allegro.pl/sciagac...6700926300.html i szczypce do uszczelniaczy zaworowych http://allegro.pl/szczypc...7036566764.html . Zamierzam to zrobic na sznurek,nie posiadam kompresora :x

Edit.
Poprawiłem linka.
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 07-12-2017, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20986
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-12-2017, 20:58   

Gdzieś na YT widziałem filmik, że można zastosować wygięty drut włożony przez otwór od świecy do podtrzymywania zaworu.
Choć jeśli cylinder nie jest w górnym położeniu to zawór może chyba wpaść do cylindra.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
tom.f 
Forumowicz

Auto: Space STAR 1.6 2003 R.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 68
Skąd: Tczew
Wysłany: 07-12-2017, 21:03   

Rowniez widzialem ten film z wygietym pretem.Sznurek wydaje mi sie bezpieczniejsza opcja.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-12-2017, 22:14   

Ale tam drut nic nie zrobi a sztywnym drutem łatwiej manewrować niż sznurkiem. Zawór nie wypadnie bo właśnie podpiera się go dodatkowo tłokiem.
 
 
tom.f 
Forumowicz

Auto: Space STAR 1.6 2003 R.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 68
Skąd: Tczew
Wysłany: 07-12-2017, 22:24   

Jak bede robil to na sznurek to zamierzam tlok delikatnie dac do gory.Moze cos z tego wyjdzie.Chyba sie spreze i zrobie to w wlasnym zakresie.Znajomy :badgrin: sie zaoferowal z pomoca ponad dwa miesiace temu i nic z tego nie wyszlo :butthead: :butthead:
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20986
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-12-2017, 06:35   

Nie wiem czy klepią u Ciebie popychacze na zimnym ale polecam przy okazji je wyczyścić.
Procedurę czyszczenia znajdziesz w manualu 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-12-2017, 08:39   

Te ściągacze są bez sensu - ja polecam taki sprzęt:
http://allegro.pl/sciagac...5170620791.html

Zdjęcie zamków zaworów nie jest problemem, można to zrobić nawet nasadką i młotkiem. Problem robi się, gdy trzeba je założyć. Możesz ustawić tłok tak, by zawór nie wpadł do środka, ale on i tak lekko się zsunie w dół i to najczęściej wystarcza by nie można było na tyle ścisnąć sprężyny by założyć zamek. To dlatego się od spodu sprężone powietrze tłoczy.
Tulejka do dmuchania jest też u kupienia u tego samego sprzedawcy co ściągacz.

Jak podeprzesz zawór tłokiem to nie widzę sensownego manipulowania drutem a sznurek to w ogóle nie wiem...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-12-2017, 08:42   

Ten ściągacz do uszczelniaczy zaworowych to zbędny wydatek. Stare zwykłymi kombinerkami ściągniesz, a nowe delikatnie wbijesz pobijając małą nasadką.

[ Dodano: 08-12-2017, 08:45 ]
Dokładnie, jak wymieniałem uszczelniacze w poprzednim Galu to podpierałem zawory sprężonym powietrzem. Poszło gładko.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.