Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Wilgotny nie odpala
Autor Wiadomość
Plex 
Forumowicz


Auto: Gal 97 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 105
Skąd: Skarżysko
Wysłany: 22-09-2008, 08:50   [EAxx] Wilgotny nie odpala

Jak jest deszczowo czy mgliście (czyli jak ostatnio) nie chce mi odpalić. Kręci i kręci a nawet nie zaskoczy. Przewody WN wymieniłem, czego jeszcze szukać? Wtyczka od kompa, cewka, przewód masy? Najgorsze jest że stoi pod blokiem i nie mam tam nawet warunków :/

(kiedy wreszcie "szukaj" zadziała?)
Ostatnio zmieniony przez Owczar 28-12-2011, 08:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10682
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-09-2008, 22:14   

Jakie kupiłeś przewody WN? Moze sa kiepskie...
A może to cewka lub rozdzielacz? W sumie co ma do tego wilgoć...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Plex 
Forumowicz


Auto: Gal 97 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 105
Skąd: Skarżysko
Wysłany: 23-09-2008, 08:23   

ciemno i mokro było to sprawdziłem. wali iskrami z cewki. czyli do wymiany. przewody kupiłem JC.
 
 
 
wonsz 
Mitsumaniak
Ultras Sur


Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-12-2011, 20:10   

Podepnę się pod temat bo mam podobny problem.
Nie odpala mi jak autorowi wątku gdy jest wilgotno itp.
Kręci kręci i nie odpala.
Pierwszy raz stało się to w taki sposób że: spod bloku ruszyłem bez problemów lecz po 30 sekundach przy dojeżdżaniu do świateł auto zgasło. Zjechałem ledwo w uliczkę i wtedy nie chciał odpalić. Dopiero po paru minutach zaskoczył. Teraz dzieje się tak przy odpalaniu gdy jest wilgotno.
Sprawdziłem dziś jak było ciemno co tam się dzieje pod maską.
Na dwóch fotkach zaznaczyłem w którym miejscu pojawia się mała iskierka. Na przewodach nic nie widać, tylko w tym miejscu na fotkach. Załączam także filmik.
Dodam że nie wiem jakie mam przewody/świece itp i nie wiem kiedy były wymieniane. Auto na gaz BRC.
Dodam że jak auto odpali po tych katorgach to przez kilka minut podczas jazdy odczuwalne jest takie coś że jak nieraz dodam gaz to dopiero za jakąś sekundę auto reaguje.

FOTKI:

http://i.imgur.com/CaRNv.jpg

http://i.imgur.com/HYkbK.jpg

FILMIK:

http://youtu.be/wAjqdhsOnbM

PS. Zaraz wrzucę filmik z "udanego" odpalenia.

Filmik2 -==> http://youtu.be/PCarqReatn0
Wesołych Świąt.
Ostatnio zmieniony przez wonsz 25-12-2011, 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-12-2011, 20:16   

Do sprawdzenia masz przwody zapłonowe , może są poluzowane :roll: , jeśli iskry "skaczą" to nie lekcewaz tego bo uszkodzisz moduł zapłonowy , ale na 99% problem tkwi w układzie zapłonowym :wink:
 
 
wonsz 
Mitsumaniak
Ultras Sur


Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-12-2011, 20:26   

Ale problem występuje tylko jak jest wilgotno. Więc co ma do tego że moga być poluzowane. Jak jest sucho to odpala bez żadnego problemu.

PS. Drugi filmik http://youtu.be/PCarqReatn0
_________________
2.5V6 Tiptronik. BRC P&D.
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-12-2011, 20:29   

Ewidentnie słychać na drugim filmiku jak nie równo pracuje nie pali na wszystkie cylindry , a wilgoc poteguje przebicia to chyba zrozumiałem co ? Sprawdz wszystkie połączenia przy kopułce , ew. zdemontuj ja jak wiesz jak to wykonac , bo moze w środku jest wilgotno i rozdzielacz aparatu przerzuca iskry tam gdzie chce .
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 25-12-2011, 22:13   

Masz tak zwany podtlenek LPG??
Jak tak to odłącz aku na 15 sekund i potem spróbuj.
Komp benzyny mógł się zagubić z dawkowaniem benzyny przez niewłaściwą konfigurację sterownika gazu co się objawia jak jest zimno a zawsze jest zimno jak jest wilgotno (wynika to z praw fizyki- woda w powietrzy odbiera ciepło).
 
 
 
wonsz 
Mitsumaniak
Ultras Sur


Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-12-2011, 23:17   

Aku był odłączany więc to nie w tym problem. Do wymiany jest coś na pewno w układzie zasilania, tylko chcę wiedzieć dokładnie co...
_________________
2.5V6 Tiptronik. BRC P&D.
 
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 25-12-2011, 23:20   

Sprawdzałeś rezystancję przewodów WN??
_________________
Elektronik dewastator :)
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-12-2011, 23:41   

Kiedy wymieniałeś przewody i świece?
 
 
wonsz 
Mitsumaniak
Ultras Sur


Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-12-2011, 08:48   

eddisson napisał/a:
Sprawdzałeś rezystancję przewodów WN??

Nie mam pojęcia o czym piszesz :)

Owczar napisał/a:
Kiedy wymieniałeś przewody i świece?

Nie wymieniałem. Mam auto 1.5 roku. poprzedni właściciel też nie wiem kiedy wymieniał.
 
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 26-12-2011, 10:02   

wonsz napisał/a:
Owczar napisał/a:
Kiedy wymieniałeś przewody i świece?

Nie wymieniałem. Mam auto 1.5 roku. poprzedni właściciel też nie wiem kiedy wymieniał.

to czas najwyższy na wymianę świec i przewodów wn
przewody najlepiej NGK a świece NGK lub DENSO paltynowo irydowe koszt około 45zł za sztukę ale wymienia się co 50tyśkm i wymiana ich też jest czasochłonna bo trzeba ściągać kolektor
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 26-12-2011, 11:49   

Specyfikacja z Workshop Manual'a:






 
 
 
Lucas_Lucky 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2,0 16V 4WD (2006)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-12-2011, 17:48   

Miałem podobny problem. Ciężko było odpalić rano i spóźniona reakcja na gaz.
Powodem była uszkodzona nieszczelna kopułka i skorodowany (przez wilgoć) palec rozdzielacza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.