Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przerywanie podczas przyspieszania
Autor Wiadomość
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 25-05-2013, 22:14   Przerywanie podczas przyspieszania

Witam

Od pewnego czasu mam problem z moją Carismą.
Zaczęło się dość niewinnie. Podczas jazdy silnik zaczął przerywać. Najpierw bardzo rzadko, podczas przyspieszania, czuć było pojedyncze szarpnięcie. Co kolejne kilometry problem się nasilał. Doszło do takiej sytuacji że autem nie dało się przyspieszyć a na zimnym silniku auto gasło. Im mocniejsze wciśnięcie gazu tym gorsze szarpnięcia. A wskazówka obrotomierza skakała na ogół od 1000 do 2500 obr/min.
Samochód pojechał do mechanika X. Tam praktycznie na miejscu stwierdzono usterkę fajko cewki. Zamontowano jedną nową. Problem ustał. Po dwóch tygodniach auto oddałam do warsztatu Y w celu usunięcia uszkodzonej osłony przegubu zewnętrznego. Z racji że świece zapłonowe wymieniłam po raz ostatni cztery lata temu, czyli z 30 tyś. km, postanowiłam wymienić na nowe firmy Denso. Przy odbiorze auta właściciel warsztatu stwierdził że niepotrzebnie tak szybko wymieniałam te świece. Ale, cóż po herbacie. Auto pracowało normalnie.
W międzyczasie, po około 2 miesiącach znów nastąpił efekt przerywania podczas dodawania mocy, auto samoczynnie gasło jeżeli nie dodawało się gazu. Wreszcie padło na światłach. Po odpaleniu problem ustał .... ale nie na długo.
Po przejechaniu 4700 km (od momentu wizyty w warsztacie X) auto znów zaczęło przerywać jak na początku postu. Pomyślałam że to druga fajko cewka więc pojechałam kupić. Po montażu i kilku zamianach fajek między nową a starą, nową a nową, problem nie znikał. Samochód nadal przerywał przy dodawaniu mocy.
Auto oddałam do warsztatu Y. Tam na drugi dzień, mechanik wymienił świece i kable wysokiego napięcia na nowe i samochód znów działa dobrze. Po mojej rozmowie z właścicielem warsztatu nt. świec i ostatniej wymiany ich, pokazano mi wymontowane świece marki Denso które wg. mechanika były bardzo okopcone.
Polecono mi aby po przejechaniu 900 maksymalnie 1000 km przyjechać znów do warsztatu Y i sprawdzą w jakim stanie są świece. Wizyta na ich koszt.

Stąd moje pytanie. Co o tych problemach z autem sądzicie ? Auto nie dymi po odpaleniu ani przy przyspieszaniu. Wiadomo że jakieś małe ilości oleju spala ale jak każde auto.
Gdzie leży problem ?
_________________
Niebiańska robota
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 26-05-2013, 07:05   

może masz olej w gniazdach świec dla tego okopcone i nie dopalają stąd te szarpanie.Wystarczy wymienić uszczelkę pokrywy zaworów wraz z uszczelniaczami świec.To jest najprostszy scenariusz.Warto też zmienić filtr paliwa jeśli nie był wymieniany.Zobacz czy nie masz jakiś błędów... jeśli masz instalacje gazową być może tam może leżeć przyczyna takiego zachowania np źle wyregulowana.
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 28-05-2013, 22:23   

Dziękuję za odpowiedź.
Czekam z niecierpliwością gdy samochód dojedzie do 900 - 1000 km ponieważ chce zobaczyć co się tam właściwie dzieje.
Filtr paliwa wymieniony 3 - 4 lata temu i w tym czasie przejechał około 28 tyś. km. Zawsze tankowane na renomowanych stacjach. Ale wiadomo jak to jest w naszym kraju z paliwem.
Instalacji gazowej nie posiadam.
_________________
Niebiańska robota
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 29-05-2013, 15:49   Re: Przerywanie podczas przyspieszania

Doszło do takiej sytuacji że autem nie dało się przyspieszyć a na zimnym silniku auto gasło. Im mocniejsze wciśnięcie gazu tym gorsze szarpnięcia. A wskazówka obrotomierza skakała na ogół od 1000 do 2500 obr/min.

nastąpił efekt przerywania podczas dodawania mocy, auto samoczynnie gasło jeżeli nie dodawało się gazu. Wreszcie padło na światłach. Po odpaleniu problem ustał .... ale nie na długo.

Samochód nadal przerywał przy dodawaniu mocy.



mechanika były bardzo okopcone.

mysle ze przepływomierz

co do okopconych swiec to w GDI normalka ale w innym systemie zasilania to wina generalnie lezy po stornie mieszanki paliwowo powietrznej

tak czy inaczej bez diagnostyki i zobaczenia ewentualnych błedów to mozemy zgadywac
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 18-11-2013, 19:55   

I już wiem co było nie tak.

