Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Jak rozpoznać wystrzelone napinacze pasów bezpi
Autor Wiadomość
Mare 
Mitsumaniak
Mare


Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 570
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-02-2012, 16:18   [EA5A/W 2.5] Jak rozpoznać wystrzelone napinacze pasów bezpi

Nie znalazłem żadnego tematu, który omawiałby takie zagadnienie, więc stworzę nowy ;) No chyba, że nie potrafię używać szukajki, to przepraszam za śmietnik ;p

Mam problem, zakupiłem przednie pasy w komplecie ze skórami z rozbitka. Zakładam, że nie działają, bo a) nie da się ich zwinąć, b) lewy został rozwinięty na całą długość i tak pozostał. c) żółta naklejeczka jest przedarta w jednym miejscu i nosi ślad (chyba) drobnej eksplozji.

Nie wiem czy dobrze dedukuję, ale wygląda na to, że napinacze zostały w nich wystrzelone.

Pytanie teraz:
1) czy podczas uderzenia pojazdu przodem wybuchają obie poduchy przednie oraz oba pasy? czy tylko ten,który jest napięty w danym momencie. bo te pasy co mam, to jeden brudny jak bezpański pies, a drugi jak prosto z fabryki nieużywany.
2) czy jest możliwość wymiany napinaczy pirotechnicznych tak aby uratować całkiem dobre pasy? i jak?
_________________
Capoeira e minha vida...

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 20-02-2012, 17:30   

Psy które ja widziałem po wystrzale- nie chciały sie zwijać i coś w nich grzechotało - nie były to pasy z mitsubishi ale konstrukcja powinna być podobna.
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 20-02-2012, 19:07   

nie wiem czy ja nie mam takiego pasu :) którą stronę potrzebujesz?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
meydey000 
Mitsumaniak
meydey


Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
Wysłany: 20-02-2012, 19:38   

ogólnie to pasów nie powinno się naprawiać po kolizji nawet jeśli wyglądają super. trzeba je wymienić na nowe ewentualnie na używki ale z pojazdu bez przejść.
_________________
jest ryzyko-jest zabawa
 
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 20-02-2012, 21:03   

Tylko jak znamy nasz naród to wiemy że mało kto wymienił na sprawne działające, a naprawić nie tak ciężko.
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
carbon11 
Mitsumaniak


Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 234
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 20-02-2012, 21:11   

Mare napisał/a:
czy jest możliwość wymiany napinaczy pirotechnicznych tak aby uratować całkiem dobre pasy?


nie :!: miałem taki pas po wystrzale w rekach generalnie nie jeden i objawy są następujące:
tak jak napisał Psikus, nie zwijają się mechanizm jest zablokowany przez metalowe kulki ale najważniejsze żółte karteczki z ostrzeżeniem są w jednym miejscu odklejone i widać otwór (jak przypuszczam naklejkę wyrywają gazy po wybuchu naboju pirotechnicznego)
 
 
 
Mare 
Mitsumaniak
Mare


Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 570
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-02-2012, 22:43   

Hmmm.... Gdzieś słyszałem, że wystarczy przełożyć napinacz np. ze swoich starych pasów. Generalnie pasy nie są ponadrywane ani nic, prawy nie był w ogóle użyty w czasie wypadku, tyle, że wystrzelił podczas szdarzenia ( biorąc pod uwagę to co mówi carbon11, zółta karteczka jest przerwana, pas jest zablokowany. Jedynie pas kierowcy jest rozwinięty całkowicie.

Wracając do przekładki napinaczy, tj. mówiłem, słyszałem gdzieć, ale nie wiem na ile jest to info prawdziwe i jak to się robi, więc sveno, biorąc pod uwagę wszystko powyższe, to potrzebuję dwa :D Be-h-żowe ;p
_________________
Capoeira e minha vida...

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
Ostatnio zmieniony przez Mare 20-02-2012, 22:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2012, 22:43   

przy strzale czołowym obie poduchy wybuchają niezależnie czy siedzi jeden pasażer czy 2, więc pewnie identycznie jest z pasami....
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-02-2012, 07:32   

Derpin napisał/a:
przy strzale czołowym obie poduchy wybuchają niezależnie czy siedzi jeden pasażer czy 2, więc pewnie identycznie jest z pasami....
A przypadkiem nie jest to uzależnione od zapiętych pasów :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 21-02-2012, 07:50   

Wszystkie gale miały pasy z napinaczami piro?
 
 
Mare 
Mitsumaniak
Mare


Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 570
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-02-2012, 09:56   

Ten model na pewno, co do innych to nie wiem. :)
_________________
Capoeira e minha vida...

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2012, 11:49   

robertdg napisał/a:
Derpin napisał/a:
przy strzale czołowym obie poduchy wybuchają niezależnie czy siedzi jeden pasażer czy 2, więc pewnie identycznie jest z pasami....
A przypadkiem nie jest to uzależnione od zapiętych pasów :?:


przecież nie mamy czujnika zapięcia pasów...
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 21-02-2012, 12:07   

Derpin napisał/a:
przecież nie mamy czujnika zapięcia pasów...


gdzieś musiał występować, bo w HCkach mam kontrolkę od pasów, ty też powinieneś mieć
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
carbon11 
Mitsumaniak


Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 234
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 21-02-2012, 13:15   

Derpin napisał/a:
przecież nie mamy czujnika zapięcia pasów...


no i właśnie to mnie zastanawia :? co powoduje wystrzelenie piro :?:
bo do pasów nie idą żadne przewody elektryczne
Być może przy klamrach coś jest ale tego nie sprawdzałem
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 21-02-2012, 13:21   

carbon11 napisał/a:

no i właśnie to mnie zastanawia :? co powoduje wystrzelenie piro :?:
bo do pasów nie idą żadne przewody elektryczne
Być może przy klamrach coś jest ale tego nie sprawdzałem


może jakiś czujnik obciążeniowy??
pas się napina za bardzo/za szybko i buuuum
tak mi się przynajmniej wydaje
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.