Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] GAŚNIE PODCZAS JAZDY, NIE WKRĘCA SIĘ W OBROTY
Autor Wiadomość
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 30-03-2012, 21:57   [E54A 2.0 V6] GAŚNIE PODCZAS JAZDY, NIE WKRĘCA SIĘ W OBROTY

ZARZUCAM TEMAT TU

Ostatnio parę razy zdarzyło mi się tak że podczas jazdy Gal coś się przydusił zgubił obroty i zgasł. Za chwilę odpalam go czy z benzyny, czy już z gazu nawet i nie wkręca się w obroty... tylko ledwo co ledwo się wkręca...i tak kilka razy aż w końcu cyk i zapala i jadę dalej, już tak ze 3 razy miałem.
Za pierwszym razem to jakoś tak wyszło że na styk mogłem mieć i paliwa i gazu więc uzupełniłem paliwo i znowu cyk, odpalił pojechałem zatankowałem gazu i wszystko ok. Ostatnim razem znowu jadę (miałem paliwa 10 litrów w baku) gazu jeszcze też jest na ok 50 km i znowu to samo......jadę nagle spada moc, obroty na minimum i nie chcą się wkręcać. Nagle załapuje i jadę dalej....podjeżdżam do roboty na parking chce zaparkować i znowu to samo......Wyłączam silnik i próbowałem kilka razy, to z benzy to z gazu...dopiero po kilku próbach odpalił i mogłem do końca zaparkować.

Dodam że zbiegło się to z faktem iż po trasce 700 km trochę przepalił mi sie wydech i właśnie wtedy zaczęły się dziać te cuda że mi gasł - wydech łataliśmy - był troche przepalony na łączeniu "warkocza" z rurą wydechową i ostro wrosły decybele ale zaspawaliśmy to i jest już ok.

Wczoraj zatankowałem do pełna, dolałem jeszcze benzy i jak na razie nic się nie dzieje.
Macie jakieś pomysły ????

[ Dodano: 02-04-2012, 21:20 ]
No i dzisiaj znowu akcję miałem, tylko zauważyłem że najpierw dostałem 3 sygnały takie same jak kończy się gaz ...kurde gaz mam prawie do pełna, ale tak czy siak to jechałem na benzynie, która tez jest też jest a on nagle muli obroty spadają..zjeżdżam na pobocze dodaje gazu a on tylko buuuuuu......po czym wyłączam silnik, zakręce ze dwa, trzy razy, odpalam (akurat dzisiaj z gazu odpaliłem) i jadę normalnie dalej. Kurde co jest grane?
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
kotos0 
Forumowicz


Auto: Galant E5xA v6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 99
Skąd: Tłuszcz\Warszawa
Wysłany: 06-04-2012, 20:06   

Witam na początek sprawdził bym szczelność układu dolotowego lub czy nic w jakiś dziwny sposub nie dostało sie do filtra i przytyka. U mnie bylo podobnie jak obejma byla lekko przykręcona i jakoś dostawał za dużo powietrza i był taki objaw jak opisujesz.
_________________
kotos0@wp.pl
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-04-2012, 20:16   

nie wiem, kurde, dolałem znowu benzy i od tamtej pory ok. Ale tak przyuważyłem, że u mnie jednak sekwencja daje też 3 sygnały jak chyba nie ma wystarczającej ilości benzyny - bo odpalam go wczoraj - no i właśnie nie chciał zapalić- i od razu dostaje 3 sygnały dźwiękowe. Myślę co jest, przecież gazu full.....ale odpaliłem z gazu pojechałem, dolałem benzy i jak do tej pory ok. Jak to jest z instalacjami sekwencyjnymi - daje też sygnały że benzy nie ma ?
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11114
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-04-2012, 11:22   

Pewnie masz problem z centralką od gazu :) czasami mam taki sam problem(a możliwe że miałem,bo masa była słaba) i wygląda na to,że podaje benzynę i gaz na raz 8)
_________________

 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-04-2012, 12:42   

Jakiś czas był spokój i wczoraj znowu zaskoczenie :evil:
Ale wyczaiłem temat i mam pewne wnioski :

-był spokój bo zalałem ostatnio sporo benzy, ale i tak w 99% jeżdżę na gazie, no właśnie i jadę na gazie (powiedzmy połowa zbiornika) i teraz tak : jeżeli kończy mi sie benza dostaję 3 sygnały dźwiękowe i po chwili koniec jazdy, silnik traci obroty. Wczoraj tak miałem właśnie, jak dostałem te 3 sygnały dźwiękowe to juz czekałem aż stanie mi samochód i tak tez się stało. Wyciągam z bagażnika 5 litrów benzy (bo już wożę ze sobą :) ) dolewam i po problemie .

