[EAxx] Bicie przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
piaga
Mitsumaniak
Auto: Galant AVANCE 2.5 V6 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Kwi 2008 Posty: 86 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 04-07-2009, 00:14 [EAxx] Bicie przy hamowaniu
|
|
|
Od jakiegoś czasu przy hamowaniu czuję wibracje w kierownicy i pulsowanie pedału hamulca. Był luz na piaście w lewym przednim kole, wymieniłem na JC. Bez zmian. Zmieniłem tarcze przód (mam rozmiar 276 mm, zaciski 2-tłoczkowe) na EBC nawiercane, nacinane + klocki GreenStuuff - zaszalałem. Bez zmian. Nadal bicie przy hamowaniu, a przy dojeżdżaniu do skrzyżowania czuć wręcz bujanie i tarcie w lewym przednim kole, przy czym piasta w tym kole jest nowa. Co może być za przyczyna? |
_________________ piaga |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 12:26, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 04-07-2009, 08:55
|
|
|
piaga napisał/a: | wymieniłem na JC. |
I w tym problem. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-07-2009, 09:32
|
|
|
Zgadzam się z Maretzky85, kiedys w Hondzie wymieniłem na tuleje wqachacza z JC po 500km znów były do wymiany to najtańsze i najgorsze z mozliwych rozwiązanie. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-07-2009, 12:41
|
|
|
Zgadzam się z przedmówcami, lepiej ORI używkę, niż nowe JC. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 06-07-2009, 14:55
|
|
|
piaga, ale wibracje kierownicy masz przy hamowaniu czy cały czas? |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-07-2009, 20:59
|
|
|
tylne tarcze do przetoczenia |
|
|
|
 |
batman
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 60 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 06-07-2009, 22:11
|
|
|
Jeśli pulsuje pedał hamulca to z tego co wiem trzeba patrzeć na zad.Czyli albo tarcze lipne z tyłu albo coś z piastą.Jak Kupiłem swojego gala też miałem pulsowanie na pedale i trzepanie całym autem przy hamowaniu nie ważne z jakiej prędkości czy z 90km/h czy 140km/h.Wymieniłem tarcze ,klocki i dalej miałem wibracje.Wymieniłem piastę i przestało jak ręką odją. Ale nie długo sie nacieszyłem sielanką bo założyłem tarcze tak jak niektórzy JC i pojawia sie malutkie bicie pedału przy hamowaniu z większej prędkości, teraz pasowało by je wymienić bo piasty są ok a tarcze pewno przepalone z deka a firma JC nie robi nic dobrego oprócz badziewiu który kusi ceną.Ale jak to mówią: chytry traci 2 razy teraz to walę i kupię sobie BREMBO na których trochę pochamuję bez wibracji..hehe |
_________________ Najniebezpieczniejsza pora roku? Jesień ! Dlaczego?
Nie wiadomo kiedy dostaniesz z liścia.
 |
|
|
|
 |
piaga
Mitsumaniak
Auto: Galant AVANCE 2.5 V6 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Kwi 2008 Posty: 86 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 06-07-2009, 22:46
|
|
|
Bicie jest przy hamowaniu. Choć gdy podniosłem auto do góry, to lewe przednie koło nie kręci się równo tylko z oporem, tak jakby tarcza była krzywa lub piasta? Tarcza i piasta są nowe. Prawe przednie koło kręci się dobrze. |
_________________ piaga |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 06-07-2009, 23:17
|
|
|
Jeżeli koło krecie sie caly czas z takim samym oporem, znaczy, że tarcza nie jest krzywa, opór powodują niepowracające klocki, może prowadnice do nasmarowania czyszczenia.
Prawdopodobnie twoje bicie to bedzie tył, tak jak pisał Krzyżak. U siebie też tak mialem, wydawało mi się ze bije przód, a to tył bił.
Ps. Tarczobebny z tyłu są wogóle jakies do kitu, tarcza jest dość mocno oddalona w stronę środka samochodu, przez to leci na nią cały syf spod kół. Przyglądałem się budowie np. w mondeo, to tam tarcza jest bardziej schowana w felgę (na zewnątrz auta), przez co tarcza jest znacznie gładsza i ładniejsza, ta z gala jest od razu porysowana .... |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
seba77
Mitsumaniak www.cb-Polska.pl

Auto: Galant 99r. 2.5 V6 A/T Tip.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2007 Posty: 533 Skąd: Kostrzyn Nad Odrą
|
Wysłany: 07-07-2009, 06:46
|
|
|
To może i ja sie podepne pod temat ostatnio pomykałem sobie z dośc znaczną predkością i przy naciśnieciu hamulca przez jakis czas był twardy a po chwili zjechał do podłogi .. jaka mogłą byc tego przyczyna ?? |
_________________ Klub CB-Polska: Charlie Brawo 034 op Sebastian
cb-radio KPO-DX5000 +SADELTA ME-3 +ss1200
USB 26.425 AM 27.180 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 07-07-2009, 08:56
|
|
|
Zużyty płyn hamulcowy, uszkodzenie jakiejś części układu jeśli przestał hamować, albo się zapowietrzył, albo ma za mało płynu. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 07-07-2009, 10:19
|
|
|
albo nieszczelność.... puściło ciśnienie, pedał poszedł na dół |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 07-07-2009, 10:45
|
|
|
A mi poszedl wczoraj dym z kola (tzn z okolic tarcze-klocki), bo sie "zacisnął". Okazało sie w warsztacie, że tłoczek zardzewiały i prowadnice z wżerami-co ciekawe, tłoczek wymieniałem poł roku temu bo miałem taki sam problem i całość byłą czyszczona...czy to możliwe, że po tak krótkim czasie od naprawy problem wrócił, czy moze sama naprawa zostałą byle jak przeprowadzona??? Może wcale nie został ten tłoczek wymieniony, tylko np przeszlifowany...? |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 07-07-2009, 13:37
|
|
|
no pewnie to ostatnie.... |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 07-07-2009, 18:26
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | tylne tarcze do przetoczenia |
nieprawda...
ja mam juz czwarty w ciagu roku komplet tarcz na przodzie w za kazdym razem problem objawial sie pulsowaniem pedalu hamulca, na kierownicy nie bylo nic czuc
oczywiscie za kazdym razem wymiana pomagala na kilka kkm
seba77 napisał/a: |
To może i ja sie podepne pod temat ostatnio pomykałem sobie z dośc znaczną predkością i przy naciśnieciu hamulca przez jakis czas był twardy a po chwili zjechał do podłogi .. jaka mogłą byc tego przyczyna ?? |
ja tak mam jak mi sie klima wlacza/wylacza w czasie jazdy to pedal hamulca wpada troszke |
|
|
|
 |
|