Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
01-06-2010, 14:58
[2.8 TD] Cieżko odpala
Autor Wiadomość
Tomek Opole 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2,8 TDI Long 1998R.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: Opole
Wysłany: 01-06-2010, 14:19   [2.8 TD] Cieżko odpala

Witam wszystkich mitsumaniaków. Mam problem ze swoim autkiem. Problem jest następujący, po prostu strasznie ciężko odpala. Wykluczyłem juz filtr paliwa, dałem nowy i po przejechaniu 1000 km jest czysciutki wiec bak jest ok.
Auto strasznie ciezko pali niezaleznie od chwili, czy jest zimny czy jest ciepły trzeba go krecić długo jak juz zapali to idzie bez zarzutu.
Macie jakieś pomysły, co by to mogło być?
Ostatnio zmieniony przez Gene 01-06-2010, 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-06-2010, 15:09   

Dzien dobry Tomku,
proponuje poszukac troche w dziale technicznym. Rozne przypadki byly opisywane i rozne przyczyny.
Moge zasugerowac gruntowne sprawdzenie elementów odpowiedzialnych za zaplon. Wyciągnij kazdą ze swiec i sprawdz czy dzialaja. Potem posluchaj czy "brzdaka" przekaznik. Po kilku sekundach od przekrecenia kluczyka. Bo jak sadze kontrolka dziala i zawsze czekasz z zakreceniem do chwili zgasniecia.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 01-06-2010, 16:55   

No tak Gene, ale kolega juz napisal ze na cieply ma ten sam problem wiec swiec mozna od razu wykluczyc... Generalnie temat rzeka... spore prawdopodobienstwo ze sie zapowietrza uklad paliwowy. Walcz dalej i daj znac jak juz rozwiazesz ten promlem.

Napisz jeszcze czy jak juz odpali to masz chmure dymu za soba.
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
sadki91 
Forumowicz

Auto: PAJERO II 2.8 TDI, 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 44
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 01-06-2010, 18:47   

sprawdź kabel dopływu paliwa ze zbiornika, ja miałem podobnie, nie trzymał paliwa i za każdym razem musiał ciągnąć je z baku, (co trwało dłuższą chwilke)
Później kupiłem w sklepie (za ok. 20zł) taki kalapitek który wstawia się w kabel doprowadzający paliwo do filtra paliwa i odtąd wszystko gra i buczy:-))
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 01-06-2010, 21:19   

Tomek Opole, jak koledzy wcześniej pisali: sprawdź czy układ się nie zapowietrza. Jak wszystko z tym ok, to sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-06-2010, 22:56   

Stegano racja, zasugerowalem sie wlasnymi doswiadczeniami i nie zaskoczylo. Jak juz sprawdza to niech zobaczy i swiece. Moze faktycznie trza szukac przyczyny w doplywie paliwa.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 02-06-2010, 07:41   Re: Cieżko odpala

Tomek Opole napisał/a:
Witam wszystkich mitsumaniaków. Mam problem ze swoim autkiem. Problem jest następujący, po prostu strasznie ciężko odpala. Wykluczyłem juz filtr paliwa, dałem nowy i po przejechaniu 1000 km jest czysciutki wiec bak jest ok.
Auto strasznie ciezko pali niezaleznie od chwili, czy jest zimny czy jest ciepły trzeba go krecić długo jak juz zapali to idzie bez zarzutu.
Macie jakieś pomysły, co by to mogło być?

Daj do sprawdzenia pompę wtryskową i przy okazji wtryski.
Napisz który to dokładnie rok?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
gildor 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-06-2010, 14:22   

no i istotne jest co to jest to "ciężko pali". u mnie np w III padł rozrusznik po "cieżkim paleniu" i to on był winny. kręcenie było dość oporne i czuć było trud jaki wykonuje rozrusznik. kilka obrotów musiał wykonać, zanim auto załapało. naprawa rozrusznika zakończyła "ciężkie palenie" i teraz pali jak złoto. temat był tu poruszany przez poprzedniego właściciela auta i choć sprawa kręciła się wokół EGR, to jednak problemem był rozrusznik. w zasadzie to aż dziwne, że on pracował w ogóle, bo po rozebraniu wysypało się tylko z niego wszystko.
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 06-06-2010, 12:22   

Tak jak poprzedni kolega napisal moze to byc rozrusznik jak i rowniez stara bateria, bo nie daje wystarczajacego pradu rozruchu. Mozesz rowniez sprawdzic czy alternator daje ci wystaczajaco pradu, niedoladowana bateria tez moze byc problemem. Wykluczylbym przewody paliwowe, bo gdyby byla dziura w ukladzie, tzn uklad by sie zapowietrzal, to rowniez praca silnika bylaby nierowna. Pozdrawiam slodziutko :mrgreen:
 
