Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
TurboBurbo
Autor Wiadomość
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 22-11-2016, 07:30   TurboBurbo

Część z Was pewnie widziała, że już od jakiegoś czasu szukałem Outka Turbo.
No i tak szukałem, szukałem i nic w ogłoszeniach rewelacyjnego nie było, poza tym było trzeba Volvo sprzedać, a chętnych nie było.

Jakieś dwa tygodnie dostałem wiadomość na forum od kolegi desti, że w sumie ma już Outka całkiem długo (7 lat) i mógłby mi go sprzedać.
Szybka decyzja - jedziemy oglądać :)

Turbiak okazał się bardzo zadbanym autem z pełną historią. Drobne mankamenty to rudzielec na nadkolach pod plastikami i na tylnej klapie - do ogarnięcia na wiosnę.

Decyzja zapadła - biorę! ...ale musisz poczekać bo Volvo :doubt:

Jakie było moje zdziwienie, gdy jeszcze tego samego dnia pod wieczór przyjechało małżeństwo oglądać Volvo. Auto im się bardzo spodobało i już w zeszłą środę odjechało razem z nimi.

Taaaka radość :mrgreen:

Wczoraj wizyta w Chojnicach no i Outek jest już w moich rękach!

Kilka faktów:
- 192 tys km przebiegu
- auto kupione w Czechach - przede mną 2 właścicieli
- przy około 100 tys km silnik został zakuty (prawdopodobnie Czech miał aspiracje na duże moce)
- lakierowane tylne drzwi (rysa), zderzak i jakaś tam dokładka plastikowa.
- środek jak nowy!
- sprzęgło od Evo 8 z lekkim zamachem


Wczoraj przejechałem jakieś 80km, spalanie z kompa 11,5l/100km - tragedii nie ma, ale za jakiś czas Misiek trafi i tak do gazownika (tu liczę na Waszą pomoc).

Mam też dwie kwestie do wyjaśnienia. Wskaźnik temperatury - czy jego normalna pozycja to trochę poniżej połowy?
Druga rzecz to olej: zalany jest Castrol 0w30, nie mam zaufania do Castrola do tego wydaje się jakoś bardzo rzadki :roll:
Poza tym wczoraj po przyciśnięciu na 3 pierwszych biegach i zatrzymaniu się mrugnęła mi 3 razy lampka oleju :roll:
Sprawdzałem poziom to był trochę poniżej połowy...Podpowiedzcie coś.

Z kronikarskiego obowiązku muszę odnotować, że Outek dostał:
- nowe zimówki Imperial Snowdragon 3 215/55/17
- nowe gumowe dywaniki
- nowe żarówki H1 Tungsram Bluish

Na początek to tyle :twisted:

_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 22-11-2016, 07:57   

Przyjacielu! Gratulacje! Więc jednak go kupiłeś? :D Wreszcie coś znalazłeś :D

Na pytanie pierwsze - wskaźnik temperatury pokazuje dobrze :D
Olej - niby rzadki, ale kurde, to Castrol :P kilka osób zalecało mi zalewanie Motula 300V i takowy leję do swojego, zacząłem od 15W50 (to pełen syntetyk o parametrach lepszych niż większość syntetyków 5W40) - taki też lał do swojego podłubańca macia. Po uszczelnieniu silnika leję 5W40. Staszq lał do swojego turbiaka Millersa.

A co do moich przejść z Castrolem - AutoGT lało do mojego EDGE 10W60 - i do dziś nagarów nie mogę się pozbyć :)

Co do LPG - bodaj najwięcej przeszedłem z gaziarzami jeśli chodzi o O1T - służę pomocą, na pewno Staszq i BzykR1 też podpowiedzą coś tam, myślę, że i Zwierzu też się wtrąci w dyskusję :)

Mrugająca lampka olej to rzecz niepokojąca - w moim nigdy mi nie zamrugała nawet po mocnym butowaniu. Być może olej jest zbyt rzadki ciśnienie mu chwilowo spada tak, że aż miga lampka - i to jest optymistyczna wersja.
Mniej optymistyczna jest taka, że wytarły się panewki na wałku balansowym i gubi ciśnienie oleju.

Fajnie, że masz kuciznę wrzuconą :) jeśli chciałbyś się zamienić na OEM z moją dopłatą to wiesz gdzie uderzać :D
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 22-11-2016, 08:02   

Z tym wskaźnikiem to podejrzewałem, że jest okej.

To co zrobić - zmienić olej na 5w40 - Milersa/Amsoil/Motul ?
Przyznam, że trochę się przestraszyłem tej lampki. Dopytam kolegę destiego czy coś o tym wie,
bo nie wspominał żeby coś takiego wystąpiło.

W przypadku wytarcia tych panewek - to drogi biznes?


EDIT: co powiecie na Olej Millers Oils CFS 10w60 NT 5L Motorsport ??
a może zwyczajnie MOTUL 8100 X-clean 5W30 ??
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2505
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-11-2016, 11:43   

Gratulację, super maszyna też mi się taki marzy :mrgreen:
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 22-11-2016, 11:55   

Fragu napisał/a:
To co zrobić - zmienić olej na 5w40 - Milersa/Amsoil/Motul ?

