[CA1A 1.3] Dziwne poszarpywania, wrecz jak by brak kompresji |
Autor |
Wiadomość |
Major93
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 122 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 17-12-2011, 19:49 [CA1A 1.3] Dziwne poszarpywania, wrecz jak by brak kompresji
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów. Jako, że jestem nowym uzytkownikiem tego forum jak i swojego Colta 1.3 95' postanawiam zalozyc oddzielny temat poniewaz chce opisac swoj problem bardziej dokładnie. Tak więc czasem poszarpuje mi, albo nie ma mocy gdy ponizej 1500-2000 obrotów, tak jak by nie miał kompresji bo tłumik jest nieszczelny, i jest zarzygany troche olejem z pod pokrywy zaworów, i mam nadzieje ze nie z głowicy. Pytanie czy moje podejrzenia są choc troche trafne?
a) Uszczelka pod głowicą do robienia
b) Tłumik do robienia
c) myslalem ze jeszcze filtr paliwa zasrany albo pompa paliwa ?
d) Moze tez aparat zapłonowy?
czekam na podpowiedzi
[ Dodano: 18-12-2011, 13:25 ]
@refresh |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mac87
Nowy Forumowicz mgr Świeżak
Auto: Colt CA0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2011 Posty: 3 Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: 18-12-2011, 14:57
|
|
|
Cześć.
Poszarpywanie- na początek wymień kable zapłonowe i świece jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, dodatkowo możesz wymienić kopułkę i palec rozdzielacza w aparacie zapłonowym
Nieszczelny tłumik końcowy (jeśli ten masz na myśli) nie ma nic wspólnego z kompresją , spalanie możesz mieć przez to większe, ale masz o tym przynajmniej kilka tematów na forum- poszukaj .
Wymiana filtra paliwa też na pewno nie zaszkodzi, pompkę zastawił bym narazie w spokoju .
Co do wycieków oleju to wymień uszczelkę pod pokrywą zaworów i oring (uszczelkę) na aparacie zapłonowym ,albo za dużo oleju masz zalane i wypluwa przez korek . Jak to wymienisz i dalej będzie zarzygany olejem to wtedy można myśleć o uszczelce pod głowicą, ale to grubszy remont i czasem lepiej kupić inny silnik. .
Pzdr |
|
|
|
 |
Major93
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 122 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 19-12-2011, 13:02
|
|
|
tłumik mówiąc miałem na mysli przy kolektorze mi buczy fest glosno wiec wiem na 99% ze albo niedokrecone albo urąbane, to musze zrobic, uszczelke pod pokrywa zaworów juz mam, wymienie jak znajde chwile czasu, hmm kable wyglądaja na dosc nowe, nie wiem czy jest sens je wymieniac, a pytanie mam jeszcze takie, moze musze go dac na ustawienie (regulacje) zapłonu? bo do tego trzeba tą lampe stroboskopową a sam tego nie zrobie... hmm ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 19-12-2011, 15:06
|
|
|
tomi4love napisał/a: | przy kolektorze mi buczy fest glosno wiec wiem na 99% ze albo niedokrecone albo urąbane |
I tak nie ma najmniejszego znaczenia dla kompresji. Ewentualnie może wpłynąć na osiągi/spalanie/hałas.
Szarpanie to tak jak kolega napisał wcześniej najprawdopodobniej wina układu zapłonowego - tu możesz sprawdzić kable (czy nie świecą zwilżone wodą), wykręcić świece i je obejrzeć, sprawdzić styki kopułki i palec rozdzielacza/ lub układu paliwowego - filtr jak nie wiesz kiedy był wymieniany to trzeba wymienić, kosztuje grosze, wtryski - możesz zalać STP do wtrysków, może pomoże (a na pewno nie zaszkodzi).
Co do ustawiania zapłonu to o ile nie miałeś demontowanego aparatu to powinno być wszystko ok. Ale prawda - sprawdza się lampą stroboskopową (ja używam na ledzie za 35zł i się bardzo dobrze sprawdza ). |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
Mac87
Nowy Forumowicz mgr Świeżak
Auto: Colt CA0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2011 Posty: 3 Skąd: Bukowiec
|
Wysłany: 19-12-2011, 15:25
|
|
|
kopułkę i palec rozdzielacza możesz papierem ściernym delikatnie przeczyścić
luz zaworów możesz jeszcze sprawdzić jak uszczelkę pod deklem będziesz wymieniał i w razie potrzeby wyregulować- opis na stronie Krzyżaka. |
|
|
|
 |
Major93
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 122 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 19-12-2011, 16:35
|
|
|
okej, dzieki wam, teraz tylko troche kaski zalatwic i zrobic jak zrobie to napisze co i jak pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
|
|
|
 |
Major93
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 122 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 19-12-2011, 19:23
|
|
|
k@rol napisał/a: | może sonda?? |
hmm sonda lambda? takie cos w BMW jest to chyba u mnie tez jezeli o tym mowisz.. ? Jak to sprawdzic? Co moze temu dolegac? Wymienic? Ew koszt?+/- |
_________________
 |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 19-12-2011, 19:33
|
|
|
u mnie wywalała błąd CE nie wiem jak jest w colcie, może ktoś się wypowie jak ją dokładnie sprawdzić bo ja wolę nic nie popierdzielić, w każdym razie u mnie był podobny objaw, na niskich brak mocy i szarpanie, skoro przy kolektorze jest nieszczelność to może sonda też ma przekłamane informacje i daje lipną mieszankę, czyli nie musi być nawet uwalona, jeśli źle rozumuję niech mnie ktoś poprawi
[ Dodano: 19-12-2011, 19:54 ]
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=49959 spróbuj sprawdzić błędy |
_________________ Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996
Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 19-12-2011, 20:41
|
|
|
k@rol napisał/a: | skoro przy kolektorze jest nieszczelność to może sonda też ma przekłamane informacje i daje lipną mieszankę, czyli nie musi być nawet uwalona, jeśli źle rozumuję niech mnie ktoś poprawi |
Masz rację tylko skoro ma dziurę w kolektorze to na razie nie może diagnozować sondy bo wiadomo iż ma złe wskazania i podaje za dużo paliwa. Pewnie będzie strasznie okopcona więc wymienić nie zaszkodzi (na allegro są po 80zł z wysyłką uniwersalne NTK). Więc faktycznie wadliwa sonda nie będzie tu powodem lecz skutkiem innej awarii. U mnie jak był odpięty kabelek sygnałowy sondy nie wywalało błędu CE (!), więc nie zawsze się zaświeci |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
|
|
|
 |
Major93
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 122 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 20-12-2011, 15:39
|
|
|
a apropo tej obkopconej sondy, nie moge jej wyczyscic jakos ? bo 80 zł to jednak duzo jak dla przeciętnego 18 latka ; D |
_________________
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 20-12-2011, 16:40
|
|
|
Jak już się uporasz z wydechem to przegoń go porządnie na trasie-powinna się oczyścić;-) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
Major93
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 122 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 20-12-2011, 20:46
|
|
|
okej, to bede pisał jak tylko robota ruszy dzieki |
_________________
 |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
|
|
|
 |
|