Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Katalizator się skończył co z tym robić?
Autor Wiadomość
krak 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi sport 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-09-2010, 17:24   Katalizator się skończył co z tym robić?

Witam wszystkich. Chciałbym poruszyć temat zużytego katalizatora w lancerze CS0 2.0 DOHC- otóż od zeszłego roku co jakiś czas wyświetlał mi się błąd (check engine) po sprawdzeniu okazało się, że chodzi o katalizator (brak zdolności oczyszczania spalin) teraz po skasowaniu błędu zapała się ponownie po 5 minutach jazdy. Samochodem przejechałem 160kkm (od 30kkm z lpg). Oryginalny katalizator w ASO to około 6-8tys zł trochę za dużo jak dla mnie. Mam więc kilka pytań
1-Czy ktoś już zmieniał katalizator (jakiś zamiennik coś tańszego)?
2-Ile jest tych katalizatorów (niektórzy mówią, że tylko jeden w kolektorze niektórzy mówią, że dwa jeden w kolektorze drugi w wydechu)?
3-Czy ktoś już "wypruł" to urządzenie i tak oszukał sondę, żeby nie paliła się kontrolka check engine?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-09-2010, 19:17   

krak napisał/a:
1-Czy ktoś już zmieniał katalizator (jakiś zamiennik coś tańszego)?
Tylko z wkładem ceramicznym, jezeli masz miec pewnośc i zadowolenie.

Katalizator jest jeden, można go uszkac emulując sygnał z sondy lambda
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krak 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi sport 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-09-2010, 22:26   

Czyli mam rozumieć, że kat. nie znajduje się w kolektorze tylko zaraz za nim. W jaki sposób można emulować sygnał z sondy lambdy (jakieś wyspecjalizowane zakłady czy domowe sposoby) z tego co wiem,odczyt z sondy jest to wykres zbliżony do sinusoidy.
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-09-2010, 22:35   

Możesz mieć 2 katalizatory (jeden zaraz w kolektorze ale ten raczej będzie ok bo to wstępny), a ten drugi jest pod samochodem na środku i to on jest sprawdzany przez drugą sondę.
Ta druga sonda na odczycie po podłączeniu do komputera ma stały odczyt (przynajmniej u mnie jak byłem rok temu na zlocie a auto miało mały przebieg), ta pierwsza ma coś na wzór sinusoidy ponieważ elektronika non stop zwiesza i zmniejsza dawkę paliwa w pewnych granicach. Więc z symulacja drugiej nie powinno być problemu.

Ps. MOD :arrow: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=54880 + lekka zmiana tytułu.
 
 
krak 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi sport 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-09-2010, 08:25   

Więc rozumiem, że mogę ten drugi katalizator wyciąć i w jego miejsce wstawić rurę. Jeżeli sonda miała stały odczyt to nie wystarczyłby rezystor o odpowiedniej wartości-żeby był taki sam spadek napięcia jak na sondzie podczas normalnej pracy. Pytanie tylko jaki to powinien być spadek napięcia?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-09-2010, 09:26   

krak napisał/a:
Więc rozumiem, że mogę ten drugi katalizator wyciąć i w jego miejsce wstawić rurę.


Najlepiej by było go wyciąć i w środek wspawać rurę (a obudowę katalizatora zostawić dla niepoznaki).

krak napisał/a:
Jeżeli sonda miała stały odczyt to nie wystarczyłby rezystor o odpowiedniej wartości-żeby był taki sam spadek napięcia jak na sondzie podczas normalnej pracy. Pytanie tylko jaki to powinien być spadek napięcia?


Może wystarczy tego jeszcze nie wiem, ale podejrzewam że takie rzeczy wiedzą firmy tuningowe.
 
 
krak 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi sport 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-09-2010, 09:50   

Znalazłem w firmie Kalinski.pl katalizator w rozsądnych pieniądzach: kolektor z katalizatorem 850zł, drugi kat oryginał 850 zł, uniwersalny 400zł. Pytanie tylko jak się zdecyduje to czy wystarczy wymienić tylko drugi i czy jak go wymienię to wystarczy żeby sonda miała dobry odczyt?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-09-2010, 09:56   

Ja tam bym się na tym nie roztrząsał w sumie to element tuningu :mrgreen: Najlepiej jak byś pojechał jeszcze na hamowanie przed i po modyfikacji :mrgreen:
 
 
krak 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi sport 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-09-2010, 10:26   

I chyba tak zrobię (wywale kata całkiem). Wynalazłem firmę w lublinie z hamownią może oni coś ciekawego poradzą przy okazji.
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-09-2010, 10:58   

Daj znać co i jak z wykresem z hamowni będzie dla potomnych.
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 14-12-2011, 11:57   

i co sie stalo po wyrzuceniu kata ? check engine sie nie zaswiecil od drugiej sondy lambda ?
 
 
krak 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi sport 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 55
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-12-2011, 14:39   

Temat mocno roztrząsałem, napisałem wiadomości do około 25 firm (warsztatów i firm tuningowych) nikt nie podał konkretnego rozwiązania problemu i nie zadeklarował się, że zrobi to taki żeby się check nie świecił. Poszedłem po najmniejszej linii oporu i kupiłem drugi uzywany katalizator (ten z kolektorem bo mechanik mi doradził, ze ten się zużywa najszybciej) za 400zł i jest już 20tys ok.
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
 
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 14-12-2011, 15:48   

kraku a czy sprawe tulejki na druga sonde przerabiales ?
pisze o tym w drugim temacie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=69243
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.