Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek z uszczelniacza wału korbowego
Autor Wiadomość
slawekdr 
Forumowicz

Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-10-2010, 16:33   Wyciek z uszczelniacza wału korbowego

Czesc,
rozszczelniło mi sie juz 3ci raz w przeciagu 9ciu miesiecy. Mam dodatkowe podejrzenie, ze bycmoze zamontowany uszczelniacz ma niepoprawne wymiary. Koledze tez zaczelo wyciekac po zamontowaniu nowego uszczelniacza.

W zwiazku z tym: czy ktos moze mi podac sprawdzone w praktyce wymiary uszczelniacza, jaki powinno sie zamontowac?
Moze katalogi podaja złe?

Pozdrawiam
S.
_________________
Przygoda z Tytanikiem....
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 28-10-2010, 16:48   

Wymieniałem uszczelniacz o wymiarach 37.50.6 - NOK kosztował chyba 6zł - nie cieknie - przeleciałem ok.8tys.km
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 28-10-2010, 18:21   

zbyszek05 napisał/a:
Wymieniałem uszczelniacz o wymiarach 37.50.6 - NOK kosztował chyba 6zł - nie cieknie - przeleciałem ok.8tys.km

Montowałem NOKi o tych samych wymiarach - 10zł w Intercarsie i do sprzedaży ~1500km bez problemu. Wcześniejsze Elringa(60zł komplet) popuszczały wszystkie 3 po niecałym 1000km.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-10-2010, 07:03   

nic dziwnego - NOK to oryginał montowany w fabryce
 
 
slawekdr 
Forumowicz

Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-10-2010, 20:52   

Hej - rozmawiałem z mechanikiem- montuje NOK'a - zobaczymy na ile wystarczy:)

Dzieki za info i pozdrawiam
S.
_________________
Przygoda z Tytanikiem....
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 30-10-2010, 00:23   

Osobiście polecałbym zakupić uszczelniacz wału od Hyundaia Sonaty 3.0 V6 - firma MOBIS czyli dostawca OEM dla Hyundaia. U mnie na wałkach rozrzadu NOK (kupowane przez mechanika) wytrzymały koło 10 tysięcy km, CORTECO lały od założenia. Po zamontowaniu MOBIS, od wiosny (jakieś 8000 KM) jest sucho. Kolega WOJTEK też zakładał w 12V i jest OK.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
slawekdr 
Forumowicz

Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-10-2010, 15:06   

Sprawdzilem ta sonate: Intercars pokazuje tylko Ajusa/ Corteco i Hyundai - rozumiem wiec, ze chodzi Ci o te Hyundai'a?

Hm - a przy okazji zauważyłęm, żm że Corteco podaje wymiar 37x50x6 podczas gdy ma być 37x50,2 x 6 - zakladam, że to błąd tylko w katalogu.

Pozdrawiam
S.
_________________
Przygoda z Tytanikiem....
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 31-10-2010, 00:35   

slawekdr napisał/a:
Sprawdzilem ta sonate: Intercars pokazuje tylko Ajusa/ Corteco i Hyundai - rozumiem wiec, ze chodzi Ci o te Hyundai'a?


Tak. N10580H.
http://forum.mitsumaniaki...p=692607#692607
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 31-10-2010, 13:19   

lukasz12 napisał/a:
Osobiście polecałbym zakupić uszczelniacz wału od Hyundaia Sonaty 3.0 V6 - firma MOBIS czyli dostawca OEM dla Hyundaia. U mnie na wałkach rozrzadu NOK (kupowane przez mechanika) wytrzymały koło 10 tysięcy km, CORTECO lały od założenia. Po zamontowaniu MOBIS, od wiosny (jakieś 8000 KM) jest sucho. Kolega WOJTEK też zakładał w 12V i jest OK.

