Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Intercooler... Problem.
Autor Wiadomość
zloty 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 59
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-02-2013, 16:39   Intercooler... Problem.

Witam. Jakiś czas temu miałem delikatny wypadek, na śliskiej nawierzchni wsunąłem się do rowu. Uszkodzony zderzak i niestety intercooler. Jest pęknięty i powyginany. Szukałem na allegro, ale moim oczom ukazał się całkowicie inny niż jest u mnie zamontowany...
Taki znalazłem na allegro
Galant
U mnie było coś bardziej podobne do tego
Niby mój
I teraz jestem w kropce. Jeśli ktoś chce mogę zdjęcia zrobić i wrzucić na forum.
I czy jakiegoś innego samochodu nadaje się intercooler?
Drugie pytanie:
Jeśli w wewnątrz intercoolera był olej, to jaka może być przyczyna??
Samochód jeździ w "miarę" normalnie, przy niektórych obrotach słychać dudnienie i delikatne drgania czuć. Nie kopci...
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-02-2013, 16:43   

Olej może świadczyć o padającej turbinie.
 
 
zloty 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 59
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-02-2013, 16:55   

Znajomy powiedział mi, że jakby turbina padała, to by kopcił, a czegoś takiego nie zauważyłem. Istnieje możliwość, że to mogą wtryski lać ??
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-02-2013, 18:13   

Może tego oleju, poprzez uszczelniacze w turbinie, nie wydostaje się jeszcze na tyle dużo aby auto kopciło. Dodatkowo masz katalizator który dopala spaliny. Ja bym tego nie bagatelizował, jakiś rok temu znajomemu BMW E46 dostało samozapłonu i przez to, że nie naprawił turbiny na czas, musiał remontować silnik. Stopił mu się jeden tłok i pękł na nim korbowód oraz ukręcił się wał.
 
 
zloty 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 59
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-02-2013, 19:02   

Katalizatora nie mam ;) Jak kupowałem auto to już go nie było ;) Ale zamierzam coś z tym zrobić, najpierw intercooler, później sprawdzę wtryski, na końcu zajmę się turbiną... A odnośnie mojego pytania, co z tym intercoolerem?? Wie ktoś ??
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 27-02-2013, 19:04   

zloty tu masz jaki powinien być intercooler http://moto.allegro.pl/in...3048234047.html
zloty napisał/a:
Jeśli w wewnątrz intercoolera był olej, to jaka może być przyczyna??

Odma zasyfia cały dolot opary oleju ...woda :shock: wyczyść cały dolot a odmę puść do naczynia, tylko zaślep wejście tam gdzie dochodziła odma czyli miedzy filtrem a turbiną i obserwuj co będzie się działo :)
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Ksiao 
Mitsumaniak
Michał 03099/KMM

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 254
Skąd: Radom
Wysłany: 27-02-2013, 19:05   

Olej w interlokutorze to masz przez turbo. Tato ma BMW 525tds też coś tam podcieka i leci dalej w dolot :P , ale akurat od początku tak miał i na razie stwierdził że tak może być (~5rok już tak chyba śmiga :wink: ). Dziwie mu się ale...

co do interkulera to może taki?
tańszy 1
albo
tańszy 2
albo
troche droższy
_________________
Mój misio :]
 
 
zloty 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 59
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-02-2013, 20:30   

Kurcze jak ja szukałem, że tego nie znalazłem :roll:
Zaraz kupuję ;)
Co do czyszczenia, odmy itd, to nie wiem od czego zacząć, bo ja się na tym po prostu nie znam... Znajomy coś grzebie przy autach i od niego mam jakąś wiedzę, ale średnio praktyczną... Można to wyjaśnić krok po kroku?? Jaki filter, co czyścić, co zostawić... Aż mi głupio, że takie pytania zadaję...
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 27-02-2013, 21:19   

Odma to tylko przewód od pokrywy zaworów idzie do rury łączącej filtr z sprężarką nie sposób nie zauważyć przeczyść cały dolot jak będziesz wymieniał intercooler i wszystkie przewody od turbo i tak jak wyżej pisałem
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-02-2013, 23:02   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36602
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.