Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY8A 2.0DID] Ikona CHECK i brak mocy
Autor Wiadomość
artel99 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-08-2012, 18:29   [CY8A 2.0DID] Ikona CHECK i brak mocy

Witam,
Kilka dni temu pojawiła się awaria w moim samochodzie. Auto kompletnie nie ma mocy. Ledwo przyspiesza.
Oprócz tego na wyświetlaczu zapaliły się dwie ikony:
1. kontrola pracy silnika - w prawym górnym rogu
2. na środku wyświetlacza duża ikona z napisem CHECK wraz z obrazkiem nad (mam zdjęcie, ale nie mogę go tu umieścić).

Czy ktoś się z tym spotkał?
Dzieki z góry
_________________
artel99
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-08-2012, 08:11   

Hej, może zalałeś paliwo jakieś lewe i komputerowi coś nie pasuje..
Ja bym poczekał chwilę - jeżeli mu nie przejdzie, to jedź do serwisu - nie ma co ryzykować..
Też kiedyś miałem komunikat "check-engine" - samo przeszło :)
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
sportowy 
Mitsumaniak
labradoromaniak


Auto: Skoda Superb Platyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 40
Skąd: Koło
Wysłany: 26-08-2012, 10:00   

Najczęściej to problem z filtrem cząstek, może być oczywiście i wadliwe paliwo, może być przepustnica. Jeśli nie ustępuje to i tak bez komputera nikt tego nie zdiagnozuje. Niestety to przypadłość większości nowych ropniaczków. :butthead: ekologia.
_________________
Misiek na łańcuchu.
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 26-08-2012, 13:55   

Z opisu i charakteru twojego silnika moźliwe że zapchał sie filtr cząstek stałych. Servis i ręczne wymuszenie czyszczenia. Odradzam używanie samochodu w tym stanie. Bo jak filtr zatka sie całkowicie bedzie do wymiany. Oczywiście to moja chipoteza.
_________________
pablo diablo
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-08-2012, 18:23   

Bez diagnostyki komputerowej można gdybać, polecam podjechać do dobrego diagnosty i wysłuchać co komputer zaśpiewa.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
QaDo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 79
Skąd: K-zy
Wysłany: 05-09-2012, 16:30   

Sprawdz czujniki N75, MAP SENSOR. Tłumacząć sprawdz wszystkie koski które spotkasz przy dolocie i turbinie. Zabrudzone czujniki można czyścić isopropanolem (cleanser IPA lub cleanser Druk). Samochód przeszedł Ci w tryb awaryjny.
_________________
Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h
 
 
artel99 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-09-2012, 09:50   

Dzięki za odpowiedzi.
Postawiłem samochód w ASO. Rzeczywiście - "wypalili" filtr DPF. Niestety, okazało się, że to nie jedyny problem. Podobno nie działa prawidłowo "mechanizm czujników regulacji cisnienia" (chyba nic nie przekręciłem). Jedyny sposób w ASo na ten problem to wymiana części - prawie 4 tysie. Czy jest jakiś inny sposób obejścia tej części?
_________________
artel99
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 23-09-2012, 12:08   

4 tys to dość dużo ja bym najpierw zasięgną opinii innego ASO jak sie potwierdzi to trzeba myśleć nad częściami
_________________
pablo diablo
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 23-09-2012, 13:07   

pablo diablo napisał/a:
najpierw zasięgną opinii innego ASO
Znaczy Skoda, VW, Audi, Seat. :idea: :?:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2012, 20:24   

artel99 napisał/a:
Jedyny sposób w ASo na ten problem to wymiana części - prawie 4 tysie. Czy jest jakiś inny sposób obejścia tej części?