Napisz do Tomka:
https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/kontakt
Ma przeogromną wiedzę. W dłubniętych autach również.
Zmieńolej.pl też.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 22-11-2016, 12:08   

Sprawdź parametry lepkościowe oleju - u mnie przy normalnej jeździe temp. oleju nie wzrasta powyżej 90 stopni C, natomiast gorącym latem na autobanie złapało lekko ponad 110 stopni :)

Co do wytarcia panewek, to chyba taniej wyjdzie wywalenie wałka balansowego :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 22-11-2016, 12:14   

A no widziałem kity do usunięcia wałka - koło 1000zł chyba kosztowało coś takiego.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 22-11-2016, 12:25   

Ouuu to nie dużo - muszę o tym pomyśleć kiedyś, może jakaś kucizna wpadnie i duże turbo, ale szkoda mi trochę ładować worek $ w outka :D Chyba przesiadłbym się prędzej w Lancera
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-11-2016, 16:46   

Fragu gratki!

Olej koniecznie zmień na coś min 5W40. Lepkość dynamiczna przy indeksie 30 w tym silniku to stanowczo za mało. Szczególnie marki castrol. Miejmy nadzieję, że problem z ciśnieniem ustąpi, ale jeśli silnik dostał trochę po garach na tym oleju to panewki mogły obderwać.
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 22-11-2016, 18:19   

Fragu napisał/a:
Olej Millers Oils CFS 10w60 NT 5L Motorsport ??

Very good! Castrol to przereklamowany olej mineralny, żaden z niego syntetyk.
Niech się TurboBurbo wozi :wink: a plasticzek w przyszłym tygodniu bo nie mam czasu za dnia na zabawę w zimnym hangarze :wink:
Wałek balansowy jak najbardziej usuń jeśli jest winowajcą bo utrafienie używki w dobrym stanie jest znikome a nowy kosztuje 4 koła więc za tysiaka masz spokój i nie martwisz się czy nie spłata figla za jakiś czas.
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
apollo99 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 84
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-11-2016, 19:19   

Może najpierw najlepiej będzie zmierzyć ciśnienie oleju podpinając zwykły manometr na rozgrzanym silniku i zobaczyć jakie jest faktyczne ciśnienie na biegu jałowym jak i przy wyższych obrotach,bo może szwankuje sam czujnik ciśnienia. Jak byłem swoim autem w aso, na wymianie rozrządu to zapytałem się jaki lali do turbo olej ,to doradca powiedział,że 5w30. I bądź mądry człowieku :|
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5354
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 22-11-2016, 19:55   

Fragu, przepraszam że to zrobię...

Znam się z Twoim Turbiakiem :mrgreen: !!! pamiętasz jak rozmawialiśmy że doradzałem jednemu koledze w zakupie. Podkupiłeś go cholero! :mrgreen: Wiem baaardzo dużo o tym aucie bo ten kolega z forum mi o nim pisał. Mówił że nigdzie nie wystawiony że fajny...ehh zacięta walka o te sztuke :mrgreen: gratuluje kto pierwszy ten lepszy :)
Bardzo fajna wersja, ubrany we wszystko co było dostępne do O1T :)
Co do wskaźnika wszyscy się wypowiedzieli i ja potwierdzam. Jest przed połową w normalnym położeniu. Co do oleju ja mogę polecić Liqui Moly top tec 4100 5w40. Zobacz mój wątek jak ładnie silnik pod korkiem wygląda. Nigdy nie miałem żadnego mrugania kontrolki przy butowaniu czy normalnej jeździe. Olej naprawdę dobrej jakości.
Co do LPG mogę polecić tych co mi zakładali. Trochę masz daleko ale jak coś to Cię przenocuję na czas montażu :) Stroją z AFR i w ogóle Owczar stwierdził że parametry po strojeniu są bardzo dobre :) No to gratulacje jeszcze raz, teraz to muszę odwiedzić stare śmieci i przy okazji oblukać turbiaka :D

PS: mam więcej zdjęć ale ciii...nikomu nie pokażę, Twój temat :)
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-11-2016, 20:52   

Bzyk_R1 napisał/a:
Co do oleju ja mogę polecić Liqui Moly top tec 4100 5w40


To dobry wybór :) A ciśnienie oleju warto jak najbardziej sprawdzić. 5W30 można lać do niewysilonych jednostek - to kolejny raz potwierdza fachowośc ASO.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20957
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-11-2016, 21:10   

Skoro do mojego 4G13 ASO lało castrol edge sport 10W60 to mnie już nic nie zdziwi :evil: .
Bezawaryjności :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 23-11-2016, 07:06   

Dzięki dzięki :)

Więcej zdjęć wrzucę jak wrócę kiedyś do domu gdy będzie jeszcze jasno ;p

Bzyk_R1 domyśliłem się po rozmowie z Tobą, że chodziło o to samo auto :lol:

Olej zamówiony. Motul X-cess 5w40 + filtr Mann. :wink:
Myślę, że to optymalny wybór.

I jeszcze mam pytanie. Jakie żarówki siedzą w:
- podświetleniu przycisków od przeciemgielnych
- w przycisku od awaryjnych
- we włącznikach podgrzewania foteli
- w podsufitce
- w zegarach

Ogólnie jedna rzecz, która mi się nie podoba wewnątrz (albo podoba się średnio) to kolor podświetlenia zegarów - chciałbym zmienić barwę na białą.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.