[E54A 2.0 V6] Pytanie do posiadaczy V6 - opóźnienie przy ps |
Autor |
Wiadomość |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10-02-2012, 10:08 [E54A 2.0 V6] Pytanie do posiadaczy V6 - opóźnienie przy ps
|
|
|
Jako że nikt się nie zainteresował tym w moim temacie w dziale "Nasze miśki" wrzucam temat tu
Mam pytanie - w zasadzie do posiadaczy V6tek. W moim galu, na drugim i trzecim biegu zauważam takie jakby "opóźnienie" w przyśpieszaniu. Wrzucam np dwójkę i dopóki nie złapie 3-4 tyś obrotów (trwa to około sekundy, dwóch) jakoś tak wolno przyśpiesza, ale jak już złapie te 4 tyś obrotów to idzie jak należy, tak samo na trójce - to normalka w tych silnikach ? W galu USA 2,4 wrzucałem dwójeczkę i od razu ciągnął, tak samo na trójce, i tak się zastanawiam czy to po prostu stare przyzwyczajenie do silnika 2,4 czy V6tki tak mają ? |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 10-02-2012, 14:38
|
|
|
nie wiem czy dobrze rozumuje...chodzi Ci o to że jedziesz np. na 2ce masz 2,5tys obr i jak depniesz to dopiero po 2 sekundach przyspiesza czy przyspiesza ale po przekroczeniu 4 tysięcy wydaje Ci się że ktoś schował przed Tobą turbinę pod maską ? |
_________________ Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996
Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10-02-2012, 15:54
|
|
|
k@rol napisał/a: | przyspiesza ale po przekroczeniu 4 tysięcy wydaje Ci się że ktoś schował przed Tobą turbinę pod maską ? |
Dokładnie takie jest odczucie. Chodzi o to że jak mam np 2,5 tyś obr. i depnę to owszem przyspiesza ale jakoś tak przez te 2 sekundy słabo, dopiero jak wejdzie na 4 tyś to jakby się właśnie turbo załączało hehe
W galu 2,4 inne odczucie miałem, bo tam depnąłem i od razu się wkręcał i ciągnął równomiernie, a tu przez te 2 sek. (zanim złapie 4 tys) jakoś tak zmulaszczo. Co prawda prawie to niezauważalne, ale jakoś tak mnie to irytuje bo czasem w różnych sytuacjach trzeba wykonać szybki manewr przyśpieszający - np kiedy jedzie baba za kierownicą przed tobą i trzeba ją sprytnie szybko wyminąc, to te 2 sek zmulenia są ważne
Nie wiem może się czepiam, ale wolę zapytać bo może to jest do wyeliminowania |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-02-2012, 15:57
|
|
|
Czy ja wiem.... Mam 2,5 V6 (6G73) i jakoś tak też momentami jest do 3000rpm mniej żywy. Ożywa za to znacznie powyżej 4000rpm. Ciągnie jednak od razu i nie ma tego momentu "wachania" się silnika. Wyjątkiem jest kiedy jest bardzo zimny i przez pierwsze 2-3 minuty tak mam. |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 10-02-2012, 16:30
|
|
|
ja narazie niestety nie jeżdżę autem a bym sprawdził ale chyba aż takiej różnicy u mnie nie ma po przekroczeniu 4 tyś Wojciech Bogacz napisał/a: | też momentami jest do 3000rpm mniej żywy. Ożywa za to znacznie powyżej 4000rpm. Ciągnie jednak od razu i nie ma tego momentu "wachania" się silnika. Wyjątkiem jest kiedy jest bardzo zimny i przez pierwsze 2-3 minuty tak mam | nic dodać nic ująć.
nie wiem może wyczyść przepustnice...a może przesiadka z tamtego Gala trochę tu namieszała |
_________________ Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996
Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11181 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 10-02-2012, 17:00
|
|
|
Moment obrotowy zaczyna się od ok.4000,i dlatego lepiej przyspiesza.większość japońców tak ma,więc wszystko ok. |
_________________
 |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 10-02-2012, 17:16
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Moment obrotowy zaczyna się od ok.4000,i dlatego lepiej przyspiesza | zgadza się ale w drugim Galu marycjusz, nie ma efektu "doładowania" a tam wg danych technicznych które znalazłem moment też osiągany jest przy podobnych wartościach obrotomierza... |
_________________ Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996
Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11181 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 10-02-2012, 17:30
|
|
|
Dlatego napisałem że większość nie wszystkie tak reagują.przykładowo mój gal zachowuje się dokładnie tak samo.po czterech tysiącach,nikt nie uwierzy że to tylko 126 KM. |
_________________
 |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10-02-2012, 19:13
|
|
|
W zasadzie to muszę jeszcze sprawdzić dokładnie czy i na benzynie i na gazie tak jest czy tylko na którymś z nich, no i jeszcze czy ciepły czy zimny...bo w sumie zapomniałem Jutro zobaczę.
k@rol napisał/a: | od tygodnia nie jeździłem galem |
Chryste Panie, jak Ty tak wytrzymałeś ??!?! |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 10-02-2012, 22:18
|
|
|
k@rol napisał/a: | Kryzys zapukał do drzwi mojego pracodawcy więc poużalam się nad sobą |
ojjj wiem coś o tym jak kryzys nastąpi przy gotówce to i Gal też ma kryzys ... u mnie objawia sie to ciągłym świeceniem rezerwy i zalewaniem "jak wskazówka zejdzie poniżej kreski " za 50 zł ...... jak dobrze że Gal nie przysparza mi problemów mechanicznych
marycjusz, btw. ja ci nie podpowiem czy tak jest czy nie bo mam automata , ale u mnie na automacie ciągnie od razu ale powyżej 3 tyś czuć jak wciska w fotel ... dostaje takiego kopa ... więc to chyba normalne |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-02-2012, 15:16
|
|
|
Dzisiaj sprawdzałem i na zimnym i na ciepłym - w sumie tak samo, na benzie i na gazie również, aaaa ...chyba jednak wszystko ok i tak powinno widocznie być, mój brat mechanikos powiedział mi tylko że durny jestem
szpala85 napisał/a: | u mnie objawia sie to ciągłym świeceniem rezerwy i zalewaniem "jak wskazówka zejdzie poniżej kreski " za 50 zł |
hehe życie życie Dzisiaj rano biegałem z baniaczkiem po benzynkę bo się skończyła nagle hehe |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
|