 
jaculo 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-07-2010, 23:11   

Miałem ten sam problem, niedawno. Ciężko palił, a potem nawet próbował gasnąć na wolnych obrotach. Wymieniłem świece (niepotrzebnie), nic nie pomogło, wymieniłem filtr i też nic nie dało -a wręcz robiło się coraz gorzej. Pozostały wtryski i pompa. Jedź do pompiarza - ale dobrego, to nie zacznie od regeneracji pompy, tylko tak jak u mnie, wymienił giętkie przewody od zbiornika do filtra, i od filtra do pompy. Pozakładałco ważne - przewody przezroczyste - a to po to - ażebyś widział co idzie do pompy... czy olej, czy powietrze. Możesz też przy filtrze wymienić sam... Jeśli idą bomble powietrza to dobrze... bo tylko się zapowietrza, jeśli jednak niema bąbli - to gorzej... Zapewne padła głowica pompy.
_________________
jaculo
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 18-07-2010, 09:34   

po krótce opisze sytuację która mnie niedawno dopadła;
Ciężko odpalał rano,trzeba było go długo kręcić.Gdy już odpalił, to już chodził normalnie i po każdym kolejnym zgaszeniu palił od "strzała".
Powód to minimalna nieszczelność na "smoku"-przerdzewiała tam metalowa rurka i w efekcie w paliwie pojawiały się pęcherzyki powietrza.
Na przewodzie zasilającym mam założony zaworek zwrotny tuż przed pompką ręczną, który nie pozwalał cofać się ropie-i teraz co najciekawsze czerpane powietrze napompowane do pompy wtryskowej jak i do odcinka między pompą a zaworkiem zwrotnym w jakiś sposób rozprężało się i wytwarzało na tym odcinku ciśnienie, które po dłuższym postoju jakby wypierało paliwo, przez co auto miało ciężko odpalać.(ciężko tzn. około 15 sekund kręcenia, a normalnie silniki te palą od strzała gdy jest wszystko ok.)
 
 
skiba19854 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Long GLS 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: Ze Świętokrzyskiego
Wysłany: 22-08-2010, 20:05   

Ja mam ciekawszy przypadek, Mam Pajero Long GLS 3.0 V6 z 1993. Autko pali ładnie ale jak mu dodasz gazu to się dusi od razu, z gazu nie chce odpalić a kiedy chce odpalić z benzyny to nie mogę przełączyć na gaz bo nie mogę wejść na obroty bo się dusi i kółko się zamyka. Jak się już zagrzeje i rozbuja to problem jest mniejszy bo mogę od razu odpalić z gazu ale jazda na benzynie dalej jest niemożliwa. Jak chce mu dodać od razu dużo gazu to tak się dusi aż strzela koło filtra powietrza jakby miał go rozerwać. Założyłem nowy filtr powietrza i nowy filtr paliwa, pompa paliwa jest ok, co to może być? Poprzedni właściciel mówi że jeździł tylko na gazie więc może wtryski? Proszę o radę, pozdrawiam.
 
 
badyl6 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero II 2.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 5
Skąd: starogard gd.
Wysłany: 01-09-2010, 20:35   ciężko odpala

U mnie podobnie -wszystko było git przez rok czasu, ni z gruchy zaczął się buntować przy odpalaniu.Rzężił, jak go przygazowałem to zaskoczył.Zawiozłem do mechaniora.2 świece padnięte zasyfiony filtr paliwa,no i przy okazji wymiana oleju i filtra.Razem 700 i ch... wie co dalej.Jest lepiej , ale nie dobrze.Przewody?Pompa?mówił,że nie pompa, ale kto go wie.Pajero II SILNIK 2.8 LONG-BARDZO GO LUBIĘ-W poniedziałek oddaję do innego mechaniora.
_________________
BADYL6
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 01-09-2010, 20:42   

badyl6 może masz tak jak
gołąb napisał/a:
po krótce opisze sytuację która mnie niedawno dopadła;
Ciężko odpalał rano,trzeba było go długo kręcić.Gdy już odpalił, to już chodził normalnie i po każdym kolejnym zgaszeniu palił od "strzała".
Powód to minimalna nieszczelność na "smoku"-przerdzewiała tam metalowa rurka i w efekcie w paliwie pojawiały się pęcherzyki powietrza.
Na przewodzie zasilającym mam założony zaworek zwrotny tuż przed pompką ręczną, który nie pozwalał cofać się ropie-i teraz co najciekawsze czerpane powietrze napompowane do pompy wtryskowej jak i do odcinka między pompą a zaworkiem zwrotnym w jakiś sposób rozprężało się i wytwarzało na tym odcinku ciśnienie, które po dłuższym postoju jakby wypierało paliwo, przez co auto miało ciężko odpalać.(ciężko tzn. około 15 sekund kręcenia, a normalnie silniki te palą od strzała gdy jest wszystko ok.)

Może zapłon źle ustawiony :roll:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 01-09-2010, 20:47   

badyl6, opisz dokładniej....czy tylko na zimnym...czy jak już zapali to zaraz gaśnie..itd.tylko dokładnie co się dzieje :)

[ Dodano: 01-09-2010, 20:50 ]
andrew84 napisał/a:
Może zapłon źle ustawiony
to również mogła by być taka opcja, tylko kolega pisze, że już trochę tym autem jeździ-więc gdy nic nie grzebał, to zapłon tak sam z siebie się chyba nie przestawi
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.