Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy ten silnik nada się do E88A ?
Autor Wiadomość
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1718
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-12-2011, 20:29   Czy ten silnik nada się do E88A ?

Tak sobie dziś Allegro przeglądam a tutaj oto coś takiego:
http://moto.allegro.pl/mi...1949570496.html

Wklejam fotki:


Ogłoszenie głosi, że jest to typowe 6G72 z przebiegiem poniżej 100 000 km. Na zdjęciu także jest skrzynia biegów oraz to "coś" do wału napędowego tylnich kół....

Jak dla mnie bomba - problemem jest cena - 3200 zł - trochę sporo - w sumie potrzebuję sam silnik - chyba że ktoś przygarnie moją skrzynię to będzie bomba (kolejna). Albo wrzuca się dwójkę przy 4000 rpm albo przy 2000 rpm - przy 3000 jakoś tak "chrupie" chociaż nic nie słychać ;)
Wiadomo - moje 4G73 można teoretycznie zmusić do osiągnięcia nawet 215KM jak to pisał Frost tutaj (można czytać wątek od początku):
http://forum.mitsumaniaki...c&start=210#top


Mnie jednak chodzi po głowie inna opcja - większy silnik - stąd pytanie - już męczyłem Sigmiarzy (dzięki chłopaki - macie wyjątkowe samochody !) - czy takie coś podejdzie (jak na zjdęciach) do mojego skromnego Gala 93' ? No - może nie takiego skromnego ;)

Jak pisałem - cena wysoka ale i może silnik OK ? Co Wy moje MitsuManiaki (z naciskiem na "maniaki") sądzicie o takim serduszku dla Galanta ?
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
BeNeK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 1.8 16v140km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 678
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-12-2011, 20:44   

Podobno podejdzie a jak jest na prawdę to niech wypowiedzą się inni :D
Wojtek po co bawić się z 6g72 ?? Wsadzaj od razu coś takiego http://otomoto.pl/mitsubi...-C20681052.html lub http://otomoto.pl/mitsubi...-C21361857.html :mrgreen: :mrgreen:
_________________
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
ś.p. Colin McRae
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-12-2011, 21:19   

To coś to 6G72 w wersji Twin Turbo...-.-
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_6G7_engine

Pozatym czy jeśli w ogóle da się dopasować skrzynkę od 3000GT i czy wał przeniesie moment który jest nieco większy (420 nm)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 05-12-2011, 21:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 05-12-2011, 21:22   

Cytat:
Jak dla mnie bomba - problemem jest cena - 3200 zł


trochę drogo, chyba ze faktycznie silnik i skrzynia maja 100tys. w co osobiście nie wierze. Trzeba by sprawdzić, ale po wyglądzie jednak myślę ze ma 100x2 co najmniej.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1718
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-12-2011, 21:25   

angelos napisał/a:
po wyglądzie jednak myślę ze ma 100x2 co najmniej.


Też tak myślę - u mnie jest 220 000 km na liczniku i wygląda dwa razy gorzej, więc pewnie te 350-400 tys. km mój silnik zrobił. Po ilości zjadanego oleju by się zgadzało heh.
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 06-12-2011, 11:40   

Wojtek silnik tylko i wyłącznie z NA - albo Sigma albo 3kGT 225KM

Jak masz zamiar wydać ponad 3k na silnik z TT to tylko i wyłącznie z całym samochodem inaczej nie będzie to działało i nie będzie miało sensu - mimo że sam silnik jest mega podobny to skrzynia, roździelacz, wał i tylny dyfer to już inna bajka, do tego dochodzą z pewnością 2 na 4 łapy inne, no i ECU ......

Jeżeli chcesz zmienić lub remontować silnik, to moja dobra rada -> idż w 3,0V6 ale tylko NA, chyba ze masz czas, wiedzę, warunki i $$$$$ żeby iść w grubszą zabawę.


PS. na obrazku jest silnik NA nie TT ;)
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-12-2011, 11:50   

Silnik jest z jakiegoś auta po paru przygodach bo jest to silnik NA z VR4 bo jest skrzynia 4x4 z reduktorem przy nim z VR4 wolnossące 3.0 V6 było w FWD :P

Silnik super i pasuje ale nie wziął bym za więcej niż 2,5tyś zł to górna granica ( licze goły bez skrzyni )
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 06-12-2011, 12:00   

NA tez bylo 4x4, a z pewnością takiego widziałem kilka razy

TO co widać na fotach to nie jest skrzynia z TT, skrzynia z TT jest większa

dla prównania silnik TT z skrzynią :)

http://otomoto.pl/mitsubi...-C21361857.html


Wojtkowi wystarczy sam silnik z NA bo skrzynia z Gala podejdzie bez problemu.


