[CA5A 1.8] wady i zalety 4g93 |
Autor |
Wiadomość |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 24-08-2010, 09:57 [CA5A 1.8] wady i zalety 4g93
|
|
|
witam niedługo bede wkładał 4g93 mam pytanie co w tych silnikach najczesciej szwankuje?
Wiem ze popychacze czesto klepia... ale moze sa takie typowe usterki jak np aparat zapłonowy i komp w 4g92... (kondonki zmienie ale jestem ciekaw czy tez sa wadliwe tam) |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 12-10-2010, 00:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 24-08-2010, 10:19
|
|
|
Kondensatory należy zmienić,popych czyścisz ropą i jest dobrze.
To stara jednostka więc ma prawo coś się dziać,zrób full przegląd przed wsadzeniem i będziesz miał spokój na lata.Tylko nie gazuj go proszę.
Pozdr. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 24-08-2010, 11:09
|
|
|
Czerwien, a nie z cewka / modulem nie ma problemów ??? Bo w 4g92 to dosc czesta bolaczka... a tutaj czesci nie sa zbyt dostepne |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 24-08-2010, 11:11
|
|
|
Dohc to dość delikatna jednostka przez bliskość granicy bezpiecznej mocy, wysoki stopień sprężania, ciasne pasowanie i delikatne panewki - co dziwne najgorzej wyglądają na 1 cylindrze, nawet w stosunkowo młodych jednostkach. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 24-08-2010, 11:19
|
|
|
Bartek, chcesz powiedziec ze ten motor wymaga delikatnego traktowania? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 24-08-2010, 22:03
|
|
|
Silnik sam w sobie nie wymaga lekkiego traktowania ale dobrego paliwa i dobrego oleju zmienianego na czas.
Sam silnik nie jest może tak pancerny jak 4g63 ale też nie jest to zrobione z "g".
Panewki na korbach mogą polecieć jesli zaniedba się olej i podstawowe zasady użytkowania silnika. (jako że silnik kreci sie do 8kRPM można mocno skrócić żywotność katując na zimno biedną jednostkę)
Poza tym to silnik jak każdy inny.
Elektronika nie stwarza większych problemów- ecu ta sama szkołą co w 1.6.
Przed swapem na pewno zrób sobie rozrząd i dokładnie sprawdź przy tym napinacz hydrauliczny.
Popychacze zrobisz nawet po swapie w 2 godzinki bez ściągania głowicy.
Jeśli silnik długo stal sprawdź stan kanałów wodnych czy nie ma tam dużych nalotów z rdzy.
Jeśli są czeka sie płukanie silnika zanim zalejesz plyn właściwy.
Na co byś się nie przygotowywał i tak wyskoczy coś czego nie przewidziałeś a wiec przede wszystkim miej zapas gotówki - jak nic sie nie stanie to dobrze ale jak wystąpią komplikacje dobrze mieć zaplecze. |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 24-08-2010, 22:53
|
|
|
czarnuch23 napisał/a: | Jeśli silnik długo stal |
tego nie wiem ale zaciski hamulcowe z tego auta juz założyłem i nie były zapieczone ani nic... wiec moze nie.
czarnuch23 napisał/a: | Przed swapem na pewno zrób sobie rozrząd i dokładnie sprawdź przy tym napinacz hydrauliczny |
myslałem ze moze po swapie jak silnik okaze sie OK
czarnuch23 napisał/a: |
Popychacze zrobisz nawet po swapie w 2 godzinki bez ściągania głowicy |
ale walki trzeba sciagac chyba nie???
czarnuch23 napisał/a: | a wiec przede wszystkim miej zapas gotówki |
nie braknie |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 25-08-2010, 11:23
|
|
|
DO wymiany popychaczy nie musisz sciagac wałków kiedyś na forum pisałęm jak sie to robi zreszta Bartek też chyba to pisał . Szukajka powie prawde. Zabawa jest prosta jesli ma sie jakiekolwiek pojecie o mechanice.
Wiem po sobie ze kasa sie przydaje mi poszlo okolo 2000 (nowe popychacze panewki uszczlka glowicy i kompletny rozrzad..... |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 25-08-2010, 11:47
|
|
|
czarnuch23 napisał/a: | DO wymiany popychaczy |
najpierw przeczyszcze
czarnuch23 napisał/a: | panewki uszczlka glowicy |
to mam nadzieje ze nie bedzie potrzebne
czarnuch23 napisał/a: | kompletny rozrzad..... |
z tym poczekam miesiac dwa bo jakby trzeba zdejmowac głowice albo co to wtedy sie wymieni, patrzyłem pasek jest w bdb stanie wiec tysiac km wytrzyma |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-08-2010, 12:54
|
|
|
w DOHC wymiana popychaczy bez zdejmowania wałków jest oczywiście możliwa - ale to jak ściąganie spodni przez głowę... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 25-08-2010, 16:09
|
|
|
Krzyzak, przesadzasz. Najwyżej jak zdejmowanie spodni lewą ręką. 10000x wolę pobawić się sprężynami zaworowymi niż rozpinać rozrząd. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 25-08-2010, 16:19
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | w DOHC wymiana popychaczy bez zdejmowania wałków jest oczywiście możliwa - ale to jak ściąganie spodni przez głowę... |
Bartek napisał/a: | Krzyzak, przesadzasz. Najwyżej jak zdejmowanie spodni lewą ręką. 10000x wolę pobawić się sprężynami zaworowymi niż rozpinać rozrząd. |
Panowie ja wszystko mam logistycznie zaplanowane zajme sie popychaczami przy zmianie rozrzadu
Wracajac do teamtu padaja tam moduły czy cewki w tym silniku ??? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 25-08-2010, 16:42
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: |
Wracajac do teamtu padaja tam moduły czy cewki w tym silniku ??? |
To nie 4G92 |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 25-08-2010, 16:54
|
|
|
Czerwien napisał/a: | zrób full przegląd przed wsadzeniem |
hmm czyli co ???
harpagan napisał/a: | To nie 4G92 |
całe szczescie bo gdzie ja potem dostane czesci |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25-08-2010, 17:14
|
|
|
ross, co plnujesz ze swoim aktualnym 4g92? jakiegos colciaka bedziesz skladal? |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
|