Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
złącze obd, podpinał się ktoś do tego??
Autor Wiadomość
sadki91 
Forumowicz

Auto: PAJERO II 2.8 TDI, 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 44
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 27-07-2011, 22:51   złącze obd, podpinał się ktoś do tego??

witam
ostatnio zauważyłem że misiek posiada coś takiego jak złącze "obdII", podpinał się ktoś kiedyś do tego??? bo nie wiem czy jest wogóle sens próbować:-//
 
 
Wydra 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 1989 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Białe Błoto
Wysłany: 05-08-2011, 13:39   

Kolego złącze "obdII" służy głównie do diagnostyki komputera sterujacego elementami samochodu typu ABS, sterownik pompy paliwa itp. sens jest wtedy gdy świeci Ci sie jakaś kontrolka, lub jest coś uszkodzone i bez badania komputerem nie można ustalić co. W przypadku gdy nic sie nie dzieje i nic sie nie świeci to za bardzo sensu nie widze, chyba że chcesz sie przekonac ze wszystko jest w porzadku. koszt takiego badania to średnio ok. 100PLN, a niekiedy nawet 200PLN.
 
 
 
sadki91 
Forumowicz

Auto: PAJERO II 2.8 TDI, 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 44
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 14-08-2011, 15:23   

dzięki za pomoc:-))
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-08-2011, 19:14   

Za około 50zł możesz kupić interfejs ELM327 na allegro podpiąć pod lapka i sprawdzić co w misiu piszczy.

Tutaj lista co można zrobić (ściągnięte z jakiejś stronki):

■ odczyt/kasowanie kodów usterek OBD2 / EOBD oraz CAN
■ włączanie i wyłączanie kontrolki CHECK ENGINE
■ odczyt kodów usterek oczekujących (gdy kontrolka CHECK ENGINE jeszcze się nie świeci)
■ odczyt kodów błędów ogólnych i charakterystycznych dla producenta
■ odczyt kodów usterek zarejestrowanych powodujących zapalenie się kontrolki CHECK ENGINE
■ odczyt aktualnych parametrów pracy silnika w czasie rzeczywistym (LiveData)
■ odczyt parametrów OnLine
■ podgląd zamrożonych ramek (Freeze Rames)
■ kontrola zużycia paliwa
■ test sond lambda wraz z ich pełnymi wykresami charakterystyki pracy
■ pomiar mocy silnika
■ pomiar przyspieszenia do 100 km/h
■ pomiar przyspieszenia na 1/4 mili
■ pomiar przyspieszenia na 1/8 mili
■ pełna obsługa automatycznych skrzyń biegów

Oczywiście warto zakupić jakiś płatny program (w standardzie są freewery, które nie zawsze są dobrze oceniane).
Pozdrawiam.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
marcepan
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2011, 21:05   

Jakiego programu używacie / polecacie?
 
 
profesjonal 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 95 2,8 long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 7
Skąd: tomaszów maz
Wysłany: 20-12-2012, 13:22   

tak tylko sam elm tego nie zrobi a potrzebny jest program ,pytanie brzmi jaki jest w stanie polaczyc sie z pajero mam wiele obsluguja mitsubishi ale po 98r
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 20-12-2012, 14:21   

profesjonal napisał/a:
tak tylko sam elm tego nie zrobi a potrzebny jest program ,pytanie brzmi jaki jest w stanie polaczyc sie z pajero mam wiele obsluguja mitsubishi ale po 98r
i tu jest ten ból że po 98. Obszukałem, objeździłem, obdzwoniłem kilkanaście warsztatów i dla rocznika 96 ni ma. Czy taki jak podaje Bizi78 "interfejs ELM327" jest w stanie pomóc diagnozować samochody do roku 98 ?? Czy te cudeńko jest w stanie zdiagnozować poprawność działania świec żarowych i np czujnika temperatury wody ?? Który z oferowanych na Allegro jest godny polecenia ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
profesjonal 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 95 2,8 long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 7
Skąd: tomaszów maz
Wysłany: 21-12-2012, 09:22   

Mam tego ELMA i dziala z oplem ,fordem,fiatem,renault,vw,nawet saaba podpina i odczytuje kasuje itp. ale z pajero nie gada
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 21-12-2012, 14:13   

jawaldek napisał/a:

(...)
Czy taki jak podaje Bizi78 "interfejs ELM327" jest w stanie pomóc diagnozować samochody do roku 98 ?? Czy te cudeńko jest w stanie zdiagnozować poprawność działania świec żarowych i np czujnika temperatury wody ?? Który z oferowanych na Allegro jest godny polecenia ??