Podpowiedz ludkom z ASIO żeby sprawdzili ręczną pompką podciśnienia szczelność wszystkich siłowników podciśnieniowych, a w szczególności siłownik bypassu chłodnicy EGR. Nieszczelność w układzie podciśnień powoduje różne cuda m.in. błędy regulacji ciśnienia doładowania itp.
_________________

 
 
dimaa 
Nowy Forumowicz
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 23
Skąd: Ostrow Wlkp
Wysłany: 11-10-2012, 21:12   Poblem ze spadkiem mocy

Witam wszystkich serdecznie.
Posiadam Lancera 2.0 DI-D.
Mam z nim taki problem, że jadąc nagle traci moc. zdarzyło się to kilka razy. Wystarczy wtedy go zgasic i zapalic ponownie i wszystko OK
Najpierw pomyślałem,że to może EGR; rozebrałem go i wyczyściłem. Ale lipa nadal to samo. Po trzeciej takiej sytuacji ze spadkiem mocy pokazal mie sie check. pojechalem do elektryka, wyskoczyl blad PO299- zbyt niskie cisnienie doladowania.
Ale nie wiadomo co jest jago przyczyna.
Wymieniłem czujnik cisnienia doladowania i nadal to samo.
Zauwazylem ze rozpedzajac auto bardzo dynamicznie nie ma problemu ze spadkiem mocy, ale gdy tylko przyspieszam normalnie, to przy predkosci miedzy 80 a 110 km/h problem znowu sie pojawia.
Gruszka nad turbo sprawdzona, dziala poprawnie.
Nie zauwazylem rowniez zadnych nie szczelnosci w ukladzie podcisnienia.
Powoli zaczyna mi brakowac pomyslow co jeszcze moze byc przyczyna takiego zachowania.
Nie wiem czy rozebrac turbo i wyczyscic cale, poniewaz slyszalem od pewnego mechanika ze moze na lopatkach sie zacinac.
Wiec mam pytanie czy ktos juz zetknal sie z takim problemem i czy uporal sie z nim.
Pozdrawiam wszystkich Klubwiczow
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 11-10-2012, 23:29   

Zerknij do dziąłu technicznego Outlandera II. Tam był ten sam motor i bywały takie problemy. Pierwsze co się pojawiło to spadjąca opaska zaciskowa na jakiej rurze na dolocie do turbo czy jakoś tak. Powodowało to niedostatek ciśnienia. ale lepiej poczytaj tam.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 11-10-2012, 23:33   

dimaa, sprawdzałeś wielozawór sterujący podciśnieniami od turbo i egr-u?(z tego co piszesz to stawiam 99% prawdopodobieństwo na niego)
tylko jedynym skutecznym sposobem na sprawdzenie tego jest zrobienie nagrania z jazdy w trybie dawania gazu 0-1 i obserwacja ciśnienia zadanego i rzeczywistego. jeżeli jest duża bezwładność układu bądź nawet szpili to masz usterkę

jeszcze mała sugestia - te zawory były na akcji serwisowej ( zmiana z ołowiowych na ekologiczne) - leć do aso i niech sprawdzą czy Twój nie jest objęty akcją na wymianę tego wielozaworu :mrgreen:
około 2 klocki w kieszeni, zamienników brak, używek nie polecam czyszczenie nie pomaga :roll:

[ Dodano: 11-10-2012, 23:41 ]
dimaa napisał/a:
Nie zauwazylem rowniez zadnych nie szczelnosci w ukladzie podcisnienia.


sprawdzałeś także membranę w mieszku egr-u?

[ Dodano: 11-10-2012, 23:42 ]
dimaa napisał/a:
Wiec mam pytanie czy ktos juz zetknal sie z takim problemem i czy uporal sie z nim


bardzo często
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 12-10-2012, 09:57   

:shock:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
Ostatnio zmieniony przez tyku 12-10-2012, 18:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dimaa 
Nowy Forumowicz
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 23
Skąd: Ostrow Wlkp
Wysłany: 12-10-2012, 15:35   [CY8A 2.0DID] [CY8A 2.0DID]

W przyszlym tygodniu jade do elektryka i sprawdzimy ten wielozawor.
dzwonilem tae do aso w kaliszu i takiej akcji nie przeprowadzali :|
Dzieki za podpowiedzi o pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.