Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
taras - drewno egzotyczne czy deska kompozytowa
Autor Wiadomość
yalook 
Mitsumaniak
2300/KMM

Auto: Lancer 1.8 sedan 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1004
Skąd: Legionowo (WL 7040C)
Wysłany: 23-03-2012, 15:40   taras - drewno egzotyczne czy deska kompozytowa

Czy ktoś z MM ma doświadczenie z tarasem wykonanym z drewna egzotycznego (ew. thermo jesion) lub z desek kompozytowych? Chciałbym zapoznać się z Waszymi opiniami nt zalet i wad tarasów wykonanych w tych technologiach, a jestem tuż przed wykonaniem takiego tarasu i nie bardzo wiem na co się zdecydować. Obecnie bliższy jestem wykonaniu tarasu z thermo jesionu ofertowanego przez firmę drewex
_________________
Pozdrowienia dla wszystkich
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-03-2012, 21:58   

Ja jestem przed wykonanniem, tzn mojej zonie sie to bardzo podoba, ale jak dlamnir to taki taras jest droższy od płytek.
Musze pogadać z kolega bo kupił sobie deski kompozytowe . Sam jak już to bym sie skałaniał jedank do deski kompozytowej, zawsze to bardziej odporne niż drewno, a imitacja drewna też jest..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-03-2012, 09:44   

yalook, Jak wyżej - bardzo mi się taki taras podoba. Chciałem taki zrobić u siebie, ale na poziomie zero, dokładnie to z 10cm nad gruntem. Niestety ceny takiego tarasu mnie zabiły i skończyło się na tarasie z płyt brukbetu - płyta Finezja.
Byłem na rekonesansie - poszedłem po teak'a, a prawie wyszedłem z kompozytem lub tym thermo jesionem (sprzedawca zarzekał się że nie ma różnicy w żywotności. Tyle że teak - jest naturalnie im impregnowany i nie łapie wilgoci. Teraz jakbym robił to jednak teak.

Reasumując jeśli taras na ziemi to jednak byłbym skłonny iść w kierunku tarasu brukowanego tylko nie z drobnych kostek ale z jakiś płyt typu właśnie Finezja http://www.bruk-bet.pl/produkt/Finezja/258 kolor mam ten jaśniejszy.
Jeśli taras podniesiony to drewno i teak :)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Bart2001 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback Invite 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 177
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 26-03-2012, 09:14   

Ja polecam taras z deski modrzewiowej (może być syberyjski). Cena połowę mniejsza (ok. 60zł za m2) a efekt jak najbardziej ok. Mam u siebie i polecam w przeciwieństwie do dębu, który miałem poprzednio i dosyć mocno wypaczał się.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-03-2012, 09:21   

Bart..
Czytałem ze chyba modrzew i świerk sie najlepeij jeszcze nadaja z tych miekkich na zewnątrz.
Jedno pytanie techniczne, czy legarki pod deski też sa z drewna? Bo to bedzie wg mnie najsłabszy ich puknt, one beda gnić wg mnie na styku z podłozem. Zastosowanie plastikowego legarka rozwiązało by problem myśle.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Bart2001 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback Invite 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 177
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 26-03-2012, 09:30   

Legary też mam drewniane - z sosny. Dobrze zaimpregnować, pomalować lakierobejcą i powinny wytrzymać tyle samo (można też sfazować krawędzie żeby woda lepiej spływała). Najlepiej jednak użyć legarów modrzewiowych. Modrzew jest najtwardszy z iglastych (przynajmniej krajowych) i jest odporny na wilgoć. Jedyny moim zdaniem minus w stosunku do egzotyków to jego mniejsza twardość. A tak poza tym to chyba jestem fanem modrzewia - u mnie podłoga w domu z deski modrzewiowej, elewacja i taras też z niego.
 
 
yalook 
Mitsumaniak
2300/KMM

Auto: Lancer 1.8 sedan 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1004
Skąd: Legionowo (WL 7040C)
Wysłany: 27-03-2012, 16:50   

dziękuję za wypowiedzi. Mój taras znajduje się bezpośrednio nad czyimś mieszkaniem, nie powinienem więc go zbytnio obciążać (z tego co mi handlowiec przesłać taras wykonany z deski kompozytowej to tylko 25kg nacisku na m2 podłoża) - boję się że płyty w tym przypadku mogłyby się okazać zbyt ciężkie.
Muszę jeszcze rozważyć to co napisaliście o gniciu legarów od podłoża - tylko nie wiem, czy w moim przypadku to również będzie tak istotny czynnik - podłoże jest wylane betonem i obłożone papą.
_________________
Pozdrowienia dla wszystkich
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-03-2012, 17:30   

yalook napisał/a:
Muszę jeszcze rozważyć to co napisaliście o gniciu legarów od podłoża - tylko nie wiem, czy w moim przypadku to również będzie tak istotny czynnik - podłoże jest wylane betonem i obłożone papą.