Waldku, zastanów się.
W Twoim 4M40 świece nie są podpięte do żadnego i2c. Są one sterowane bezpośrednio przekaźnikiem.
To co LM może zaczytać, to tylko główne sygnały podawane przez niektóre ze sterowników, a w przypadku 4M40 może być, że prawie nic :(

To nawet w moim byłym Freelanderze z silnikiem TD4 zaczytywał tylko ok. dwudziestu-kilku parametrów, zaś sprzęt Land-Rovera zaczytywał chyba sporo ponad 200 :(

Do Miśka jeszcze się nie wtykałem, a teraz trochę za zimno :(
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 21-12-2012, 14:23   

i tu jest przewaga starych diesli -żeby coś sprawdzić potrzebny jest miernik , czujnik zegarowy i parę kluczy
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 21-12-2012, 21:36   

:thumbright: ...przynajmniej rano odpalam traktora - i wszystko bangla jak trzeba,
a co najważniesze - żadna kontrolka nie bije mi po oczach podczas jazdy :mrgreen:

często dłubie w różnych "cudach techniki" i szczerze - już bokiem mi wychodzą te wszystkie pompowtryski, listwy, przepływki, kierownice spalin, nastawniki, EGR-y, itp.
Po co to wszystko? walka o jakiś jeden litr paliwa, albo parę koni - no dobra,
...ale po takim przebiegu jak mój Misiek, to one już dawno zdechły, albo już spalają duuuużo więcej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (paliwa i oleju) :lol:
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 22-12-2012, 08:54   

Rander napisał/a:
W Twoim 4M40 świece nie są podpięte do żadnego i2c
taaa tylko skąd taki laik :roll: jak ja w temacie tych wszystkich elektryczności w samochodzie może wiedzieć->> tonący brzytwy się łapie :mrgreen: Natomiast, nie wiem czy tylko da radę coś podłączyć a wydaje mi się że nie :oops: ,ale chętnie bym podłączył jakieś cudo :idea: co pokazywało by bieżące zużycie paliwa :) na różnych drogach i różnym stylu jazdy.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 22-12-2012, 17:58   

jawaldek napisał/a:
Rander napisał/a:
W Twoim 4M40 świece nie są podpięte do żadnego i2c
taaa tylko skąd taki laik :roll: jak ja w temacie tych wszystkich elektryczności w samochodzie może wiedzieć->> tonący brzytwy się łapie :mrgreen: Natomiast, nie wiem czy tylko da radę coś podłączyć a wydaje mi się że nie :oops: ,ale chętnie bym podłączył jakieś cudo :idea: co pokazywało by bieżące zużycie paliwa :) na różnych drogach i różnym stylu jazdy.


Od strony technicznej tak się da częściowo (szacunkowo) określić przy "elektronicznych" pompach wtryskowych, zaś dość dokładnie przy Common Rail. Przy pompowtryskach prawdopodobnie też. We Freelanderze tak testowałem LM-a i pokazywał chwilowe zużycie paliwa, jednak nie pamiętam, na jakim programie.

Waldku, przeflancuj sobie do swojej wyprawówki D-4-D to będziesz miał podgląd :)
Ale wtedy lepiej nie pchaj się gdzieś w Rumunię ;)
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 22-12-2012, 18:49   

Rander napisał/a:
przeflancuj sobie do swojej wyprawówki D-4-D to będziesz miał podgląd :)
:mrgreen: tylko czym ja wtedy będę jeździł toyoto-mitsubishi czy mitsubishi-toyotą :mrgreen: :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 22-12-2012, 22:04   

jawaldek napisał/a:
Rander napisał/a:
przeflancuj sobie do swojej wyprawówki D-4-D to będziesz miał podgląd :)
:mrgreen: tylko czym ja wtedy będę jeździł toyoto-mitsubishi czy mitsubishi-toyotą :mrgreen: :mrgreen:


Racja, pomerdało mi się :rolleyes:

Miało być DI-D czy jak to się tam wabi.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.