Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Smary, oleje, preparaty itd - FAQ
Autor Wiadomość
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 23-01-2011, 23:59   Smary, oleje, preparaty itd - FAQ

Witam
Chciałem zapytać o to, czym nasmarować pewną rzecz, ale tuż obok jest podobny temat dotyczący zamka, więc nie chciałem "dublować" tematu o smarowaniu. Pomyślałem sobie, że możnaby stworzyć takie małe FAQ, co czym gdzie i w jakich ilościach :) Czyli jakie smarowidło do jakich zastosowań. A widzę na forum co i raz pytania, czym nasmarować to czy tamto. Moglibyśmy zgromadzić tą wiedzę w jednym miejscu, przenieść do działu FAQ i byłoby dla potomnych :wink: .

Od siebie mógłbym napisać:

- smar grafitowy - przeguby, łożyska
- smar miedziany - piasty (żeby się nie zapiekały koła), śruby kół, inne elementy pracujące w umiarkowanie wysokiej temperaturze (do hamulców się nie nadaje)
- mydło w płynie :D - neutralne dla gumy, dobre do zakładania np. wężyków od układu chłodzenia (jeśli ciężko wchodzą)
- smar silikonowy - zapobiega przymarzaniu, dobry do smarowania uszczelek
- penetratory - na zardzewiałe gwinty czy elementy, żeby je rozruszać; smarują kiepsko więc po rozruszaniu, trzeba przesmarować czymś odpowiednim do tego celu


Zapraszam do dyskusji. Oczywiście jak ktoś wyłapie jakieś błędy bądź będzie miał coś do dodania, to zachęcam do pisania swoich uwag i komentarzy, mam nadzieję ze pomysł wypali i coś z tego wyjdzie :)


A na marginesie - rzeczy o które chciałem się zapytać - czym radzicie przesmarować pracujące elementy plastikowe, mocowania linek (w tym konkretnym przypadku mowa o pokrętłach nawiewu, chcę żeby lżej chodziły, ale np. silniczek krokowy też jest plastikowy w środku, więc chyba dany smar będzie dobry i do tego, i do tego), albo silnik wentylatora nawiewu (świerszcze w nim siedzą) ???
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-01-2011, 00:22   

Smar miedziowy jak najbardziej odporny na wysoka temperature, smaruje nim sie np gwint sondy lambda lub okolice klockow hamulcowych (? nie pamietam co konkretnie, ale dostalem male opakowanie razem z klockami do MB) Rowniez polaczenie aluminium-stal lub stal-tytan i tytan-tytan
Smar grafitowy na gwint aby sie nie zapiekaly sruby lub innych pasowan ciasnych. Nie nadaje sie do lozysk tocznych/przegubow
Do smarowania lozysk dobre sa smary z rodziny ŁT
Do plastikow sa osobne smary na bazie teflonu

pozdr
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 24-01-2011, 01:12   

Ja z kolei spotkałem się z przypadkami zapiekania się prowadnic klocków niedługo po regeneracji, tj przesmarowaniu, nałożeniu nowych gumek itd, smar oczywiście miedziowy. Sam gdy poprosiłem sprzedawcę o smar do hamulców, sprzedał mi jakiś jasny półprzezroczysty (jeśli pamięć mnie nie zawodzi) firmy ATE, napewno nie był to smar miedziowy.
Smar grafitowy, jesteś pewien że do przegubów się nie nadaje?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-01-2011, 09:12   

KlaudiuszBdg, smaru miedzianego nie łaczy się z aluminium, niekt Ci o tym nie wspominal :?:

kamilek, smar miedzany wysokotemperaturowy wytrzymuje jak smarowidlo zacisków, a do przegubów stosuje sie smar molibdenowy.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-01-2011, 19:58   

robertdg, Rzeczywiscie - mea culpa, pogooglowalem troche i wyglada na to ze zamiast zapobiegac zapiekaniu sie, przyspiesza je :D Aczkolwiek uzywalem smaru "anti-seize" marki Finish-line i jego wyglad przypominal jakby byl na bazie miedzi.
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 24-01-2011, 20:37   

O widzicie, już temacik się przydał :) Nie wiedziałem że miedź i alu się "gryzą". Czym więc smarować powierzchnię styku felgi z piastą?

I jakie polecacie smary do plastików? "jakieś na bazie teflonu", może coś więcej?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 24-01-2011, 22:45   

kamilek, ja kupiłem smar silikonowo-teflonowy i nim posmarowałem krawędzie plastików deski rozdzielczej gdy mialem ja rozebraną. Smar ten jest praktycznie bezwonny (trzeba wsadzic nos w puszke zeby cos delikatnie wyczuc) i w99% wyeliminowałem trzeszczenie plasików z okolic kokpitu :)
Stosowałem go tez do przesmarowania prowadnic fotela - tu tez zdał egzamin - chociaz czekaja mnie poprawki :) Jego duzy plus to duza gęstosc, nie mowy ze cos gdzies skapie, fakt, ze nie brudzi i nie smierdzi
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-01-2011, 23:41   

kamilek, mysle ze nada sie smar LT lub grafitowy
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 29-01-2011, 18:14   

A co byście polecili na świerszcze z wentylatora?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-01-2011, 09:25   

kamilek napisał/a:
A co byście polecili na świerszcze z wentylatora?

Bardzo dobry jest olej do maszyn do szycia wlany w ośkę/łożysko ale potem trzeba dobrze uszczelnić. Jednocześnie pasuje zacząć rozglądać się za nowym wiatrakiem ;)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-01-2011, 12:27   

kamilek, śrub, szpilek i nakrętek od kół się nie smaruje. Do prowadnic są odpowiednie smary. Np. produkt ATE.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Krystian99 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 2961
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-02-2011, 22:06   

Koledzy mam pytanko nie dawno kupiłem Galanta 2,0 i nie mam nigdzie napisane jaki ma olej w silniku :( co byście mi polecali bądź na czym było by mu dobrze :)
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-02-2011, 22:13   

Krystian99, wystarczy udać się do odpowiedniego podforum http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29825
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-02-2011, 10:15   

kamilek napisał/a:
- smar grafitowy - przeguby, łożyska

Do przegubów nalezy używac smaru z dwusiarczkiem molibdenu. Grafitowy zupełnie nie nadaje się do tego. Do łozysk grafitowy też nie pasuje.
_________________

 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 06-02-2011, 20:27   

http://forum.mitsumaniaki...p=819138#819138
To tylko potwierdza moje słowa, że smar miedziowy nie do hamulców. Do tego celu przeznaczone są
Piwor napisał/a:
odpowiednie smary. Np. produkt ATE.

kamilek napisał/a:
Sam gdy poprosiłem sprzedawcę o smar do hamulców, sprzedał mi jakiś jasny półprzezroczysty (jeśli pamięć mnie nie zawodzi) firmy ATE, napewno nie był to smar miedziowy.

*************
Piwor napisał/a:
śrub, szpilek i nakrętek od kół się nie smaruje

A dlaczego?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.