Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Drugi lift, zmiany SWAP silnika
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-05-2011, 16:09   [EA5A/W 2.5] Drugi lift, zmiany SWAP silnika

Jak pewnie niektórzy wiedzą, przymierzam się do zmiany silnika z diesla na 2,5V6.

Niestety pod wpływem chwili, źle sprawdziłem VIN i kupiłem na dawcę galanta po 2gim lifcie. Znacząco skomplikowało mi to sprawę :/

Jak wiadomo po drugim lifcie są zupełnie inne sanki silnika. Przez co nie będzie pasował mi magiel, a kupno poliftowego magla będzie drogie. Druga opcja, o której wspomniał Bartek, to wymiana kolektorów i sterownika silnika, ale tutaj skomplikuje się sprawa elektryki :/ No ale zostają moje sanki.

Tak czy inaczej słaba sytuacja wyjściowa.
Domyślam się, że sanki są inne dlatego, że inaczej nie zmieściłby się zmodyfikowany kolektor?
Ma ktoś może pomysł na obejście tego problemu przy niższym nakładzie pracy i kosztów niż te opcje o których pisałem?

Co jeszcze się zmieniło, co skomplikuje sprawę? Poduszki silnika?

Czy jeśli zrobię downgrade sterownika, to muszę robić downgrade sterownika skrzyni?

Czy sterownik koryguje dawkę na podstawie odczytów z sond dla każdej trójki wtrysków osobno? Jeśli razem, to co sądzicie o wycięciu jednego prekata i zdublowanie sygnału z sondy z drugiego kolektora?
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 06-05-2011, 21:27   

ja wycinałem ostatnio w rav4 katalizatory też 4 sondy i te co są za katalizatorami zainstalowaliśmy na takich dotoczonych dystansach
dzięki temu nie występował błąd spalin i silnik chodził normalnie
czyli kup kolektory z przed lifta przewierć je pogwintuj pod sondy i powinno działac:)
 
 
 
nerus 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 618
Skąd: Lubin
Wysłany: 06-05-2011, 21:58   

bieniak napisał/a:
te co są za katalizatorami zainstalowaliśmy na takich dotoczonych dystansach
dzięki temu nie występował błąd spalin i silnik chodził normalnie

podobny efekt uzyskujemy osłaniając sondy wspawując tulejkę :)
_________________
mój zmatowiały Galant 2.5v6
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 07-05-2011, 16:25   

no zgadza sie ale kolega Owczar, chce coś wymyślić żeby elektryki nie ruszać a zarazem zostawić przedliftowy wózek,czyli musi zainstalowac wydech od przedlifta tzn kolektory i portki z plecionką a jak wiadomo w przedlifcie jest jeden katalizator i 2 sondy tutaj kata wywalamy zupełnie albo zakładamy jakiś uniwersal bosala
pierwszą sondę w kolektor który trzeba przewiercić i przegwintować dwie kolejne z tulejkami w odpowiedniej odległości:)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-05-2011, 22:19   

bieniak, dzięki za podpowiedź. Tak właśnie spróbuję zrobić. Walczyłem przez weekend z tą przekładką i te sondy to będzie w sumie jeden z mniejszych problemów ;)

Kolektor tak jak myślałem, nie wejdzie. Muszę zakupić kolektory od przedlifta i oszukać sondy. Piersze będą bez zmian, a te drugie zamocuję w dystansach. A możesz podpowiedzieć jakiej długości dać dystanse?

