[E54A 2.0 V6] falujace obroty ;/ |
Autor |
Wiadomość |
sekiwc
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 94 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14-06-2011, 19:01 [E54A 2.0 V6] falujace obroty ;/
|
|
|
Witam, po 3 tygodniowej przerwie tyle czasu stal moj galant, poniewaz obsiadl mu tyl, bylo to spowodowane peknieta sprezyna.(brak kasy) i wlasnie teraz zauwazylem dziwny objaw, podczas jazdy gdy dodaje gazu to mi go przytyka jakby nie mial paliwa (tankowalem ok 30l) jest samym benzyniakiem. stanalem na parkingu.. wcisnalem pedal gazu do konca, a obroty wzrosly do 5 tys i falowaly od gory do dolu przy wcisnietym pedale, co to moze byc? do czego mam sie przyczepic ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-06-2011, 19:04
|
|
|
Zacznij od wymiany filtra paliwa |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sekiwc
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 94 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14-06-2011, 21:30
|
|
|
wymienilem, tez o tym pomyslalem, bez zmian |
_________________
 |
|
|
|
 |
Spox_2
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 24V EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 135
|
Wysłany: 15-06-2011, 14:51
|
|
|
Odczytaj kody błędów z ECU, będziesz wówczas miał pogląd na to co się mniej więcej dzieje.
Czyszczenie przepustnicy oraz właściwe ustawienie TPSa również by się przydało. |
|
|
|
 |
sekiwc
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 94 Skąd: Polska
|
Wysłany: 15-06-2011, 15:59
|
|
|
jak sie odczytuje te kody błędów z ECU ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
|
|
|
 |
weksel
Forumowicz
Auto: Galant 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 57 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-06-2011, 19:20
|
|
|
Wyjmij bezpiecznik od sondy, może padła i przerywa. |
|
|
|
 |
sekiwc
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 94 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-06-2011, 07:45
|
|
|
a jak odczytac te mruganie ?chodzi mi o kody
[ Dodano: 16-06-2011, 07:45 ]
bezpiecznik? a gdzie on jest ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
weksel
Forumowicz
Auto: Galant 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 57 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-06-2011, 08:47
|
|
|
mrugania nie wiem jak się odczytuje bo mam diesla:P dostałeś od jacek11, link do tematu w którym jest wszystko opisane. Sprawdzałem w manualu odnośnie bezpiecznika od sondy ale nic nie znalazłem;/ zawsze jest możliwość odłączenia sondy więc nie sądzę żeby japońce robili inaczej, na pewno ktoś kto ma benzyne lepiej będzie wiedział, sprawdź w bezpiecznikach pod nogami i pod maską czy nie ma 'sonda lambda' |
|
|
|
 |
Spox_2
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 24V EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 135
|
Wysłany: 16-06-2011, 11:21
|
|
|
sekiwc napisał/a: | a jak odczytac te mruganie ?chodzi mi o kody
|
Krótko i na temat.
Gniazdo diagnostyczne jest po prawej stronie od kierownicy, czyli pod sterownikiem regulacji świateł. Wsadź tam głowę to zobaczysz 2 gniazda skierowane w dół.
Łaczysz (czyli mostukujesz) piny 1 i 4, przekręcasz kluczyk na pozycję ON i w tym momencie powinna mrugać kontrolke CE (Check Engine).
Jeżeli otrzymasz 10 ? szybkich pulsacyjnych mrugnięć to oznacza że komputer niczego nie wykrył i wszysttko jest ok.
Jeżeli mrugnie np raz 3 razy długo, a potem 5 razy krótko to oznaczało to będzie kod błedu 35.
Czyli długie mrugnięcia odpowiadają za 10,20,30,40,50,60,70,80 itd. a krótkie za 1,2,3,4,5,6,7,8,9.
W ten sposób odczytasz błędu u siebie.
Sekwencja zapętla się po wyświetleniu błędów.
Czegółowy wykaz błędów znajdziedz TUTAJ
Cytat: |
bezpiecznik? a gdzie on jest ? |
Gniazda bezpieczników znajdują się w przedziale pasażerskim na lewo od strony kierownicy oraz w komorze silnika obok akumulatora.
Pomogłem ? Kliknij Bóg zapłać. |
|
|
|
 |
sekiwc
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 94 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-06-2011, 16:47
|
|
|
co do błedów to jest tak: dwa dlugie i cztery szybkie czyli 24.. jest cos takiego ze w kolko to samo dwa dlugie i cztery szybkie itd
dorzuce filmik, moze zle odczytalem
http://galanttt.patrz.pl |
_________________
 |
|
|
|
 |
Spox_2
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 24V EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 135
|
Wysłany: 18-06-2011, 15:30
|
|
|
sekiwc napisał/a: | co do błedów to jest tak: dwa dlugie i cztery szybkie czyli 24.. jest cos takiego ze w kolko to samo dwa dlugie i cztery szybkie itd
dorzuce filmik, moze zle odczytalem
http://galanttt.patrz.pl |
Dobrze odczytałeś.
Czyli 24- prędkościomierz. Błąd pojawia się, gdy zepsuty jest prędkościomierz (także linka).
Sprawdź czy mocowanie linki jest dobrze dokręcone (może się poluźniło ?)
U mnie przy tym uchwycie jest jeszcze taki kabel, być może u Ciebie przerwane jest połączenie ?
Szukaj.
Odsłyłam również do manuala - strona : 13A-19.
Jeżeli go jeszcze nie posiadasz to najwyższy czas na pobranie |
|
|
|
 |
sekiwc
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 94 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-07-2011, 02:02
|
|
|
to nie zadna linka, go normalnie dusi gdy silnik sie nagrzeje, tzn pojezdze nim, to pozniej sie zaczyna, w ogole nie ma mocy, stojac jak pedal gazu wcisne do konca to mi przygasa |
_________________
 |
|
|
|
 |
Spox_2
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 24V EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 135
|
Wysłany: 14-07-2011, 10:24
|
|
|
Odłacz przepływomierz(dokładnie to zasilanie z kostki) i sprawdź jak auto się zachowuje (obroty podskoczyły ?)
Jak dla mnie to coś nie tak z mieszanką powietrza z paliwem.
Z tego co pisałeś to prawie wszystko masz wymienione i dalej nie ma efektu, mam nadzieję że wymiana kabli WN pomoże
Pozdr! |
|
|
|
 |
|