Samochód od czasu do czasu przerywał ponieważ osoba która zmieniała mi pasek rozrządu w raz z osprzętem narobiła trochę bigosu.

Auto przerywało ponieważ kabelek został puszczony między paskiem rozrządu, jego przebiegiem górnym a dolnym. I od czasu do czasu ocierał o tenże pasek.
Drugą usterkę jaką odkrył mechanik to taka że podczas wymiany paska, rolki i pompy wody. Mechanik zbyt napiął lub odciągnął rolkę (?) i pompa lekko się poci :doubt:
Więc znając życie będzie do wymiany :?
_________________
Niebiańska robota
 
 
lehu 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI (przed lift)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 13
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 18-11-2013, 23:10   

radek8622 napisał/a:
może masz olej w gniazdach świec dla tego okopcone i nie dopalają stąd te szarpanie.Wystarczy wymienić uszczelkę pokrywy zaworów


Ktoś to robił? Przy wymianie świeć miałem ślady oleju, z tego co słyszałem to nie jest "wystarczy", trzeba cały silnik rozebrać (~dniówka w ASO, łatwo wyliczyć, jak cenią się parę stówek za h) dla uszczelki która kosztuje paręnaście złotych? Na szczęście, póki co nie powtórzyło się. (...w niemalowane)
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-11-2013, 09:26   

Olivia napisał/a:
I już wiem co było nie tak.

Samochód od czasu do czasu przerywał ponieważ osoba która zmieniała mi pasek rozrządu w raz z osprzętem narobiła trochę bigosu.

Auto przerywało ponieważ kabelek został puszczony między paskiem rozrządu, jego przebiegiem górnym a dolnym. I od czasu do czasu ocierał o tenże pasek.
Drugą usterkę jaką odkrył mechanik to taka że podczas wymiany paska, rolki i pompy wody. Mechanik zbyt napiął lub odciągnął rolkę (?) i pompa lekko się poci :doubt:
Więc znając życie będzie do wymiany :?


Numery z niedbałym montażem kabla czujnika położenia wału, to stały numer przy wymianie paska rozrządu w Carismach 1 generacji. Dlatego w 2 generacji kabel jest zintegrowany z osłoną rozrządu, przez co jest mechaniko-odporny. Co do pompy albo była kiepskiej jakości, albo uszkodzona, albo musiałaś trafić naprawdę nędznego mechanika. Napinanie paska rozrządu w SOHC jest banalnie proste: zakładasz pasek (koła ustawione na znakach), luzujesz śrubę napinacza (sprężyna dociska pasek), sprawdzasz czy znaki na kołach są we właściwych miejscach, dokręcasz śrubę napinacza. Ja po zablokowaniu śruby, obracam wałem 2 obroty czyli cały cykl spalania i po sprawdzeniu, czy znaki na kołach pasowych są we właściwym miejscu jeszcze raz luzuję śrubę napinacza i ponownie pozwalam sprężynie dopchnąć ułożony pasek, wtedy ją blokuję z podanym przez producenta momentem. Paska rozrządu nie da się napiąć bardziej, przy stosowaniu zasad, a pompa jest napędzana tym samym paskiem.

lehu napisał/a:
radek8622 napisał/a:
może masz olej w gniazdach świec dla tego okopcone i nie dopalają stąd te szarpanie.Wystarczy wymienić uszczelkę pokrywy zaworów


Ktoś to robił? Przy wymianie świeć miałem ślady oleju, z tego co słyszałem to nie jest "wystarczy", trzeba cały silnik rozebrać (~dniówka w ASO, łatwo wyliczyć, jak cenią się parę stówek za h) dla uszczelki która kosztuje paręnaście złotych? Na szczęście, póki co nie powtórzyło się. (...w niemalowane)


Wymieniasz uszczelkę + o-ringi, ważne żeby dokręcić pokrywę zaworów z odpowiednim momentem, u mnie sucho od 5 lat
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 19-11-2013, 21:50   

lehu, słuchaj, nie weim jak w GDI, ale w SOHC jest to banalne, nawet świec nie musisz teoretycznie wykrecic. Odkręcasz tylko kilka śrubek od pokrywy, pokrywę do góry, zmieniasz uszczelkę i te cztery pierścienie na świecach, następnie zakładasz okrywę i skręcasz. Jeśli chodzi o same uszczelniacze tych gniazd ze świecami, to po ściągnięciu pokrywy zostają cztery kominy (prawie jak w Titanicu) na nie zakładasz te uszczelniacze i to wszystko.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-11-2013, 22:02   

W GDI nie jest to jednak takie banalne i wiąże się z demontażem głowicy. Tu jest to trochę opisane ale kiedyś były dodatkowe obrazki http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67952
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.