[ Dodano: 08-05-2011, 22:20 ]
bieniak napisał/a:
pierwszą sondę w kolektor który trzeba przewiercić i przegwintować dwie kolejne z tulejkami w odpowiedniej odległości:)


Bartek odradza wiercenie. Podobno jest duże ryzyko pęknięcia. Podpowiedział, żeby sondy dać już w stalowej rurze, do której przykręcane dą kolektory.
 
 
diabelll 
Forumowicz

Auto: Galant ;>
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 150
Skąd: Krk
Wysłany: 08-05-2011, 22:44   

Moim zdaniem to nie będzie chodzić :( trzeba by było sprawdzić czy budy w diselu i benzynie sa takie same to po pierwsze ,jesli nie sa to gruba rzezba cie czeka ... A co ze skrzynia ? jest taka sama ? jesli wymieniasz silnik to zmiana kompa i wszystkich czujnikow bedzie nieodzownym elementem wymiany począwszy od silnika konczac na ukladzie wydechowym ,wskaznikach i innych rzeczach ktore wyjdą po drodze ... Wydaje mi sie ze tanio nie bedzie rada sprzedaj samochod i kup w benzynie .Zaoszczedzisz duzo czasu ,pieniedzy i nerwów
 
 
nerus 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 618
Skąd: Lubin
Wysłany: 08-05-2011, 22:49   

diabelll, kolega Owczar, ma całego gala do dyspozycja na swap,więc czujników itd mu nie braknie :mrgreen:
a przekłada silnik razem ze skrzynią :wink:
_________________
mój zmatowiały Galant 2.5v6
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 08-05-2011, 22:57   

Owczar, ja już nie raz żeliwo wierciłem spawałem i nic się nie działo.
Można także wywiercić i wspawać tulejki gwintowane z przodu będą to tylko na długość gwintu a te co powinny być za katem proponuje 15mm odsunięcia

Drugą możliwością jest emulator sondy właśnie takiej za kata ustawia się jednakowy zakres pracy ( najlepiej jak by ktoś podał z poliftowego jaki jest zakres Voltów przy pełnym obciążeniu i przy minimalnym i to się ustawia i też działa
Jednak z Tym stycznosci nie miałem
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-05-2011, 23:05   

diabelll, zanim kupiłem dawcę, wszystko sprawdzałem. Dałem jedynie ciała, że kupiłem po drugim lifcie, ale wszystko da radę zrobić. Nie takie swapy ludzie robili ;)

Budy są identyczne. Skrzynia nie jest taka sama, bo przekładam z mauala na automat.

diabelll napisał/a:
i wymieniasz silnik to zmiana kompa i wszystkich czujnikow bedzie nieodzownym elementem wymiany począwszy od silnika konczac na ukladzie wydechowym ,wskaznikach i innych rzeczach ktore wyjdą po drodze ...


Plus immobiliser, stacyjka, wiązka główna silnika, częśc wiązki w kabinie, pompka paliwa, zegary itd.
W tym momencie mam wyjęty silnika z anglika, z wiązką główną. Wyjęta deska z wiązką kabinową, komputery i wszystko co będzie przekładane. W moim wyjąłem wiązki, deskę i część gratów spod maski. W tej chwili walczę z integracją wiązki głównej z moją wiązką. To w zasadzie będzie najbardziej skomplikowany etap.
Muszę przełożyć/dołożyć:
- wiązkę idącą do zegarów
- wiązkę pompki paliwowej
- wiązkę kickdown no i jeszcze parę różnic się jeszcze znajdzie.

Początkowo chciałem obrócić wiązkę anglika, ale niestety jest z tym sporo problemów, bo wiele rzeczy idzie z tej samej strony co w europejskiej wersji. Ale to w sumie najmniejszy problem, bo piny w kostkach mają inne rozmieszczenie niż w EU. Tak więc narodził się pomysł pozostawienia mojej wiązki. A szkoda, bo wyjąłem wszystko poodbinałem podłączenia od audio, automatyczny włącznik świateł, webasto, zdalne sterowanie webasto i kilka innych pierdółek :/ Będę musiał to wszystko potem uporządkować.

diabelll napisał/a:
Wydaje mi sie ze tanio nie bedzie rada sprzedaj samochod i kup w benzynie .Zaoszczedzisz duzo czasu ,pieniedzy i nerwów


Będzie taniej niż zmiana auta, a co najważniejsze, będzie satysfakcja. Gdybym miał więcej czasu to sama przyjemność ;)

bieniak napisał/a:
Owczar, ja już nie raz żeliwo wierciłem spawałem i nic się nie działo.


