Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] kompresja
Autor Wiadomość
marcin d 
Forumowicz

Auto: pajero2800td 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 46
Skąd: wieprz
Wysłany: 26-07-2011, 20:45   [2.8 TD] kompresja

Cześć ostatnio zauważyłem że misiek pozostawiony no biegu z górki bardzo powoli się ztacza, myślę że to nie jest normalne więc mam pytanie jaka powinna być kompresja na tłokach.
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 26-07-2011, 21:00   

coś koło 28, maks 29,4. to dane z pamięci.

Było o tym na forum :wink:
 
 
marcin d 
Forumowicz

Auto: pajero2800td 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 46
Skąd: wieprz
Wysłany: 26-07-2011, 21:10   

dzięki będe musiał sprawdzić
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 26-07-2011, 21:23   

... a minimum 22 :p
 
 
banderas40 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Darłowo
Wysłany: 29-07-2011, 20:56   

ale kompresja chyba nie ma tu znaczenia raczej. Masz kłopoty z odpalaniem? Kompresja nie utrzymuje się stale i powstaje w wyniku ruchu tłoka ale dość energicznego w cylindrze poruszający się tłok powoli nie wytworzy ciśnienia. Więc stojący silnik nie jest pod ciśnieniem przez cały czas. Przyczyny chyba należy szukać gdzieś indziej.
_________________
Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem :-)
 
 
marcin d 
Forumowicz

Auto: pajero2800td 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 46
Skąd: wieprz
Wysłany: 29-07-2011, 21:30   

Cześć ale chyba się mylisz ponieważ jeśli sostawisz samochód na biegu na pochyłości to żeby się nie ztaczał potrzebne jest ćiśnienie które zapobiegnie ruchowi. tłoków .jeśli ciśnienie jest małe lub z różnych powodów maleje np.nieszczelność zaworów lub pierścieni.To ruch tłoków będzie możliwy i autko będzie zjeżdżać.Oczywiście należy wziąć pod uwagę stopień pochyłości masę auta ,stopień sprężania.Jeśli żle myślę to proszę mnie poprawić
 
 
banderas40 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Darłowo
Wysłany: 31-07-2011, 09:51   

Aż jestem ciekawy jak to jest z tym twoim ciśnieniem zainteresowało mnie to i to bardzo tym bardziej że jeździłem samochodami (dawno temu to co prawda było) których silniki nadawały się tylko do generalnego remontu własnie z powodu braku ciśnienia w cylindrach i nie miałem kłopotu ze staczaniem się z tzw górki jak zostawiałem auto na biegu - innego hamulca one zazwyczaj nie posiadały ze wzgledu na fatalny stan techniczny :-) więc nie wiem jak to się ma do teorii braku ciśnienia. A z innej beczki co z samochodem na bęzynkę one mają niższe ciśnienia w silniku a np tą samą masę i dlaczego one stoją w miejscu a twój nie? No chyba że masz niższe ciśnienie niż np 15 cz 12 a raczej nie sądzę bo byś nie odpalił.
_________________
Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem :-)
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 31-07-2011, 10:09   

dla mnie ten temat jest śmieszny jak można zmierzyc kompresję na podstawie staczania się auta z górki ,wszystko zależy na jakim biegu i jakiej pochyłości a pierścienie i zawory nie są na tyle szczelne żeby utrzymać stałe cisnienie w komorze spalania przez dłuzszy czas , więc radzę troche luźniej podejść do sprawy a kwestie ciśnienia pozostawić mechanikom i przyrządom do tego przeznaczonym :lol:
 
 
banderas40 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Darłowo
Wysłany: 31-07-2011, 16:03   

Lukas jak widzisz i poczytasz to co piszę to właśnie to chcę przekazać założycielowi tematu że moim zdaniem to nie wina kompresji
_________________
Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem :-)
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 31-07-2011, 16:59   

mi raczej chodziło o to że cały temat jest trochę dziecinny , proponuje klocek pod koło i problem z głowy :lol:
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 01-08-2011, 08:29   Re: kompresja

marcin d napisał/a:
Cześć ostatnio zauważyłem że misiek pozostawiony no biegu z górki bardzo powoli się ztacza, myślę że to nie jest normalne więc mam pytanie jaka powinna być kompresja na tłokach.

Na jakiej pozycji się stacza, chodzi o pozycje na reduktorze?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
marcin d 
Forumowicz

Auto: pajero2800td 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 46
Skąd: wieprz
Wysłany: 01-08-2011, 18:46   

stacza się na pierwszym biegu próbowałem też na wstecznym i to samo reduktor znajdował się w pozycji 2H

[ Dodano: 01-08-2011, 18:59 ]
jeśli chodzi o silniki benzynowe żeczywiście mają niższy stopień sprężania ,ale skrzynia biegów ma większe przełożenia z racji ilości obrotów na minutę oraz momentu obrotowego niż w silnikach disla.
_
 
 
banderas40 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Darłowo
Wysłany: 01-08-2011, 22:19   

a jeszcze lepiej lukas to zostawiać na ręcznym :-) oczywiście sprawnym i trzymającym ręcznym :-) .
_________________
Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.