jakie macie świece? |
Autor |
Wiadomość |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-06-2010, 13:51 jakie macie świece?
|
|
|
bo ja lekko zbladłem jak sprawdziłem w katalogu IC czy NGK ... 50 zł sztuka w cenach allegro ... |
_________________  |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 30-06-2010, 14:59
|
|
|
jak wsadzisz platynowe, to masz problem z głowy na długi czas. Może i wydatek dość spory, ale naprawdę przez co najmniej 50 tys. km masz ten problem z głowy... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-06-2010, 15:10
|
|
|
a jak nie wsadze platynowych to jaką mam opcję Jakieś zamienniki nie platynowe nie irydowe itp?
Coś mi świruje auto. Zaczęło się już jakiś czas temu - zdarzało mu się że nagle słabł i zaczynał wydawać przy tym dziwny basowy dźwięk ( bardzo przypominało mi to efekt jaki jest gdy jeden cylinder nie pracuje) do tego pojawiało się coś dziwnego - obroty nagle spadały o jakieś 2 tyś bez zmiany prędkości...
Teraz niestety zdarza mu się taka historia coraz częściej i coraz później przechodzi.
Obstawiam świece ( tylko nie wiem skąd ta rakcja obrotomierza) ale nie uśmiecha mi się wydać 300 zł jeśli się okaże że to nie to. |
_________________  |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-06-2010, 15:18
|
|
|
Na innych też powinno być ok tylko je wcześniej zmienisz. |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 30-06-2010, 15:23
|
|
|
to może być nie tyle wina świec co całego układu zapłonowego (głównie cewek), z tego co się orientuję to właśnie chyba właśnie z cewek przychodzą impulsy do obrotomierza. To by wyjaśniało spadek obrotomierza, bez zbytniej zmiany prędkości - choć auto powinno osłabnąć. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-06-2010, 15:35
|
|
|
ano to słabnie słabnie.
czyli raczej byś cewki stawiał a nie świece , no dobra gdzie tego szukać |
_________________  |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 30-06-2010, 16:40
|
|
|
jak otworzysz maskę to patrząc na silnik masz je po lewej stronie pierwszej pokrywy. Są tam 3 sztuki, od nich rozchodzą się kable zapłonowe. Tylko teraz kwestia znalezienia tej wadliwej... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11144 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 30-06-2010, 22:50
|
|
|
Na początek proponuję poczyścić wszystkie styki |
_________________
 |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-07-2010, 11:15
|
|
|
wychodzi mi że to trzecia od dołu ( lub od góry już nei pamiętam : d). Znaczy nie cewka tylko kabel trzeci od góry / dołu jak wypinam to nic się nie zmienia, czyli chyba nie idzie tam prąd do świecy.
Generalnie jak troche poruszałem tam to do domu i rano do pracy obróciłem więc być może że tak jak jacek pisze - najpierw poczyścić starowinki styki
[ Dodano: 14-07-2010, 11:53 ]
nie jest dobrze.
Przeczyściłem styki na nie palącej cewce i o dziwo dzialało!! Niestety tylko dwa dni. Zrobiłem eksperyment i nie działającą cewkę ( ta środkowa) zamieniłem miejscami z tą niżej. Efekt - nadal nie działa środkowa. Wniosek z tego taki że albo kabelki idące do cewki są gdzieś przerwane, albo sterownik cewki nie daje sygnału.
I własnie sygnał na cewke idzie z głównego kompa czy jest coś jeszcse po drodze? |
_________________  |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1720 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-03-2011, 19:29
|
|
|
Z racji, że przejąłem autko Gres'a to mam pytanie do rzeczonego kolegi
Udało się może w końcu dojść w czym był problem czy samo przeszło ? No bo jak kupowałem autko to silnik chodził równiótko i bez żadnych niespodzianek...
Świece już sobie kupiłem więc mam spokój, ale czuję, że przejadę się z maszynką do jednego fachmana i już on mi powie co tam jeszcze można zrobić, żeby śmigał jak wściekły |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
|