Wyciek z uszczelniacza wału korbowego |
Autor |
Wiadomość |
slawekdr
Forumowicz
Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-10-2010, 16:33 Wyciek z uszczelniacza wału korbowego
|
|
|
Czesc,
rozszczelniło mi sie juz 3ci raz w przeciagu 9ciu miesiecy. Mam dodatkowe podejrzenie, ze bycmoze zamontowany uszczelniacz ma niepoprawne wymiary. Koledze tez zaczelo wyciekac po zamontowaniu nowego uszczelniacza.
W zwiazku z tym: czy ktos moze mi podac sprawdzone w praktyce wymiary uszczelniacza, jaki powinno sie zamontowac?
Moze katalogi podaja złe?
Pozdrawiam
S. |
_________________ Przygoda z Tytanikiem.... |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 28-10-2010, 16:48
|
|
|
Wymieniałem uszczelniacz o wymiarach 37.50.6 - NOK kosztował chyba 6zł - nie cieknie - przeleciałem ok.8tys.km |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 28-10-2010, 18:21
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | Wymieniałem uszczelniacz o wymiarach 37.50.6 - NOK kosztował chyba 6zł - nie cieknie - przeleciałem ok.8tys.km |
Montowałem NOKi o tych samych wymiarach - 10zł w Intercarsie i do sprzedaży ~1500km bez problemu. Wcześniejsze Elringa(60zł komplet) popuszczały wszystkie 3 po niecałym 1000km. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-10-2010, 07:03
|
|
|
nic dziwnego - NOK to oryginał montowany w fabryce |
|
|
|
 |
slawekdr
Forumowicz
Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-10-2010, 20:52
|
|
|
Hej - rozmawiałem z mechanikiem- montuje NOK'a - zobaczymy na ile wystarczy:)
Dzieki za info i pozdrawiam
S. |
_________________ Przygoda z Tytanikiem.... |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 30-10-2010, 00:23
|
|
|
Osobiście polecałbym zakupić uszczelniacz wału od Hyundaia Sonaty 3.0 V6 - firma MOBIS czyli dostawca OEM dla Hyundaia. U mnie na wałkach rozrzadu NOK (kupowane przez mechanika) wytrzymały koło 10 tysięcy km, CORTECO lały od założenia. Po zamontowaniu MOBIS, od wiosny (jakieś 8000 KM) jest sucho. Kolega WOJTEK też zakładał w 12V i jest OK. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
slawekdr
Forumowicz
Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-10-2010, 15:06
|
|
|
Sprawdzilem ta sonate: Intercars pokazuje tylko Ajusa/ Corteco i Hyundai - rozumiem wiec, ze chodzi Ci o te Hyundai'a?
Hm - a przy okazji zauważyłęm, żm że Corteco podaje wymiar 37x50x6 podczas gdy ma być 37x50,2 x 6 - zakladam, że to błąd tylko w katalogu.
Pozdrawiam
S. |
_________________ Przygoda z Tytanikiem.... |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 31-10-2010, 00:35
|
|
|
slawekdr napisał/a: | Sprawdzilem ta sonate: Intercars pokazuje tylko Ajusa/ Corteco i Hyundai - rozumiem wiec, ze chodzi Ci o te Hyundai'a?
|
Tak. N10580H.