Przecież w Intercarsie W opakowaniach CORTECO siedzą NOKI.... :rolleyes:
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-10-2010, 13:51   

Zajc3w napisał/a:
Przecież w Intercarsie W opakowaniach CORTECO siedzą NOKI.

nie zawsze :)

lukasz12 napisał/a:
NOK (kupowane przez mechanika) wytrzymały koło 10 tysięcy km

może błąd montażu? - osobiście wyjmowałem NOKi np. ze skrzyni biegów, które nie ciekły po 300 000 km - czyli od wyjazdu z fabryki
a że skrzynia była rozkręcona a dostęp do uszczelniacza tylko od środka, to grzechem byłoby nie wymienić...
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 31-10-2010, 15:58   

lukasz12 napisał/a:
NOK (kupowane przez mechanika) wytrzymały koło 10 tysięcy km

może błąd montażu? - osobiście wyjmowałem NOKi np. ze skrzyni biegów, które nie ciekły po 300 000 km - czyli od wyjazdu z fabryki
a że skrzynia była rozkręcona a dostęp do uszczelniacza tylko od środka, to grzechem byłoby nie wymienić...[/quote]

Być może bład montazu no, ale syfny uszczelniacz też może mieć na to wpływ. Wspomniane CORTECO zamontowane tak jak trzeba lały się, natomiast analogicznie montowane HYUNDAI są w porządku, mam nadzieję że tak pozostanie jeszcze przez długi czas.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
slawekdr 
Forumowicz

Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-11-2010, 10:58   

Hej
Zamontowalem - Erlinga. Generalnie okazało sie, ze uszczelniacz cieknie na srednicy zewnętrznej a nie na wałku! Uszczelniacz (CORTECO) nie był uszkodzony - notabene napisane na nim było "Made in Japan". Podobno wyrobiona jest obudowa w którą wchodzi simering. Jak zacznie ciec - bede musiałz tym coś pokombinować. Narazie znowu jeźdzę:)

Dzieki za wszystkie rady i pozdrawiam
S.
_________________
Przygoda z Tytanikiem....
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 07-11-2010, 11:57   

slawekdr napisał/a:
[...] Podobno wyrobiona jest obudowa w którą wchodzi simering.


To opowieści mechanika?

[IRONIA]

Może w ogóle w tych japońskich wynalazkach to sie nie da nic zrobić, lepiej od razu kupić 1.9 TeDeI bo tam tylko 1 wałek? Nie że się chcę czepiać, bo być może ktoś już wymieniał uszczelniacz i posiłkował się na przykład dłutem przy wyjmowaniu stąd są uszkodzenia, ale jakoś trudno mi sobie wyobrazić że wyrobiła się wewnętrzna część obudowy uszczelniacza. Przypadkiem się tak składa że u mnie przy zakładaniu "super eurpoejskiej jakości" [Corteco] za pierwszym razem obudowa była "wyrobiona", natomiast przy zakładaniu "koreańskiej tandety" [tj. MOBIS] jakoś obudowa magicznie się skurczyła i uszczelniacz wchodził znacznie ciaśniej.

[/IRONIA]
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-11-2010, 22:29   

slawekdr napisał/a:
eneralnie okazało sie, ze uszczelniacz cieknie na srednicy zewnętrznej a nie na wałku! Uszczelniacz (CORTECO) nie był uszkodzony - notabene napisane na nim było "Made in Japan". Podobno wyrobiona jest obudowa w którą wchodzi simering. Jak zacznie ciec - bede musiałz tym coś pokombinować. Narazie znowu jeźdzę:)


dokładnie tak jak piszesz , osobiście widziałem uszkodzenia , i kto wkłada nowy uszczelniacz na biały silikon :roll: jak sam widziałeś . Musisz pojezdzić i zaobserwować wycieki , mam nadzieje że wszystko bedzie teraz dobrze :) , uszczelniacz jaki teraz masz założony to THO czyli Japonia :wink:

Ps: Ogólnie obudowa uszczelniacza była trochę zmasakrowana , widać było że ktoś tam wcześniej grzebał , i podejrzewam że nie mógł wyjąć uszczelniacza , lub robił to nie precyzyjnie :?
 
 
slawekdr 
Forumowicz

Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-02-2011, 13:26   

Cześć - no to ciąg dalszy -zaczęło lecieć po raz 4ty w przeciągu niecałego roku.

Tym razem wrzuciłem rysunek:
- mam plan wymienić pompę oleju żeby zapewnić, że gniazdo jest całe. Podobno tu właśnie leci (zaznaczone na niebiesko).

Jakieś sugestie? Już nie mam siły na tą usterkę.... jak to nie pomoże to zostawię w rowie i podpalę...

URL=http://img573.imageshack.us/i/pompaj.jpg/][/URL]

Uploaded with ImageShack.us

Aha - no i gdzie kupić pompę?

Pozdrawiam zdruzgotany.
S.
_________________
Przygoda z Tytanikiem....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.