Maglownica |
Autor |
Wiadomość |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 06-04-2009, 18:24 Maglownica
|
|
|
mam problem z maglem coś zaczeło mi stukać złapał luz , "ekspert" stwierdził że jakieś tam wałki poszły sie .... 50zł. naprawa ale muszę sam wymontować
w związku z tym mam do Was kilka pytań ;
1) co to są te wałki ? gdyż mam wrażenie że ktoś mnie robi w balona
2) czy może być jakiś problem z wyjęciem magla
3) no i czy nie da się tego zrobić samemu (wtedy jest się pewnym że się zrobiło dobrze)
z góry dzięki za podpowiedzi. |
|
|
|
 |
DAREX2006
Mitsumaniak

Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 79 Skąd: CZECHOWICE - DZIEDZICE
|
Wysłany: 06-04-2009, 18:41
|
|
|
Witam a może mechanikowi chodziło o drążki kierownicze coś jak to
http://www.allegro.pl/ite..._fv_jakosc.html
bo w pierwsze kolejnosci ida końcówki drażka ,potem drążki a na końcu maglownica tak mi sie wydaje jesli sie myle prosze mnie poprawic. |
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 07-04-2009, 15:35
|
|
|
napewno magiel padł
[ Dodano: 09-04-2009, 18:13 ]
Zrobione
wymontowałem magiel zawiozłem do Ten Caru koło lublina wymienili wkładkę teflonową (podpore ślimaka czy jak to się tam zwie) wyregulowali (wszystko od ręki), zamontowałem i pierwsza klasa
koszy :TenCar 60zł.
ja zużyłem kilka piw i spędziłem dwa wieczory w kanale
a i jeszcze litr płynu do wspomagania 22zł. |
|
|
|
 |
Przemi80
Forumowicz przemi80
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 52 Skąd: Bychawa
|
Wysłany: 10-04-2009, 00:54
|
|
|
Witam! I ja u siebie mam luzy na maglu a tak sie sklada ze do TEN CARU mam jakies 50km wiec jak najszybciej tam sie udam.Tylko pyt.jak bardzo skomplikowane wymontowanie? Czekam na odpowiedzi. |
_________________ Przemi80 |
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 10-04-2009, 19:41
|
|
|
Przemi80 napisał/a: | Tylko pyt.jak bardzo skomplikowane wymontowanie? |
nie jest tak ciężko
najpierw odkręciłem krzyżak od kolumny następnie przewód zasilający magiel +powrót(mocowany na opaskę zaciskową) i tyle z góry.
z dołu musiałem zdjąć katalizator z gum , odkręcić drążek stabilizacyjny ,trzeba było też odkręcić blachę z lewej strony pomiędzy wachaczami a belką (taka na cztery śruby 14 klucz) lewe koło też trzeba zdjąć
No i magiel; zdjołem końcówki od zwrotnicy (bo i tak szły nowe) , magiel trzyma się na czterech śrubach z prawej obejma z lewej przechodzą przez obudowę magla .no i w lewo wysuwasz. jak coś nie jasno napisałem pytaj.
a co do luzów masz je na prostych kołach czy też przy skręcie? |
|
|
|
 |
Przemi80
Forumowicz przemi80
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 52 Skąd: Bychawa
|
Wysłany: 12-04-2009, 20:17
|
|
|
co do luzow to na prostych kolach na wyl.silniku przy ruchach naprzemiennych to w jedna to w druga str.jest delikatny luz ktoremu towarzysza stuki.no i podczas jazdy toszke go nosi cos jest nie tak jak powinno podczas prowadzenia.a niby koncowki drazkow ok.mam jedynie juz wyrobione tuleje na prostych w.co chyba tez wplywa na prowadzenie auta!? |
_________________ Przemi80 |
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 12-04-2009, 20:59
|
|
|
Przemi80 napisał/a: | co do luzow to na prostych kolach na wyl.silniku przy ruchach naprzemiennych to w jedna to w druga str.jest delikatny luz ktoremu towarzysza stuki |
nie ruszaj magla na zgaszonym silniku jak puka to nic się nie dzieje złego! narobisz sobie tylko kosztów
A to że nosi Cię po drodze to może być mnóstwo przyczyn , najlepie pojedz na diagnostykę sprawdzą Ci co jest padnięte.
[ Dodano: 12-04-2009, 21:09 ]
jak na zapalonym silniku zarówno na prostych kołach jak i skręconych wali magiel wtedy trzeba myśleć o naprawie , i to jak jest się pewnym że końcówki i drażki są ok!
Przemi80 napisał/a: | mam jedynie juz wyrobione tuleje na prostych |
co to znaczy wyrobione (guma wyleciała) ? |
|
|
|
 |
Przemi80
Forumowicz przemi80
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 52 Skąd: Bychawa
|
Wysłany: 12-04-2009, 21:37
|
|
|
na odpalonym silniku ze wspom.to raczej nie stuka.a co do luzow na wahaczach to piszac wyrobione mialem na mysli ich znaczne zurzycie bo strasznie mi tlucze wrecz juz czasem nie do zniesienia po niektorych ulicach Lublina np. bo sworznie niedawno regenerowane.a tak w ogole to te nasze galanty to raczej dosc twarde maja to zawieszenie albo w moim ktos cos kiedys kombinowal.sam juz niewiem. |
_________________ Przemi80 |
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 12-04-2009, 21:44
|
|
|
mój byś zobaczył jaki jest twardy .... teściowa usiądzie z tyłu dopiero się ugina
[ Dodano: 12-04-2009, 21:53 ]
a waży troche....... |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 18-09-2010, 19:29
|
|
|
Żeby nie zakładać nowego tematu, to się podpinam.
Czy pod osłoną gumową przy maglownicy ma prawo być płyn? Ew jak jest z uszczelnieniem magla, bo w planie mam wymiany drążków (będę to robił sam pierwszy raz) i przy jednej okazji wymieniłbym ew. uszczelniacze. Jeśli ma ktoś wymiary to prosiłbym o podanie.
E54A 2.0 V6
PZDR |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-09-2010, 20:05
|
|
|
areksz121 napisał/a: | Czy pod osłoną gumową przy maglownicy ma prawo być płyn? | nie areksz121 napisał/a: | Ew jak jest z uszczelnieniem magla | jeżeli ma to być rzeczowa naprawa, to tylko kompleksowa regeneracja |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 19-09-2010, 15:47
|
|
|
W maglu nic nie stuka i nie wykazuje żadnych luzów, jedynie myślę to uszczelnienie. Na jaki koszt muszę się przygotować w razie wymiany uszczelniaczy? Czy nie da się ich naprawdę samemu wymienić? Czy używka od E55A czy E52A podejdzie? |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-09-2010, 16:14
|
|
|
areksz121, no tak, tylko, że najlepiej sie uszczelnia magiel jak sie go wyciagnie z auta, a jak już sie go wyciagnie, to żal by tyłek ścisnąl, gdyby się tego nie zrobiło do rzeczy, trzeba zrobić szlif tulei, wypolerować elegancko i dobrać odpowiednie uszczelniacze. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|