Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA5A 1.8] wady i zalety 4g93
Autor Wiadomość
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 24-08-2010, 09:57   [CA5A 1.8] wady i zalety 4g93

witam niedługo bede wkładał 4g93 mam pytanie co w tych silnikach najczesciej szwankuje?
Wiem ze popychacze czesto klepia... ale moze sa takie typowe usterki jak np aparat zapłonowy i komp w 4g92... (kondonki zmienie ale jestem ciekaw czy tez sa wadliwe tam)
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez karolgt 12-10-2010, 00:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 24-08-2010, 10:19   

Kondensatory należy zmienić,popych czyścisz ropą i jest dobrze.
To stara jednostka więc ma prawo coś się dziać,zrób full przegląd przed wsadzeniem i będziesz miał spokój na lata.Tylko nie gazuj go proszę.
Pozdr.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 24-08-2010, 11:09   

Czerwien, a nie z cewka / modulem nie ma problemów ??? Bo w 4g92 to dosc czesta bolaczka... a tutaj czesci nie sa zbyt dostepne :roll:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-08-2010, 11:11   

Dohc to dość delikatna jednostka przez bliskość granicy bezpiecznej mocy, wysoki stopień sprężania, ciasne pasowanie i delikatne panewki - co dziwne najgorzej wyglądają na 1 cylindrze, nawet w stosunkowo młodych jednostkach.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 24-08-2010, 11:19   

Bartek, chcesz powiedziec ze ten motor wymaga delikatnego traktowania? :shock:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 24-08-2010, 22:03   

Silnik sam w sobie nie wymaga lekkiego traktowania ale dobrego paliwa i dobrego oleju zmienianego na czas.

Sam silnik nie jest może tak pancerny jak 4g63 ale też nie jest to zrobione z "g".
Panewki na korbach mogą polecieć jesli zaniedba się olej i podstawowe zasady użytkowania silnika. (jako że silnik kreci sie do 8kRPM można mocno skrócić żywotność katując na zimno biedną jednostkę)

Poza tym to silnik jak każdy inny.
Elektronika nie stwarza większych problemów- ecu ta sama szkołą co w 1.6.

Przed swapem na pewno zrób sobie rozrząd i dokładnie sprawdź przy tym napinacz hydrauliczny.

Popychacze zrobisz nawet po swapie w 2 godzinki bez ściągania głowicy.

Jeśli silnik długo stal sprawdź stan kanałów wodnych czy nie ma tam dużych nalotów z rdzy.
Jeśli są czeka sie płukanie silnika zanim zalejesz plyn właściwy.

Na co byś się nie przygotowywał i tak wyskoczy coś czego nie przewidziałeś a wiec przede wszystkim miej zapas gotówki - jak nic sie nie stanie to dobrze ale jak wystąpią komplikacje dobrze mieć zaplecze.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 24-08-2010, 22:53   

czarnuch23 napisał/a:
Jeśli silnik długo stal

tego nie wiem ale zaciski hamulcowe z tego auta juz założyłem i nie były zapieczone ani nic... wiec moze nie.
czarnuch23 napisał/a:
Przed swapem na pewno zrób sobie rozrząd i dokładnie sprawdź przy tym napinacz hydrauliczny

myslałem ze moze po swapie jak silnik okaze sie OK
czarnuch23 napisał/a:

Popychacze zrobisz nawet po swapie w 2 godzinki bez ściągania głowicy

ale walki trzeba sciagac chyba nie???
czarnuch23 napisał/a:
a wiec przede wszystkim miej zapas gotówki

nie braknie :wink:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 25-08-2010, 11:23   

DO wymiany popychaczy nie musisz sciagac wałków kiedyś na forum pisałęm jak sie to robi zreszta Bartek też chyba to pisał . Szukajka powie prawde. Zabawa jest prosta jesli ma sie jakiekolwiek pojecie o mechanice.
Wiem po sobie ze kasa sie przydaje :) mi poszlo okolo 2000 :) (nowe popychacze panewki uszczlka glowicy i kompletny rozrzad.....
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 25-08-2010, 11:47   

czarnuch23 napisał/a:
DO wymiany popychaczy

najpierw przeczyszcze :wink:
czarnuch23 napisał/a:
panewki uszczlka glowicy

to mam nadzieje ze nie bedzie potrzebne :D
czarnuch23 napisał/a:
kompletny rozrzad.....

z tym poczekam miesiac dwa bo jakby trzeba zdejmowac głowice albo co to wtedy sie wymieni, patrzyłem pasek jest w bdb stanie wiec tysiac km wytrzyma :P
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-08-2010, 12:54   

w DOHC wymiana popychaczy bez zdejmowania wałków jest oczywiście możliwa - ale to jak ściąganie spodni przez głowę...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-08-2010, 16:09   

Krzyzak, przesadzasz. Najwyżej jak zdejmowanie spodni lewą ręką. 10000x wolę pobawić się sprężynami zaworowymi niż rozpinać rozrząd.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 25-08-2010, 16:19   

Krzyzak napisał/a:
w DOHC wymiana popychaczy bez zdejmowania wałków jest oczywiście możliwa - ale to jak ściąganie spodni przez głowę...


Bartek napisał/a:
Krzyzak, przesadzasz. Najwyżej jak zdejmowanie spodni lewą ręką. 10000x wolę pobawić się sprężynami zaworowymi niż rozpinać rozrząd.


Panowie ja wszystko mam logistycznie zaplanowane zajme sie popychaczami przy zmianie rozrzadu :D :wink:

Wracajac do teamtu padaja tam moduły czy cewki w tym silniku ???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 25-08-2010, 16:42   

rosomak1983 napisał/a:

Wracajac do teamtu padaja tam moduły czy cewki w tym silniku ???

To nie 4G92 :)
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 25-08-2010, 16:54   

Czerwien napisał/a:
zrób full przegląd przed wsadzeniem

hmm czyli co ???
harpagan napisał/a:
To nie 4G92 :)

całe szczescie bo gdzie ja potem dostane czesci :P
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 25-08-2010, 17:14   

ross, co plnujesz ze swoim aktualnym 4g92? jakiegos colciaka bedziesz skladal?
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.