| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [4G63] Problem z zapłonem (świecami) |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | mple [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-12-2006, 11:36   [4G63] Problem z zapłonem (świecami) |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 mam taki problemik. Od kiedy zamontowałem gaz (sekwencja) mam problemy ze świecami zapłonowymi. Nie ma znaczenia czy mam wlaczony gaz czy benzyne, jak jest rozgrzany silnik i stoje na swiatlach  ze 30 sek to po dodaniu gazu silnik sie przydusza i objaw jest taki jak by chodzil na 3 cylindrach, po czym wchodzi na obroty i jest wszystko OK. To samo jadąc na 5 biegu i przy 2 tys obr. nacisne gwaltownie gaz to autko delikatnie poszarpuje (tak jak by śiwece nie przepalały) Sklad mieszanki, spaliny, zużycie paliwa, sonda lambda, przewody, świece, silnik krokowy, stan silnika, wszystko jest sprawdzone i jest OK.
 
 Co ciekawe, zauważyłem że jak są nowe świece, lub stare podoginam na ciasno 0,7mm to jest znaczna poprawa, wiec na bank to świece, teraz tylko  jaki świece zastosować żeby nie było problemów, czy ktoś miał podobny problem ??
 
 pozdro
 
 maniek
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 01-06-2007, 23:52, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | piotruś   Forumowicz
 ,DZIECI KWIATY.''
 
 Auto: ford S-Max.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 11 Gru 2005
 Posty: 243
 Skąd: ZGIERZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-12-2006, 11:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witaj     powiedz czy z rana podczas odpalania silnika od  razu zapala i wskakuje na obr/ ok.1500.? bo jeśli nie to możliwe że są to problemy związane z wtryskiwaczami lub regulacją obrotów.   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kiepuczi   Forumowicz
 
 Auto: Eagle Talon Tsi AWD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 30 Lip 2005
 Posty: 203
 Skąd: Pulawy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2006, 00:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | apropo swiec szczeline ktore ustawiles dla silnika  bez turbo to troche za malo, 0.7 mm to dla turbo i to tak na minimum. Non turbo to 1.1 mm o ile dobzre pamiatam |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | mple [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2006, 22:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rano jest oczywiscie wszystko ok, odpala o ulamku sekundy, wolne obroty prawidłowe, dopiero jak sie rozgrzeje i dodam gwaltownie gazu od dołu obrotów  to jest tak jak by 3 gary pracowaly, po czym wejdzie na obroty i jest wszystko ok. 
 Swiece do benzyny powinny miec 0,8 mm a do gazu 0,7 mm
 
 Wiem że problem jest tu w temper. spalania, tylko nie wiem jakie świece zastosować które to zniosą.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Adaho_krak   moderator
 
  
 Auto: Megane GTline
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 06 Wrz 2006
 Posty: 3214
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2006, 23:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | mple, miałem taki problem jak Ty, kable i świece niby były ok, kable miałem JC przebieg z 3000 km (max. pół roku) a świece champion'a wymienione razem z kablami, przekopałem całe auto na dodatek przy pomocy mechaników (koszty  ) i wszystko było cacy a auto dalej muliło lekko sie podkurzyłem i zakupiłem kpl świec i kabli NGK problem zniknoł jak ręką odjoł |  
				| _________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
 
 Renault Megane Gtline
 
  Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram   
 Adam 00302/KMM
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kiepuczi   Forumowicz
 
 Auto: Eagle Talon Tsi AWD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 30 Lip 2005
 Posty: 203
 Skąd: Pulawy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-12-2006, 01:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | szczeiny w swiecach tak jak ich cieploty nie ustawia sie od tego czy na benzynie jezdzi samochod czy gazie, bo w usa nie am gazu i jakos szczeline ustawia sie roznie w roznych silnikach, tak weic szczelina w silniku zalezy od rodzaju silnika, sprazania, cisnienia doladowania  i tak dalej. i jak mowie ze 0.7 mm to szczelina dla silnikow z turbo  to tak jest. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | wojmi1   Mitsumaniak
 lancer kombi i gal
 
  
 Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 49 razy
 Dołączył: 12 Wrz 2006
 Posty: 1579
 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-12-2006, 15:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | kiepuczi,  zmienia sie przy LPG to standartowa procedura bez teoretyzowania wg zasad 1,1 na 0,8 a 0,8 na 0,6 mm i to dziala i jest lepiej i swiece wytrzymuja --- |  
				| _________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | mple [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2006, 20:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | zapodałem teraz Briski Silver, jest wszystko ok - zobaczymy jak długo   
 Co do kabli to mam nowe Beru chodz przejechane już ok 18 tyś. z tym że  jak by to była wina kabli to pewnie by były problemy bez wzgledu na świece... Czasami się zastanawiam czy może któraś cewka szwankuje, w końcu do jednej z nich podlutował sie gazownik a poza tym się grzeją bo są na kolektorze, więc może to. Zobaczymy.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | wojmi1   Mitsumaniak
 lancer kombi i gal
 
  
 Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 49 razy
 Dołączył: 12 Wrz 2006
 Posty: 1579
 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-12-2006, 20:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | znajdz moj opis do sprawdzania kabli w/n wykonaj i bedziesz wszystko wiedzial -widzial co do kabli 
 [ Dodano: 09-12-2006, 20:54 ]
 opis jest w dziale LPG=jakie kable iswiece 2str///i nie tylko- stary patent
 |  
				| _________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | dziobak26 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |    Wysłany: 11-12-2006, 22:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Sprawdź dobrze przewody zapłonowe i świece. Jeśli jest ok to sprawdź cewki. Odp. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | mple [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-12-2006, 09:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | no jak narazie jest super, zrobilem ponad  1000 km i wszystko jest ok, jak  bym tyle zrobil na nowych boscha to juz dawno by  byly problemy, widac  chodzilo o temperature, bo te do gazu maja na fuuulll bo gaz  ma wyzsza temperature spalania, dlatego  wlasnie skutkiem ubocznym jest przy gazie  szybsze wypalanie sie zaworow i pekanie glowic jak to bywa w bmw  O tlumikach i katalizatorze nie wspomne. Gaz to gangrena, ale nie ma wyjscia   
 [ Dodano: 22-12-2006, 18:46 ]
 NO - świece do gazu (Brisk Silver) - i po problemie.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |