Zmiana predkosci jazdy przy stalych obrotach. |
Autor |
Wiadomość |
Rafalix
Nowy Forumowicz Handlowiec

Auto: Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 24 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 02-01-2012, 12:54 Zmiana predkosci jazdy przy stalych obrotach.
|
|
|
Chodzi o to gdy jade na nierozgrzanym silniku np. 90km/h na 5 biegu przy 2600obr/min. to po przejechaniu ok 40-50km, przy tej samej predkosci obrotowej na 5 biegu jade juz ok 100km/h, i nie mozliwe zeby silnik tak dlugo sie nagrzewal bo juz po 6-7 km trasy mam optymalna temp. pracy. Dodam ze nie mam ssania, po zapaleniu od razu wolne obroty w okolicy 1tys.obr/min, po rozgrzaniu potrafia byc w przedziale 1-1.5tys.obr/min. Moze ktos cos o tym powiedziec ? |
|
|
|
 |
Lord_Nikon
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 3G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 09-01-2012, 23:59
|
|
|
Sprawdzałes moze w jakiej kondycji masz silnik krokowy?? Ja mialem podobna sytuacje w moim 1g i okazalo sie ze krokowy byl trafiony na 2 obwodach a ze nie chcialo mi sie go kupowac to na przepustnicy go troche podkrecilem i jak sie rozgrzal to tez lapal jakies 1300obrotow a jak byl zimny to w granicach 900. (w nawiasie powiem ci ze za krokowym poszlo mi rowniez sterowanie z ECU) |
|
|
|
 |
Rafalix
Nowy Forumowicz Handlowiec

Auto: Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 24 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 10-01-2012, 10:34
|
|
|
Tak wlasnie rozbieralem ostatnio, czyscilem i sprawdzalem opornosc na pinach(po 30 ohm miedzy 1-2 i 60ohm 1-3 itd...) w krokowcu i niby wszystko ok, byl troche zasniedzialy ale wysowa sie i chowa bez problemow. W sumie malo jezdze teraz takze nie wiem czy cos sie zmienilo, nie przeszkadza mi to bo nie gasnie i rowno chodzi na wolnych, takze klade na to lage. |
|
|
|
 |
MATi1G
Forumowicz
Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 337 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 10-01-2012, 21:00
|
|
|
Zaraz prz 2600obr/min raz jedziesz 90 a raz 100??? Przecież to nie możliwe i krokowy tutaj nie ma nic wspólnego... dla każdego biegu i obrotu masz zawszę taką samą prędkość przykład na 2biegu przy 7300obr/min zawsze mam 104km/h nigdy mniej i nie więcej....jakby Ci obroty rosły przy tej samej prędkości to bym podejrzewał sprzęgło |
|
|
|
 |
Rafalix
Nowy Forumowicz Handlowiec

Auto: Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 24 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 12-01-2012, 09:56
|
|
|
No wlasnie o to chodzi i nie umiem sam tego logicznie wytlumaczyc, sprzeglo sie nie slizga bo wiem jakie to uczucie dlatego wymienilem :> z 2l temu i ogolnie jezdze spokojnie. Nie wiem moze cos sie nagrzewa rozszeza i oszukuje mi albo obrotomierz albo licznik albo to i to :>. A wlasnie za ssanie w 1g odopwiada krokowy i ecu tylko?, czy jest cos jeszcze co moge sprawdzic, bo wiem ze u brata w carismie z 98r 1.6 benz. jest jeszcze jakies badziewie od ssania ze spiralka w srodku i tez nie ma ssania bo mu sie to zrypalo. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-01-2012, 10:28
|
|
|
To raczej coś się dzieje z elektryką najprawdopodobniej obrotomierza lub licznika jeśli u ciebie jest elektryczny a nie na linkę.
Miałem podobnie w poprzednim autku czyli Carismie GDI ale tam obrotomierz szalał bardziej. Gość który kupił autko nawet znalazł coś o tym na forum. Podobno może być za to odpowiedzialny jakiś czujnik na wałku rozrządu lub jego obwód. |
|
|
|
 |
Rafalix
Nowy Forumowicz Handlowiec

Auto: Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 24 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 12-01-2012, 20:26
|
|
|
Ciul z tym, anjbardziej wkurza mnie brak ssania, bo za pierwszym odpaleniem przy zimnym silniku obr. spadaja do 500 i sie dlawi. A moze sprawdzic kondensatory na ECU ? |
|
|
|
 |
Lord_Nikon
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 3G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 19-01-2012, 22:02
|
|
|
jezeli sprawdziles krokowy i jest na 100% dobry czyli miedzy pinami srodkowymi a zewnetrznymi masz po okolo 30ohm (zalezy od ustawienia trzpienia) i instalacja elektryczna jest cala to pozostaje ECU i kondzioly mozesz sprawdzic ale sadze ze beda dobre a wadliwe jest sterowanie. |
|
|
|
 |
|