http://forum.mitsumaniaki...p=692607#692607 |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 31-10-2010, 13:19
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Osobiście polecałbym zakupić uszczelniacz wału od Hyundaia Sonaty 3.0 V6 - firma MOBIS czyli dostawca OEM dla Hyundaia. U mnie na wałkach rozrzadu NOK (kupowane przez mechanika) wytrzymały koło 10 tysięcy km, CORTECO lały od założenia. Po zamontowaniu MOBIS, od wiosny (jakieś 8000 KM) jest sucho. Kolega WOJTEK też zakładał w 12V i jest OK. |
Przecież w Intercarsie W opakowaniach CORTECO siedzą NOKI.... |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-10-2010, 13:51
|
|
|
Zajc3w napisał/a: | Przecież w Intercarsie W opakowaniach CORTECO siedzą NOKI. |
nie zawsze
lukasz12 napisał/a: | NOK (kupowane przez mechanika) wytrzymały koło 10 tysięcy km |
może błąd montażu? - osobiście wyjmowałem NOKi np. ze skrzyni biegów, które nie ciekły po 300 000 km - czyli od wyjazdu z fabryki
a że skrzynia była rozkręcona a dostęp do uszczelniacza tylko od środka, to grzechem byłoby nie wymienić... |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 31-10-2010, 15:58
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | NOK (kupowane przez mechanika) wytrzymały koło 10 tysięcy km |
może błąd montażu? - osobiście wyjmowałem NOKi np. ze skrzyni biegów, które nie ciekły po 300 000 km - czyli od wyjazdu z fabryki
a że skrzynia była rozkręcona a dostęp do uszczelniacza tylko od środka, to grzechem byłoby nie wymienić...[/quote]
Być może bład montazu no, ale syfny uszczelniacz też może mieć na to wpływ. Wspomniane CORTECO zamontowane tak jak trzeba lały się, natomiast analogicznie montowane HYUNDAI są w porządku, mam nadzieję że tak pozostanie jeszcze przez długi czas. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
slawekdr
Forumowicz
Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-11-2010, 10:58
|
|
|
Hej
Zamontowalem - Erlinga. Generalnie okazało sie, ze uszczelniacz cieknie na srednicy zewnętrznej a nie na wałku! Uszczelniacz (CORTECO) nie był uszkodzony - notabene napisane na nim było "Made in Japan". Podobno wyrobiona jest obudowa w którą wchodzi simering. Jak zacznie ciec - bede musiałz tym coś pokombinować. Narazie znowu jeźdzę:)
Dzieki za wszystkie rady i pozdrawiam
S. |
_________________ Przygoda z Tytanikiem.... |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 07-11-2010, 11:57
|
|
|
slawekdr napisał/a: | [...] Podobno wyrobiona jest obudowa w którą wchodzi simering.
|
To opowieści mechanika?
[IRONIA]
Może w ogóle w tych japońskich wynalazkach to sie nie da nic zrobić, lepiej od razu kupić 1.9 TeDeI bo tam tylko 1 wałek? Nie że się chcę czepiać, bo być może ktoś już wymieniał uszczelniacz i posiłkował się na przykład dłutem przy wyjmowaniu stąd są uszkodzenia, ale jakoś trudno mi sobie wyobrazić że wyrobiła się wewnętrzna część obudowy uszczelniacza. Przypadkiem się tak składa że u mnie przy zakładaniu "super eurpoejskiej jakości" [Corteco] za pierwszym razem obudowa była "wyrobiona", natomiast przy zakładaniu "koreańskiej tandety" [tj. MOBIS] jakoś obudowa magicznie się skurczyła i uszczelniacz wchodził znacznie ciaśniej.
[/IRONIA] |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-11-2010, 22:29
|
|
|
slawekdr napisał/a: | eneralnie okazało sie, ze uszczelniacz cieknie na srednicy zewnętrznej a nie na wałku! Uszczelniacz (CORTECO) nie był uszkodzony - notabene napisane na nim było "Made in Japan". Podobno wyrobiona jest obudowa w którą wchodzi simering. Jak zacznie ciec - bede musiałz tym coś pokombinować. Narazie znowu jeźdzę:) |
dokładnie tak jak piszesz , osobiście widziałem uszkodzenia , i kto wkłada nowy uszczelniacz na biały silikon jak sam widziałeś . Musisz pojezdzić i zaobserwować wycieki , mam nadzieje że wszystko bedzie teraz dobrze , uszczelniacz jaki teraz masz założony to THO czyli Japonia
Ps: Ogólnie obudowa uszczelniacza była trochę zmasakrowana , widać było że ktoś tam wcześniej grzebał , i podejrzewam że nie mógł wyjąć uszczelniacza , lub robił to nie precyzyjnie |
|
|
|
 |
slawekdr
Forumowicz
Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-02-2011, 13:26
|
|
|
Cześć - no to ciąg dalszy -zaczęło lecieć po raz 4ty w przeciągu niecałego roku.
Tym razem wrzuciłem rysunek:
- mam plan wymienić pompę oleju żeby zapewnić, że gniazdo jest całe. Podobno tu właśnie leci (zaznaczone na niebiesko).
Jakieś sugestie? Już nie mam siły na tą usterkę.... jak to nie pomoże to zostawię w rowie i podpalę...
URL=http://img573.imageshack.us/i/pompaj.jpg/] [/URL]
Uploaded with ImageShack.us
Aha - no i gdzie kupić pompę?
Pozdrawiam zdruzgotany.
S. |
_________________ Przygoda z Tytanikiem.... |
|
|
|
 |
|