Może jeszcze małe dystansiki pod legary? Łatwiej będzie je wypoziomować niż kładąc bezpośrednio na płytę balkonu.
jeśli to ma być taras na najwyższej kondygnacji bloku to ja bym poszedł w kompozyty.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
yalook 
Mitsumaniak
2300/KMM

Auto: Lancer 1.8 sedan 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1004
Skąd: Legionowo (WL 7040C)
Wysłany: 28-03-2012, 10:05   

dystansiki to dobry pomysł - przynajmniej woda, która dostanie się na łączeniach desek między legary będzie mogła swobodnie przepłynąć do odpływu i nie powstanie basen :-)
_________________
Pozdrowienia dla wszystkich
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-03-2012, 11:29   

Jako dustansy można uzyć takie podkładki plastikowe jak dają podczas montażu okiem, czasami są takie ala kliny.

[ Dodano: 09-05-2012, 10:23 ]
Bart2001 napisał/a:
Ja polecam taras z deski modrzewiowej (może być syberyjski). Cena połowę mniejsza (ok. 60zł za m2) a efekt jak najbardziej ok. Mam u siebie i polecam w przeciwieństwie do dębu, który miałem poprzednio i dosyć mocno wypaczał się.


Bart,
Gdzie kupowałeś taką deskę? Macie jakieś namiary na sklepy internetowe czy raczej szukać lokalnie?

Jak nie deska to składam się ku płytom tarasowym .. np Finezja jak ma jaca71. Czy te płyty się klei tak jak płytki do podłoża?

[ Dodano: 22-06-2012, 09:37 ]
No i popełniłem taras z modrzewia. Deski zaimpregnowalem 2x altaxinem, na to poszedł narazie na całośc 1x olej Remmers. Jak skończe to dam drugą warstwę oleju na wierzch.

Przykręcone wkretami 5x60 nierdzewnymi Spax, legarki 5x5xm, impregnacja 3x+olej, podkładki pod legarki z gumy 2x4mm,
Narazie mam zdjecia z montazu, jak sie poprawi pogoda to do zakonczenia pozostały schodki i balustrada którą też mam zamiar zrobić samodzielnie.
Kilka fotek:








Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-07-2012, 10:56   

Marcino, ile Cię m2 kosztował? bo mi wychodzi ok. 200 zł cały system w sklepach w lublinie.... drogo.
Bart2001, gdzie znalazłeś deski za 60 zł/m2?
ja znalazłem za 40 zł, ale sosna i się waham... są na alledrogo np. takie kwadraty 57x57 cm (ok. 45 zł/m2), deski sosnowe ryflowane ok. 40 zł/m2, modrzew zwykły 60 zł/m2, modrzew syberyjski 90 zł/m2 - to najtaniej. plus legary, śruby itp...
czy w tą sosnę warto się pchać? jak nie, to bedzie wybrukowany... ccc - cena czyni cuda.
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
Ostatnio zmieniony przez bastek 16-07-2012, 12:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bart2001 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback Invite 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 177
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 16-07-2012, 08:45   

Cytat:
Bart2001, gdzie znalazłeś deski za 60 zł/m2?

Deski kupowałem w zeszłym więc cena chyba jest trochę inna a kupowałem tu:
http://allegro.pl/deska-t...2462565592.html
Modrzew zdecydowanie lepiej znosi warunki na zewnątrz dodatkowo jest trochę twardszym drewnem. Ja bym nie decydował się na sosnę, ale legary mogą z niej byc byle dobrze zaimpregnować.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 16-07-2012, 13:08   

Zgadzam sie z bartem, dac modrzew, ja płaciłem 65zł/m2 za modrzew ale krajowy, wiem ze jest sciema z tym seyberyjskim. Mało który tak naprawde jest. Do tego śruyby z nierdzewki35gr/szt, impregnat, olej, legary z sosny. Wyszło mmnie około 110zł m2 całośc, ale dziś jeszcze zsumuje koszty dokładnie.

Słyszałem dobre opinie o drewnie z Cisu, podobno cena jak za modrzew a lepsze bo bez sęków.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 16-07-2012, 13:46   

czy ten modrzew ma prawo pękać?

u nas leży to może z 2 miesiące na tarasie i już są 3 deski pęknięte, w tym 1 dość solidnie
dzwoniłem do wykonawcy i ma podjechać i wymienić
z tego co wiem to u sąsiadów też coś było wymieniane
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 16-07-2012, 16:27   

Moj nie był idelanie suchy, i w kilku miejscach pojawiła sie taka rysa, coś jakby się schychał, ale tragedii narazie nie ma. Zlałem to olejem i zobaczymy co dalej.
Oby z 15lat wytrzymał to wymienie na coś świerzego..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.