[2.8 TD] kompresja |
Autor |
Wiadomość |
marcin d
Forumowicz
Auto: pajero2800td 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 46 Skąd: wieprz
|
Wysłany: 26-07-2011, 20:45 [2.8 TD] kompresja
|
|
|
Cześć ostatnio zauważyłem że misiek pozostawiony no biegu z górki bardzo powoli się ztacza, myślę że to nie jest normalne więc mam pytanie jaka powinna być kompresja na tłokach. |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-07-2011, 21:00
|
|
|
coś koło 28, maks 29,4. to dane z pamięci.
Było o tym na forum |
|
|
|
 |
marcin d
Forumowicz
Auto: pajero2800td 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 46 Skąd: wieprz
|
Wysłany: 26-07-2011, 21:10
|
|
|
dzięki będe musiał sprawdzić |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 26-07-2011, 21:23
|
|
|
... a minimum 22 |
|
|
|
 |
banderas40
Mitsumaniak

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 314 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: 29-07-2011, 20:56
|
|
|
ale kompresja chyba nie ma tu znaczenia raczej. Masz kłopoty z odpalaniem? Kompresja nie utrzymuje się stale i powstaje w wyniku ruchu tłoka ale dość energicznego w cylindrze poruszający się tłok powoli nie wytworzy ciśnienia. Więc stojący silnik nie jest pod ciśnieniem przez cały czas. Przyczyny chyba należy szukać gdzieś indziej. |
_________________ Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem
 |
|
|
|
 |
marcin d
Forumowicz
Auto: pajero2800td 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 46 Skąd: wieprz
|
Wysłany: 29-07-2011, 21:30
|
|
|
Cześć ale chyba się mylisz ponieważ jeśli sostawisz samochód na biegu na pochyłości to żeby się nie ztaczał potrzebne jest ćiśnienie które zapobiegnie ruchowi. tłoków .jeśli ciśnienie jest małe lub z różnych powodów maleje np.nieszczelność zaworów lub pierścieni.To ruch tłoków będzie możliwy i autko będzie zjeżdżać.Oczywiście należy wziąć pod uwagę stopień pochyłości masę auta ,stopień sprężania.Jeśli żle myślę to proszę mnie poprawić |
|
|
|
 |
banderas40
Mitsumaniak

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 314 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: 31-07-2011, 09:51
|
|
|
Aż jestem ciekawy jak to jest z tym twoim ciśnieniem zainteresowało mnie to i to bardzo tym bardziej że jeździłem samochodami (dawno temu to co prawda było) których silniki nadawały się tylko do generalnego remontu własnie z powodu braku ciśnienia w cylindrach i nie miałem kłopotu ze staczaniem się z tzw górki jak zostawiałem auto na biegu - innego hamulca one zazwyczaj nie posiadały ze wzgledu na fatalny stan techniczny więc nie wiem jak to się ma do teorii braku ciśnienia. A z innej beczki co z samochodem na bęzynkę one mają niższe ciśnienia w silniku a np tą samą masę i dlaczego one stoją w miejscu a twój nie? No chyba że masz niższe ciśnienie niż np 15 cz 12 a raczej nie sądzę bo byś nie odpalił. |
_________________ Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 31-07-2011, 10:09
|
|
|
dla mnie ten temat jest śmieszny jak można zmierzyc kompresję na podstawie staczania się auta z górki ,wszystko zależy na jakim biegu i jakiej pochyłości a pierścienie i zawory nie są na tyle szczelne żeby utrzymać stałe cisnienie w komorze spalania przez dłuzszy czas , więc radzę troche luźniej podejść do sprawy a kwestie ciśnienia pozostawić mechanikom i przyrządom do tego przeznaczonym |
|
|
|
 |
banderas40
Mitsumaniak

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 314 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: 31-07-2011, 16:03
|
|
|
Lukas jak widzisz i poczytasz to co piszę to właśnie to chcę przekazać założycielowi tematu że moim zdaniem to nie wina kompresji |
_________________ Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 31-07-2011, 16:59
|
|
|
mi raczej chodziło o to że cały temat jest trochę dziecinny , proponuje klocek pod koło i problem z głowy |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 01-08-2011, 08:29 Re: kompresja
|
|
|
marcin d napisał/a: | Cześć ostatnio zauważyłem że misiek pozostawiony no biegu z górki bardzo powoli się ztacza, myślę że to nie jest normalne więc mam pytanie jaka powinna być kompresja na tłokach. |
Na jakiej pozycji się stacza, chodzi o pozycje na reduktorze? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
marcin d
Forumowicz
Auto: pajero2800td 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 46 Skąd: wieprz
|
Wysłany: 01-08-2011, 18:46
|
|
|
stacza się na pierwszym biegu próbowałem też na wstecznym i to samo reduktor znajdował się w pozycji 2H
[ Dodano: 01-08-2011, 18:59 ]
jeśli chodzi o silniki benzynowe żeczywiście mają niższy stopień sprężania ,ale skrzynia biegów ma większe przełożenia z racji ilości obrotów na minutę oraz momentu obrotowego niż w silnikach disla.
_ |
|
|
|
 |
banderas40
Mitsumaniak

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 314 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: 01-08-2011, 22:19
|
|
|
a jeszcze lepiej lukas to zostawiać na ręcznym oczywiście sprawnym i trzymającym ręcznym . |
_________________ Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem
 |
|
|
|
 |
|