 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.8 TD] Reduktor ale bez blokady |
Autor |
Wiadomość |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 372 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 09-11-2011, 14:40 [2.8 TD] Reduktor ale bez blokady
|
|
|
Witajcje.
Czy da się załączyć redyktor, bez włączania blokady centralnej?
Chodzi o przeciąganie ciężkiej przyczepy, stąd reduktor i napęd na 4 łapki, ale po płycie betonowej - więc blokada międzyosiowa nie może być użyta.
Pytanie nie dotyczy obsługi pojazdu tylko o techniczną możliwość wyłączenia blokady przy załączonym reduktorze.
Kurde, w starszych autach była wajha do blokady (czy blokad), wajha do reduktora, wajha do biegów i było wszystko jasne. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 09-11-2011, 16:29
|
|
|
W Pajero nie ma takiej możliwości. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 09-11-2011, 22:19 Re: Reduktor ale bez blokady
|
|
|
Rander napisał/a: | Witajcje.
Czy da się załączyć redyktor, bez włączania blokady centralnej?
Chodzi o przeciąganie ciężkiej przyczepy, stąd reduktor i napęd na 4 łapki, ale po płycie betonowej - więc blokada międzyosiowa nie może być użyta.
Pytanie nie dotyczy obsługi pojazdu tylko o techniczną możliwość wyłączenia blokady przy załączonym reduktorze.
Kurde, w starszych autach była wajha do blokady (czy blokad), wajha do reduktora, wajha do biegów i było wszystko jasne. |
Tak ale w reduktorze ES. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 10-11-2011, 09:58
|
|
|
No to żeś Zbyszku podpowiedział. No fakt, da się w ES bo tam nie ma centralnego dyferencjału. Tyle, że jeśli go nie ma to efekt jest taki sam jakby był zablokowany więc wychodzi na to samo, że się nie da. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-11-2011, 11:23
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | No to żeś Zbyszku podpowiedział. No fakt, da się w ES bo tam nie ma centralnego dyferencjału. Tyle, że jeśli go nie ma to efekt jest taki sam jakby był zablokowany więc wychodzi na to samo, że się nie da. |
SS masz blokadę centralnego mechanizmu ---wszystkie koła toczą się z jednakowa prędkością obrotową. w ES nie ma blokady ( mechanizm różnicowy dalej działa. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 10-11-2011, 12:33
|
|
|
Zbyszek, zastanów się co piszesz. W ES nie ma centralnego mechanizmu różnicowego, przód jest na sztywno. Nie mówimy o mostach tylko o centralnym. Nie koła się kręcą jednakowo a wały przedni i tylni. Za koła odpowiadają dyfry w mostach. W żadnym Pajero nie ma możliwości włączenia reduktora nie mając sztywno dopiętego przodu (w SS bo centralny się wcześniej blokuje, w ES bo nie ma centralnego wcale). Howgh jak mawiali starożytni Czechosłowacy. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-11-2011, 13:15
|
|
|
ja myślę że chodzi o to aby nie były spięte wszystkie koła?
[ Dodano: 10-11-2011, 13:16 ]
Heilsberg napisał/a: | W żadnym Pajero nie ma możliwości włączenia reduktora nie mając sztywno dopiętego przodu . |
OK to prawda, myślałem że chodzi mu o co innego. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 372 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 10-11-2011, 22:59
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | ja myślę że chodzi o to aby nie były spięte wszystkie koła?
[ Dodano: 10-11-2011, 13:16 ]
Heilsberg napisał/a: | W żadnym Pajero nie ma możliwości włączenia reduktora nie mając sztywno dopiętego przodu . |
OK to prawda, myślałem że chodzi mu o co innego. |
Masz rację. Skrzynia rozdzielcza ES z włączonym napędem na 4 to to samo, co SS z napędem na 4 i ustawieniem 4HLc. Czyli mamy zapiętą blokadę wzdłużną (czy to "na prosto", jak w ES, czy przez zblokowany środkowy mechanizm różnicowy w SS) - więc jazda "po czarnym" w zakrętach odpada.
Mnie właśnie chodziło o jazdę na 4 łapki po czarnym i z reduktorem.
Ale z w miarę współczesnych autek, to chyba m.in. polski Honker, Gelenda czy Iveco Massif tak umieją
BTW:
Mało kto wie, co to tak naprawdę znaczy 4x4, i jakie są sposoby jego realizacji. Niektórzy myślą, że przykładowo Jeep Wrangler "na czarnym" to też auto 4x4 i nie odróżniają napędu dołączanego na sztywno (sporo Jeepów, Nissany, Mitsu ES, itd) od stałego napędu z mechanizmem różnicowym lub innym wynalazkiem (Mitsu SS, Land Rovery/Range Rover, większość Toyot LC, Gelenda, Honker, itp.) |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
|
|