Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jakie macie świece?
Autor Wiadomość
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-06-2010, 13:51   jakie macie świece?

bo ja lekko zbladłem jak sprawdziłem w katalogu IC czy NGK ... 50 zł sztuka w cenach allegro ...
_________________
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 30-06-2010, 14:59   

jak wsadzisz platynowe, to masz problem z głowy na długi czas. Może i wydatek dość spory, ale naprawdę przez co najmniej 50 tys. km masz ten problem z głowy...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-06-2010, 15:10   

a jak nie wsadze platynowych to jaką mam opcję :P Jakieś zamienniki nie platynowe nie irydowe itp?

Coś mi świruje auto. Zaczęło się już jakiś czas temu - zdarzało mu się że nagle słabł i zaczynał wydawać przy tym dziwny basowy dźwięk ( bardzo przypominało mi to efekt jaki jest gdy jeden cylinder nie pracuje) do tego pojawiało się coś dziwnego - obroty nagle spadały o jakieś 2 tyś bez zmiany prędkości...

Teraz niestety zdarza mu się taka historia coraz częściej i coraz później przechodzi.

Obstawiam świece ( tylko nie wiem skąd ta rakcja obrotomierza) ale nie uśmiecha mi się wydać 300 zł jeśli się okaże że to nie to.
_________________
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-06-2010, 15:18   

Na innych też powinno być ok tylko je wcześniej zmienisz.
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 30-06-2010, 15:23   

to może być nie tyle wina świec co całego układu zapłonowego (głównie cewek), z tego co się orientuję to właśnie chyba właśnie z cewek przychodzą impulsy do obrotomierza. To by wyjaśniało spadek obrotomierza, bez zbytniej zmiany prędkości - choć auto powinno osłabnąć.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-06-2010, 15:35   

ano to słabnie słabnie.

czyli raczej byś cewki stawiał a nie świece , no dobra gdzie tego szukać :)
_________________
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 30-06-2010, 16:40   

jak otworzysz maskę to patrząc na silnik masz je po lewej stronie pierwszej pokrywy. Są tam 3 sztuki, od nich rozchodzą się kable zapłonowe. Tylko teraz kwestia znalezienia tej wadliwej...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 30-06-2010, 22:50   

Na początek proponuję poczyścić wszystkie styki :)
_________________

 
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-07-2010, 11:15   

wychodzi mi że to trzecia od dołu ( lub od góry już nei pamiętam : d). Znaczy nie cewka tylko kabel trzeci od góry / dołu jak wypinam to nic się nie zmienia, czyli chyba nie idzie tam prąd do świecy.
Generalnie jak troche poruszałem tam to do domu i rano do pracy obróciłem więc być może że tak jak jacek pisze - najpierw poczyścić starowinki styki :)

[ Dodano: 14-07-2010, 11:53 ]
nie jest dobrze.
Przeczyściłem styki na nie palącej cewce i o dziwo dzialało!! Niestety tylko dwa dni. Zrobiłem eksperyment i nie działającą cewkę ( ta środkowa) zamieniłem miejscami z tą niżej. Efekt - nadal nie działa środkowa. Wniosek z tego taki że albo kabelki idące do cewki są gdzieś przerwane, albo sterownik cewki nie daje sygnału.
I własnie sygnał na cewke idzie z głównego kompa czy jest coś jeszcse po drodze?
_________________
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1720
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-03-2011, 19:29   

Z racji, że przejąłem autko Gres'a to mam pytanie do rzeczonego kolegi :)

Udało się może w końcu dojść w czym był problem czy samo przeszło ? No bo jak kupowałem autko to silnik chodził równiótko i bez żadnych niespodzianek...

Świece już sobie kupiłem więc mam spokój, ale czuję, że przejadę się z maszynką do jednego fachmana i już on mi powie co tam jeszcze można zrobić, żeby śmigał jak wściekły ;)
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.