No tak mi brat też podpowiada. Bardziej eleganckie rozwiązanie i sondy są w tym samym miejscu. Trzeba tylko znaleźć miejsce na nawiercenie.

bieniak napisał/a:
Drugą możliwością jest emulator sondy właśnie takiej za kata ustawia się jednakowy zakres pracy ( najlepiej jak by ktoś podał z poliftowego jaki jest zakres Voltów przy pełnym obciążeniu i przy minimalnym i to się ustawia i też działa
Jednak z Tym stycznosci nie miałem


Też nad tym myślałem, ale wolałbym chyba jakiś rzeczywisty pomiar. Rozumiem, że one są podłączane pod czujnik obrotów?
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 09-05-2011, 01:57   

Owczar, a tak z czystej ciekawości, jak wygląda sytuacja z bakiem, wlewem paliwa itp? Zmieniasz? Czy d się tam pompkę zamontować?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-05-2011, 07:16   

wiązka do popolifta jest inna - ECU i TCU jest w jednej obudowie
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 09-05-2011, 08:20   

sveno napisał/a:
Owczar, a tak z czystej ciekawości, jak wygląda sytuacja z bakiem, wlewem paliwa itp? Zmieniasz? Czy d się tam pompkę zamontować?


to samo chciałem zapytać
jakbym już robił taki konkretny SWAP, to bym i to przełożył, zwłaszcza, że przy tych modach wymiana baku to pikuś, a części masz pod ręką
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-05-2011, 08:41   

sveno napisał/a:
Owczar, a tak z czystej ciekawości, jak wygląda sytuacja z bakiem, wlewem paliwa itp? Zmieniasz? Czy d się tam pompkę zamontować?


Oczywiście zmieniam, bo do zamontowania pompki i tak trzeba go wyjąć ;)

Krzyzak napisał/a:
wiązka do popolifta jest inna - ECU i TCU jest w jednej obudowie


Która? Silnika? Ta pod deską? Ja akurat nie mam TCL, ale wiązkę silnika przekładam całą, bo jakby nie było, ta od diesla nie będzie pasowała ;) A tą pod deską będę modyfikował.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-05-2011, 08:54   

Bak z wlewem i tak trzeba zmienić, bo chyba inaczej jest przy wlewie dla ON a inaczej dla Pb - te klapki - cuda wianki, znaczy w sensie, przy ON da się wdusić lej dystrybutora od Pb, ale na odwrót ni da rady :P W sumie trzeba wymienić dla proformy.

Owczar, czyli ma się rozumieć, że sprawdzałeś kolizje katalizatora z sankami, że jesteś na 100% pewien że nie wejdzie :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-05-2011, 09:22   

robertdg napisał/a:
Bak z wlewem i tak trzeba zmienić, bo chyba inaczej jest przy wlewie dla ON a inaczej dla Pb - te klapki - cuda wianki, znaczy w sensie, przy ON da się wdusić lej dystrybutora od Pb, ale na odwrót ni da rady :P W sumie trzeba wymienić dla proformy.


No tak, żebym z przyzwyczajenia nie zalał ON :lol:

robertdg napisał/a:
Owczar, czyli ma się rozumieć, że sprawdzałeś kolizje katalizatora z sankami, że jesteś na 100% pewien że nie wejdzie :?:


Mierzyłem odległość od ściany grodziowej i niestety nie wejdzie. Gdyby był bardziej na środku, ale wypada w miejscu tego łuku i tam już na pewno nie wejdzie, a szkoda bo oszczędziłoby to pracy. Początkowo myślałem, że da radę go upchnąć, ale jednak nie :/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.