Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Elastyczność samochodów
Autor Wiadomość
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 13-04-2011, 09:53   Elastyczność samochodów

Zna ktoś może jakąś stronkę na której są dane odnoście elastyczności aut (80-120 na V biegu). Wszędzie tylko 0-100 podane, a przecież częściej jednak przyspieszamy 60-100, 80-120....


Potrzebuję wiedzieć jaki czas ma colt cjo 1.6.

:wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-04-2011, 10:00   

tzn chcesz przyśpieszenie 60-100 na V biegu, czy generalnie "jak najszybciej" czyli akurat w tym przypadku na 2 biegu? :) bo mogę Ci to sprawdzić w wolnym czasie, może filmik nagrać nawet :)
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 13-04-2011, 10:12   

V bieg -> 80-120

jedziesz 80 -> gaz w podłogę -> i mierzysz czas do 120. :wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-04-2011, 10:55   

Fragu, ale kto benzyna tak jezdzi?
Przeciez po to masz wajhe zeby w razie potrzeby zredukowac...
Dla mnie porownywanie na konkretnym biegu niczemu nie sluzy...
bo jeden ma zestopniowana skrzynie tak, ze na 5 jeszcze sie rozpedza... a drugi ma 5 jako nadbieg tylko do toczenia sie z okreslona predkoscia, a rozpedza sie za to lepiej na 4... itd. itp.
Wiec mowi to jeszcze mniej niz 0-100
wg mnie powinny byc pomiary najszybszego 80-120 niezaleznie do biegow...
a nie ze akurat na 5...
zwlaszcza, ze nie porownasz tez wtedy aut ze skrzynia 6biegowa...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 13-04-2011, 11:10   

No jasna sprawa, jakby się zagłębiać to i tak nici z poważniejszych wniosków...zwyczajnie mnie to Ciekawi :wink: Takie porównanie samochodu X z Y
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-04-2011, 11:19   

A tam fragu ma rację ten pomiar pokazuje jak silnik zachowuje się na niskich obrotach na konkretnym przełożeniu i swoją masą (chodź pomiar są chyba na 4-tym i 5-tym biegu). Tego nie mówią ani Nm ani KM. To zupełnie jak z nowym Lancere i starym. Okazuje się że nowszy jest lepszy bo ma 18KM więcej i 2Nm więcej. Rzeczywistość jest tragiczna. Na niskich nie jedzie, odcina przy 6700 (stary 7200, edit 7600), przez większą masę ma gorsze przyspieszenie do 100km/h. Jak by sprawdzić elastyczność na 4 i 5 biegu oberwał by spektakularnie.

Oczywiście się redukuje jak trzeba. Ale ja sobie chwalę swój silnik że mogę się ładnie zbiera od 2000 obrotów. Jak będę szukał innego auta to będę chciał żeby ładnie przyspieszał od 2000 i kręcił się do 7000. Więc takie dane też mnie interesują. Od świateł często jadąc po prostu (nie spiesząc się) przyspieszam 2000-3000 obrotów a tak przeważnie wszystkich "biorę"....
Ostatnio zmieniony przez krzychu 13-04-2011, 11:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 13-04-2011, 11:29   

krzychu, właśnie chodzi o takie subiektywne odczucia w codziennej "nudnej" jeździe ...jedyne poparte czasem 80-120.

Tak jak piszesz, wiele aut 0-100 ma na papierze bardzo fajne, ale w rzeczywistości nie wydają się elastyczne, dynamiczna jazda zaczyna męczyć, człowiek się zastanawia gdzie te konie....
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-04-2011, 11:38   

Fragu napisał/a:
dynamiczna jazda zaczyna męczyć, człowiek się zastanawia gdzie te konie....


Ja mam tak z dieslami :badgrin: Gdzie ta szumna elastyczność jak przy wyprzedzaniu trzeba 3 razy bieg zmieniać? Chyba za dużo osób nadużywa tego słowa nie znając znaczenia. Z niektórymi benzynami też tak jest, niby parametry fajne, a żeby wyprzedzić trzeba cisnąć 5-6 tys. Ja wbijam 3 i od 40km/h ciągnie do 140km/h.
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-04-2011, 11:49   

No to w wolnej chwili postaram się Ci to nagrać, tak mi będzie chyba nawet wygodniej :) ale szału nie będzie, 5 w CJtce to raczej właśnie taki "nadbieg" jak ktoś wcześniej już napisał, na 4 biegu można ciągnąć do 180 myślę, albo i lepiej, ale niech mnie ktoś poprawi, bo w sumie nie testowałem, a nawet jeśli, to się nie przyglądałem wskaźnikom.
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 13-04-2011, 12:21   

mystek napisał/a:
na 4 biegu można ciągnąć do 180 myślę


można :wink: - oczywiście na zamkniętym odcinku drogi lub niemieckiej autostradzie :D



sumując chodzi mi o taki "wzór" : przypuśćmy, że 100 konny diesel X 80-120 robi w 15 sek, jaką mocną (pi razy drzwi) musi dysponować benzyniak, żeby wykazać się takim czasem? Czy Pb podobnej masy ma szanse na taki wynik?
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-04-2011, 13:54   

Fragu, Zainteresuj się programem CarTest ;)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 13-04-2011, 14:05   

http://www.zeperfs.com/


krzychu napisał/a:
Ja wbijam 3 i od 40km/h ciągnie do 140km/h.


ja w dieslu tez tak moge :)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-04-2011, 14:24   

deenbe, wybacz, albo kręcisz sporo za wysoko, żeby miało to jakikolwiek sens, albo startujesz z max 1200 rpm, co też nie ma sensu dla uczciwego przyspieszania.

Całym pięknem jak i problemem diesli jest mały zakres użytecznych prędkości obrotowych, przez co szybko przemielasz kolejne biegi a nie jedziesz, mimo, że wydaje Ci się, że bardzo szybko jedziesz......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 13-04-2011, 14:26   

deenbe, fajna stronka :wink: Trochę brakuje słabszych aut, ale już coś jest 8)

[ Dodano: 13-04-2011, 14:29 ]
Bartek napisał/a:
Całym pięknem jak i problemem diesli jest mały zakres użytecznych prędkości obrotowych, przez co szybko przemielasz kolejne biegi a nie jedziesz, mimo, że wydaje Ci się, że bardzo szybko jedziesz......


Bardzo dużo w tym prawdy.

Swojego czasu jeździłem Oplem Omegą 2.2 DTI 125KM. W trasie wydawał się całkiem dynamiczny, bez problemu wyprzedzało się ciężarówki, po wciśnięciu gazu na max było czuć, że coś ciągnie.

Pewnego razu na dwupasmówce wystartowałem ze świateł z...uwaga uwaga..skodą felicją 1.6 75km. Na pokładzie u mnie 3 osoby, w skodzie to samo, jakie było moje przerażenie, gdy w sprincie do około setki byłem lekko z tyłu. :D

Czar prysł.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 13-04-2011, 14:37   

Bartek, wybacz ale krece do czerwonego pola i samochod ciagle przyspiesza a nie jak w VW gdzie po 4000 nic sie nie dzieje...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.