- teraz słuchajcie : CZY PRZY SEKWENCJI POWINNO BYĆ TAK ,ŻE MIMO ŻE JADĘ NA NA GAZIE(PRZY ROZGRZANYM JUŻ SILNIKU) MUSI BYĆ BENZYNA W ZBIORNIKU ??? JAK SIĘ MA PIERNIK DO WIATRAKA BO JUŻ NIE CZAJĘ ? SKORO JADĘ NA GAZIE TO CO MA DO TEGO BRAK BENZY NAWET JAK SIĘ SKOŃCZY NAGLE ??? SKORO JADE NA GAZIE TO JADĘ NA GAZIE A NIE NA BENZIE :?

jacek11 miałeś podobnie ??
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
k@rol 
Mitsumaniak
02605/KMM


Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 839
Skąd: Bedzin
Wysłany: 26-04-2012, 14:53   

Z tego co mi wiadomo nie każda instalacja odłącza pompe paliwa przy przełączeniu na gaz i jak jedziesz na gazie benzyna się "przetacza" przez układ dlatego zaleca się mieć zawsze jakiąś 1/4 zbiornika Pb a jak w baku masz pusto to podejrzewam że auto gaśnie coby się pompa nie zatarła od suchot...
_________________
Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996

Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11114
Skąd: Radomsko
Wysłany: 26-04-2012, 15:27   

marycjusz napisał/a:
jacek11 miałeś podobnie ??

Nie.to znaczy,nigdy mi nie brakło wachy,jak miałem gaz,więc nie wiem.ale jak mam mało benzynki,to gorzej odpala na zimnym :roll:
_________________

 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-04-2012, 15:38   

o widzisz k@rol to już dla mnie jest jakaś logika w tym co mówisz :) czyli wniosek jest taki ze tak jak mówisz zawsze ta benza musi być, ale rozumiem że mimo że benza się "przetacza" przez układ to nie znaczy że jest w tym momencie spalana (nawet w minimalnych ilościach)co nie ?



U mnie mam taki mały problem że pływak mi się zawiesił albo coś, bo czy zaleję za 100 czy za 30 zł wskazówka i tak leży, i własnie czasem mi się zdarzy nie wiedzieć ile mam paliwa aktualnie. No ale w takim razie trzeba trzymać stan benzy w baku - i faktycznie w momencie kiedy benza jest, wszystko działa jak należy
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
k@rol 
Mitsumaniak
02605/KMM


Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 839
Skąd: Bedzin
Wysłany: 26-04-2012, 15:49   

marycjusz napisał/a:
układ to nie znaczy że jest w tym momencie spalana
ja tak na chłopski rozum sobie tłumaczę że pewnie wtryskiwacze benzynowe się wyłączają ale pompa chodzi :wink:
_________________
Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996

Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11114
Skąd: Radomsko
Wysłany: 26-04-2012, 15:53   

k@rol napisał/a:
wtryskiwacze benzynowe się wyłączają ale pompa chodzi :wink:

dokładnie tak powinno być :)
_________________

 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-04-2012, 15:56   

Dobra, to dzięki chłopaki ;) pomogliście rozwiązać mi zagadkę, otrzymacie nagrodę, kliknę tam gdzie trzeba ;)
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 30-04-2012, 02:53   

k@rol napisał/a:
marycjusz napisał/a:
układ to nie znaczy że jest w tym momencie spalana
ja tak na chłopski rozum sobie tłumaczę że pewnie wtryskiwacze benzynowe się wyłączają ale pompa chodzi :wink:


Kiedy jedziemy na gazie, nie może być takiej sytuacji, że dostaje się jednocześnie benzyna z gazem do silnika. Jeśli chodzi o sekwencję, to większość sterowników mają wbudowane emulatory, których zadaniem jest oszukać ECU silnika, że niby to jedzie cały czas na PB. Wtryskiwacze PB są wtedy odcięte i ECU dostaje sztuczne w postaci oporu zadanego przez emulator. W każdym przypadku, przy normalnej pracy instalki LPG da się fizycznie wyjechać benzynę do dna, i po przełączeniu na gaz w czasie jazdy jechać dalej na LPG. Układ rozłączania pompki jeżeli taki jest, musi wyłączać pompkę po przełączeniu na gaz i niezwłocznie przy przechodzeniu na PB musi ją załączyć. W przypadku, kiedy nie ma takiego układu rozłączania, można uszkodzić pompkę przy niskim poziomie PB, tudzież w skrajnych przypadkach wywołać zapłon w zbiorniku. Sam staram się mieć zawsze z 10-15lPB a pompka pracuje cały czas...przetacza benzynkę przez listwy wtryskowe i w moim mniemaniu trochę chłodzi wtryskiwacze PB (mogą się zapiec z czasem?), które zaś ważne są do uruchomienia silnika, a tym bardziej zimą :wink:

PS moja wylewność nie zna granic :oops: :P
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.