Problem z odpalaniem Carisma 1.9 DiD |
Autor |
Wiadomość |
radamanthys132
Mitsumaniak MohAIR

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 166 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 21-11-2012, 19:15 Problem z odpalaniem Carisma 1.9 DiD
|
|
|
Auto czasem pali a czasem nie. Raz odpali po nocy a po 2 minutach jak go zgaszę już nie chce. Problem pojawia sie sporadycznie bez względu na temp silnika i otoczenia. Po czytaniu evoscanem pokazał
Cytat: | Diagnostic Codes:Intake air flow sensor ISC motor position sensor Engine coolant temperature sensor Injector circuitFuel pump relay EGR sensor | . Czy to bład odczytu czy moze pozostałosci po jakims druciarzu ktory kiedy założył alarm z czyms na zasadzie immo? |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-11-2012, 19:38
|
|
|
To EvoScan czyta DiDa ? Bo wydawało mi się, że jednak nie, skoro to francuski silnik...ale nie miałem okazji więc nie wiem.
Co do błędów to mogą być jakieś pozostałości, a może i nie Skasuj(Clear DTC) i zobacz, czy ponownie coś takiego wyskoczy. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-11-2012, 21:46
|
|
|
radamanthys132 napisał/a: | Auto czasem pali a czasem nie. Raz odpali po nocy a po 2 minutach jak go zgaszę już nie chce. Problem pojawia sie sporadycznie bez względu na temp silnika i otoczenia. Po czytaniu evoscanem pokazał Cytat:
Diagnostic Codes:Intake air flow sensor ISC motor position sensor Engine coolant temperature sensor Injector circuitFuel pump relay EGR sensor
. Czy to bład odczytu czy moze pozostałosci po jakims druciarzu ktory kiedy założył alarm z czyms na zasadzie immo? |
Do spr. impulsator przy kole zamachowym plus wiazka elektr. Najlepiej do wykasowania wszystkie błedy i ponowna diagnoza po zapaleniu kontrolki silnika jesli ją zpali . Bo tak to bedzie cięzko na czymś sie skupic , bo moze byc wiele przyczyn . |
|
|
|
 |
radamanthys132
Mitsumaniak MohAIR

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 166 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 22-11-2012, 11:05
|
|
|
Volve udalo sie jedynie zczytac bledy. Nic wiecej sie nie da. Wykasowac tez jedynie odczyt aczkolwiek nie biore tego wyniku w ciemno potestuje i sprawdze co jeszcze uda sie wydobyc z tej Cari |
|
|
|
 |
carismax
Mitsumaniak Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 405 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
radamanthys132
Mitsumaniak MohAIR

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 166 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 03-12-2012, 16:49
|
|
|
Czujnik polozenia walu w 1.9 did jakie ma zadanie? Impulsator obrotów? Wydaje mi sie przy pompie powinien byc. Pogubilem sie wiec sprostujcie i uzupelnijcie braki w wiedzy prosze |
|
|
|
 |
carismax
Mitsumaniak Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 405 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-12-2012, 11:40
|
|
|
Czujnik położenia wału znajduje się na skrzyni na wysokości koła zamachowego (patrz zdjęcia). Po odpięciu, silnik nie odpala (nie ma prawa) i sygnalizuje check engine. Prawidłowa rezystancja tego czujnika to 840ohma. Czujnik spełnia rolę generatora impulsów wału korbowego oraz/lub czujnika obr./min. sterowania silnika. W momencie rozruchu silnika synchronizuje się on z czujnikiem wałka rozrządu.
Dostęp do czujnika jest bardzo prosty, zdejmujemy górną osłonę silnika i dla ułatwienia zdejmujemy rurę dolotu powietrza do kolektora (ta rura gdzie jest boost sensor). Sam czujnik jest przykręcony jedną śrubą z łbem pod klucz nr. 10 Wg zdjęć od spodu też jest dobre dojście ale tego nie sprawdzałem w praktyce.
 |
_________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 18-12-2012, 16:12
|
|
|
Ja bym sprawdził wtryski, miałem podobna sytuację , regeneracja wtrysku sterujacego i od tej pory wszystki O.K. Pisałem o tym wcześniej, jak jestes zainteresowany to zobach w moich postach. Pozdr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
carismax
Mitsumaniak Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 405 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-12-2012, 10:04
|
|
|
Z nowych ciekawych rzeczy które dzieją się dodatkowo w aucie to wczoraj jak ostro przyspieszalem to na 3 biegu na wysokich obrotach zapalił się check engine i zgasl dopiero jak wbijalem 4 bieg cały czas ostro przysieszajac. Dziś wybore się na diagnostykę wtryskow. |
_________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez |
|
|
|
 |
slik
Mitsumaniak

Auto: carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 47 Skąd: Lublin/Łęczna/Starościn
|
Wysłany: 23-12-2012, 21:43
|
|
|
ja kiedyś w cari 1,9 did miałem bardzo podobnie niezależnie od temperatury raz paliła raz nie. Mechanicy sie głowili dłuższy czas a okazał się imo |
|
|
|
 |
carismax
Mitsumaniak Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 405 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-12-2012, 21:48
|
|
|
Też się nad tym zastanawiałem. Ale immo nie pokazuje żadnych błędów. Jak narazie szukam igły w stogu siana. |
_________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez |
|
|
|
 |
slik
Mitsumaniak

Auto: carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 47 Skąd: Lublin/Łęczna/Starościn
|
Wysłany: 23-12-2012, 21:54
|
|
|
u mnie też błędów nie było żadnych na kompie, ale "magik elektronik" jakimś cudem doszedł, że to imo. Zrobił jakieś dziwne rzeczy i z dwóch imo zrobił jeden i od tamtej pory spokój.
a co do kontrolki check engine podczas jazdy to może EGR. u mnie też coś świrował, koszt wymiany duży więc na próbe go tylko wypiąłem (kostkę) i tak jeżdżę 3 lata i oczywiście samochód chodzi pięknie i nic o dziwo się nie świeci z kontrolek |
|
|
|
 |
carismax
Mitsumaniak Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 405 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-12-2012, 21:56
|
|
|
Jeśli chodzi o EGR to od niedawna mam założony nowy (a w zasadzie używkę) a wcześniej miałem złamany EGR, ale podpięty. Wcześniej też się zapalała. Robi się to sporadycznie. |
_________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez |
|
|
|
 |
|