Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
11-02-2007, 01:23
błędy ECU
Autor Wiadomość
szamcio11 
Forumowicz

Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 227
Skąd: kraków
Wysłany: 22-11-2006, 09:52   błędy ECU

Witam. Dwa pytania:
gdzie w space Wagonie szukać gniazda diagnostycznego do sprawdzenia błędów?
czy wzmiankowana lista błędów stosuje się również do silnika 4G63?
szamcio
 
 
Jurek
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2006, 10:02   

Złącze masz zapewne obok puszki z bezpiecznikami, pod kierownicą, blisko pedału sprzęgła. Natomiast co do kodów, to jeszcze sam nie doszedłem:-)
A też chciałbym w swoim sczytać.
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2006, 13:52   

www.mitsubishifan.webpark.pl

i wszystko stanie sie jasne
 
 
szamcio11 
Forumowicz

Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 227
Skąd: kraków
Wysłany: 22-11-2006, 14:53   

znam tą stronę. Ale tam jest inny silnik, inne auto, i gdzie indziej jest złącze diagnostyczne
I stąd właśnie moje pytanie - o złącze w MSW, i kody błędów do 4G63
szamcio
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-11-2006, 18:40   

złącze znajdziesz tutaj:



potem podpinasz się miernikiem analogowym ustawionym na pomiar napięcia, lub woltomierzem pod pin 1 i 12 jak na rysunku:


jak to zrobisz, to przekręcasz kluczyk, i wskazówka powinna zacząć się cyklicznie wychylać,

np, trzy wychylenia długie, jedno krótkie, trzy długie, jedno krótkie, itd. to błąd "31"


a tu masz uproszczoną tabelę błędów MSW 2.0:




kody kasujesz poprzez zdjęcie klemy "-" z akumlatora na kilkanaście sekund.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Jakobson
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2006, 19:28   

Witam.
Ja jestem posiadaczem MSW i też miałem problem z kontrolką silnika lub jak kto woli wtrysku. Chciałem odczytać kody i przygotowałem sobie diodę do odczytu kodów i co ciekawego odkryłem ? To że w roczniku 94 jest już gniazdo OBD czyli 16 pinowe. Czyli z odczytu kodów nici.
Musiałem podjechać do warzstatu i odczytac kody przy pomocy testera. I tu pytanko .Czy istnieje jakaś metoda by odczytać kody bez użycia testera przy gnieżdzie 16 pinowym.
Oczywiście pozwoliło by mi to na przyszłośc zaoszczędzić troszkę kasy.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-11-2006, 23:02   

Jakobson napisał/a:
Czy istnieje jakaś metoda by odczytać kody bez użycia testera przy gnieżdzie 16 pinowym.


w tym przypadku podobnie jak w coltach 16-pinowych....NIE tzn "only special diagnostic equipment"
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-11-2006, 09:15   

Chooper napisał/a:
Jakobson napisał/a:
Czy istnieje jakaś metoda by odczytać kody bez użycia testera przy gnieżdzie 16 pinowym.


w tym przypadku podobnie jak w coltach 16-pinowych....NIE tzn "only special diagnostic equipment"

A nie da rady pin 1 z 4 i wtedy kontrolka silnika wymruga błędy? - tak to było potem zrobione :)
 
 
szamcio11 
Forumowicz

Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 227
Skąd: kraków
Wysłany: 23-11-2006, 09:27   

dzięki, w weekend może zabiorę się za to
Pozdrawiam
szamcio
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-11-2006, 22:18   

Krzyzak napisał/a:
A nie da rady pin 1 z 4 i wtedy kontrolka silnika wymruga błędy? - tak to było potem zrobione


własnie niestety nie, ta seria 16-pinowców z lat 94-96 chyba nie podpadała jeszcze pod obsługe pinów 1 z 4, stąd jedyna możliwość odczytu za pomocą softu serwisowego...
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.