Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie aku na jałowym biegu
Autor Wiadomość
Efa! 
Mitsumaniak
queen of Off Topic


Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Maj 2005
Posty: 3528
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-11-2010, 14:34   Ładowanie aku na jałowym biegu

Ile minut ma chodzić silnik na podjeździe, żeby akumulator się dobrze trzymał? Jakiś czas temu aku padł mi w 1,5 tygodnia, więc teraz profilaktycznie włączam silnik co 2-3 dni, bo akurat nigdzie nie jeżdżę.
_________________
Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-11-2010, 14:38   

Robisz mu pewnie więcej szkody niż pożytku....

Lepiej odpalić raz na 2 tygodnie ale żeby pochodził ponad 30 minut lub więcej, a najlepiej przejechać gdzieś dalej. Akumulator w samochodzie ładuje się bardzo długo.

A jak akumulator padł po 1,5 tygodnie to raczej nie normalne. Możliwe że
- akumulator był niedoładowany już wcześniej
- masz coś z instalacją albo np. alarm pobiera za dużo prądu
- masz wyeksploatowany już akumulator

Zmierz po co najmniej 4 godzinach jakie masz napięcie na akumulatorze to można mniej więcej sprawdzić czy jest powodem. Dobrze naładowany akumulator powinien mieć po 4h powyżej 12,5V. Niższe wartości świadczą o jego nie pełnym naładowaniu. Poniżej 12V może oznaczać jego zużycie.
 
 
Efa! 
Mitsumaniak
queen of Off Topic


Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Maj 2005
Posty: 3528
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-11-2010, 15:17   

No dobra, a jak pochodzi 30 minut, to już OK? Bo nie do końca rozumiem. Dzisiaj sobie chodził tak z 20 minut. A z tym jeżdżeniem, to na razie nie mam jakoś okazji...
_________________
Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 23-11-2010, 15:18   

Efa!, kiedyś w Oplu po prostu odłączałem aku. Nawet po 5 tygodniach zapalał.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-11-2010, 15:51   

Efa! napisał/a:
No dobra, a jak pochodzi 30 minut, to już OK?


No niby tak (jak wyłączysz wszystkie odbiorniki jak radio itd.) Ale warto by sprawdzić czemu po tak krótkim czasie nie zapalił...

Można też odpiąć jedną klemę i sprawdzić miernikiem i A (a raczej mA) pobiera samochód... A jak masz 12,1V to należy go po prostu naładować porządnie (kilka godzin pod prostownikiem).
 
 
Efa! 
Mitsumaniak
queen of Off Topic


Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Maj 2005
Posty: 3528
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-11-2010, 16:47   

hehe, wiesz Krzychu, ja jestem babą... Miernika nie posiadam, szminkę to owszem, nawet kilka, hihi :D
fj_mike, by mnie chyba popieściło, jakbym tam grzebać zaczęła... zresztą zapodział nam się kluczyk od syrenki alarmu i jak odłączę aku, to chyba ogłuchnę...
_________________
Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo
Ostatnio zmieniony przez Efa! 23-11-2010, 16:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-11-2010, 16:49   

Efa! napisał/a:
hehe, wiesz Krzychu, ja jestem babą... Miernika nie posiadam, szminkę to owszem, nawet kilka, hihi :D


Myślę że warto zapytać jak nie znajomego co coś takiego może mieć to jakiegoś mechanika. Ponieważ problem należy rozwiązać (auto po 2 tygodniach powinno po prostu odpalić).
 
 
Efa! 
Mitsumaniak
queen of Off Topic


Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Maj 2005
Posty: 3528
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-11-2010, 16:51   

W Starogardzie nikogo nie znam, pozostaje mi ta metoda z odpalaniem... Ewentualnie mogę go zostawić na 2-3 tygodnie bez ruszania i ryzyk-fizyk. Odpali, albo nie...
_________________
Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-11-2010, 21:58   

Efa! napisał/a:
W Starogardzie nikogo nie znam, pozostaje mi ta metoda z odpalaniem...

Dlaczego chcesz krzywdzić swój samochód?
Poproś kogoś silnego by Ci zaniósł akumulator do domu i niech tam leży. Za żadne skarby nie przepalaj samochodu na prę minut. Za żadne skarby nie słuchaj ludzi mówiących by tak robić.
Rozrusznik więcej zeżre na rozpalanie samochodu niż da alternator na jałowym przez kilka minut to raz.
Rozpalanie "na chwilę" lub nawet krótka przejażdżka to niszczenie silnika.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Efa! 
Mitsumaniak
queen of Off Topic


Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Maj 2005
Posty: 3528
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-11-2010, 17:02   

Aku zdechł. Macie rację, on jest felerny.
I stąd moja wielka prośba: polećcie mi jakiś niedrogi akumulator do carismy GDI. Ponieważ jestem zielona jak trawa na wiosnę, a mąż raz że daleko, a dwa - kompletnie nie zna się na samochodach, to prosiłabym o bardzo konkretne propozycje: jakiej firmy, jaka specyfikacja, wymiary, itp. Przeglądałam forum Carismy, ale konkretów nie znalazłam. Tylko że coś tam najlepiej 65Ah. A chciałabym kupić na Allegro i jechać do jakiegoś serwisu w Starogardzie już z kupionym tylko na wymianę.

Proszę o odpowiedzi TUTAJ
_________________
Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-11-2010, 20:50   

Efa - w sobotę będę w Starogardzie
a osobiście polecam jakiś firmowy aku - Centra, Exide to te tańsze
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.