Za sam silnik to ja bym dał osobiście 1000zł max z osprzętem ale bez skrzyni
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-12-2011, 18:03   

1000zł ? :P haha jaja sobie robisz Frost :P to ja wiem czemu Ty nie zrobiłeś swapa na TT bo może powiesz że chcesz znaleźć całe 3000GT do 5tyś zł :D bądźmy realistami
1200-1500zł to możesz mieć wolnossace 4G63 najwyżej :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 06-12-2011, 18:22   

Krzysiek, prosze Cie ;) powiedz mi jeszcze, że całego 3kGT TT za 6000zł nie kupisz ??? No powiedz.

A o czym my tu gadamy ?? o NA a nie TT, po co TT jak nie masz sterowania ?? NA przekladasz i wruum.

A silnika 3,0V6 NA nie kupisz do 1000zł ??
http://allegro.pl/mitsubi...1954148703.html
http://allegro.pl/silnik-...1932114506.html
http://allegro.pl/silnik-...1945556451.html

Więc wiesz ciiiiiiisza jak sie nie interesujesz :P Jak chcesz kupic silnik za 3k zł to powodzenia
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-12-2011, 18:37   

za 6tyś to możesz kupić 3000GT w stanie jak Twoje podwozie w E88A wyłożysz drugie tyle w remont silnika jak nie więcej :P

Może i będzie fart i jakiś z nich będzie w jako takim stanie :P ale ja bym tam nie był optymistą takim :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 06-12-2011, 18:48   

To obejrzyj jaki jest przedział cenowy :) wole dać 6tys i z 4 włożyć i wiedzieć co mam i że podzespoły są nowe, niż dać 30tys i tez nie wiadomo nigdy nic jak kot użytkował auta, a VR-4 nie kupuje sie do jazdy do kościoła.

To samo z samym silnikiem NA, jedyne co trzeba sprawdzić to ciśnienie i na zaś wymienić panewki. Reszta to pikuś, a i tak wyjdzie taniej niż silnik za 3tys :P Sam wiesz z resztą jak to jest ze swapami itp. na próbe lepiej kupić coś tańszego niż wypompować sie z kasy a później drapać po głowie w razie jakiś komplikacji :)
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-12-2011, 23:06   

Ja bym brał silnik za 1tyś zł bo bym go zrobił bez względu co by mu było ale ja się osobiście Wojtkowi trochę bał takie coś dawać bo wiem że on chce wrzucić i jeździć a nie robić coś jeszcze...

Ja się boję osobiście polecić takie coś :roll: no ale ty lepiej znasz się na tych silnikach wiec radź ja się boję po prostu komuś polecić to mimo wszystko
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 06-12-2011, 23:09   

Ja nikomu nie bede Taziu doradzal :) nie bekne jako coś pójdzie nie tak hehee :) Wojtas kupuje cokolwiek na własną odpowiedzialność :P
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1718
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-12-2011, 11:36   

Frost napisał/a:
Wojtas kupuje cokolwiek na własną odpowiedzialność

Oj tak :roll:

Co do tych silników - kusi mnie właśnie ten NA za 1200... ale to bym musiał przedyskutować sobie w domu i jakieś głosowanie przeprowadzić czy te kolejne 1200 nie zrobi różnicy w budżecie...

P.S. - uprawnionych do głosowania jest dwie sztuki (w tym ja :twisted: )

Dzięki natomiast Frost za info o silniku TT - teraz już wiem, że takiego nie będę kupował na 100% (przedtem rozważałem takie coś ale bez turbiny, jakby kiedyś w przyszłości).

Od dziś więc przeglądam sobie ogłoszenia i liczę, że coś gdzieś wydłubię z pod kamyczka ;)
--------------- E D Y C J A ------------

Chyba wykrakałem... piękny dawca części się znalazł - tylko, że 3000 zł to już nie wydłubię teraz a dwa, że szkoda by mi było wyrywać serducho z takiego samochodu jak wiem, że jeździ.

http://moto.allegro.pl/mi...1982825830.html
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.