[E52A 1.8] Ogranicznik prędkości? |
Autor |
Wiadomość |
Markus6
Forumowicz

Auto: Volvo V70 II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 142 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-05-2012, 23:24 [E52A 1.8] Ogranicznik prędkości?
|
|
|
Czy kiedykolwiek coś takiego było w galantach?
Pytam bo mój E52A przy prędkości powyżej 190km/h, obroty ok 5,5tys dziwnie zaczyna przerywać. Tym bardziej jest to dziwne bo przy niższej prędkości na niższym biegu dochodzę do obrotów 6,5tyś i nic nie przerywa. |
_________________ S7  |
|
|
|
 |
dahu
Forumowicz

Auto: E39A <3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2011 Posty: 98 Skąd: Pohulanka
|
Wysłany: 15-05-2012, 23:28
|
|
|
Hmm raczej tak , u mnie 2.0 V6 24v 95r przy 240 odcina ( sprawdzone na obwodnicy Grójca ) |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 16-05-2012, 16:00
|
|
|
u mnie przy 215 zapala sie check dalej nie jedzie, po kilku sekundach gasnie.
po zatrzymaniu sie bledow nie pokazuje.
tak jak u ciebie na nizszych biegach ciagnie przy wyzszych obrotach silnika. wiec cos jest na rzeczy. ale w zadnych instrukcjach nie znalazlem |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
kotos0
Forumowicz

Auto: Galant E5xA v6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 99 Skąd: Tłuszcz\Warszawa
|
Wysłany: 16-05-2012, 19:59
|
|
|
U mnie przy 215 miał chęć jechać dalej więc to chyba zależy od modelu. |
_________________ kotos0@wp.pl
 |
|
|
|
 |
Markus6
Forumowicz

Auto: Volvo V70 II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 142 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-05-2012, 17:15
|
|
|
U mnie powyżej 190 nie odcina całkowicie bo dociągnąłem raz na autostradzie ponad 200 tylko tak jakby impulsowo odcinał zapłon tak że da sie ciągnąć dalej tylko poszarpuje |
_________________ S7  |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11134 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 17-05-2012, 17:37
|
|
|
Pompa paliwa nie wyrabia? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Markus6
Forumowicz

Auto: Volvo V70 II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 142 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-05-2012, 19:18
|
|
|
Nie, to samo na gazie(sekwencja) i na benzynie, jakby nie dawała to na niższym biegu przy 6tyś też by nie dawała |
_________________ S7  |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 17-05-2012, 19:43
|
|
|
moze jakies dziwne zawirowania sie tworza przy takich predkosciach (u mnie skrzynia biegow to raczej jest nastawiona na wolniejsza jazde) i dlatego costam sie dzieje.
mnie to jednak zadziwia moj check... moze mi jakies kable ped powietrza rozpina, albo gdzies jakies lewe powietrze ?
nie umiem tego wytlumaczyc, ale jak juz pisalem. skrzynia w 2.0 v6 jest zdecydowanie za krotka... spokojnie silnik przyjalby dluzsza 5 albo i 6... |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11134 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 17-05-2012, 22:54
|
|
|
Markus6 napisał/a: | jakby nie dawała to na niższym biegu przy 6tyś też by nie dawała |
Niekoniecznie na wyższym biegu silnik potrzebuje więcej paliwa.sam pęd powietrza przy tej prędkości robi spory opór |
_________________
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-05-2012, 14:13
|
|
|
U mnie nic nie odcina powyżej 200 Ale zauważyłem że do 190 zbiera się nieźle, powyżej już trochę gorzej |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 19-05-2012, 12:49
|
|
|
Cytat: | Niekoniecznie na wyższym biegu silnik potrzebuje więcej paliwa.sam pęd powietrza przy tej prędkości robi spory opór |
opor powietrza moze spowodowac ze bedzie wolniej przyspieszal, ewentualnie ze nie bedzie przyspieszal a nie ze pompa nie daje rady.
jesli jedziemy na 4 biegu z gazem w podlodze przy 6tys obrotow silnik pobiera tyle samo (w stosunku do czasu-nie km) paliwa co przy tych samych obrotach na 5 biegu - wiadomo ze na wyzszym biegu przyspiesza wolniej/nie przyspiesza, ale paliwa to chyba bierze tyle samo
znalazlem w papierach ze swojego ksiazeczke pt. Typenschein Galant E54 i tam wsrod innych informacji znalazlem :
Bauartgeschw. km/h: 215.
nie wiem jak to przetlumaczyc dokladnie, ale czesto tak jest podawane przy niemieckich oponach jako limit predkosci, i nawet podejrzewalem ze to moze dotyczy opon, ale jest to w miejscu gdzie sa parametry silnika (pojemnosc, moc itd), a nie gdzie jest informacja o kolach.
tylko dlaczego zapala sie check? |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11134 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 19-05-2012, 13:14
|
|
|
tpodsiadlo napisał/a: | tylko dlaczego zapala sie check? |
Możliwe,że z czujnika prędkości ECU dostaje sygnał,że limit został przekroczony,i daje mniej paliwa wtedy sonda podaje sygnał,że mieszanka za uboga,i lampka się zapala.
Takie moje szybkie przemyślenie |
_________________
 |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 19-05-2012, 14:40
|
|
|
no niby tak, ale czy komputer nie powinien byc o tyle 'madry', zeby nie traktowac prekroczenia predkosci jako blad?
w koncu check engine sugeruje zeby sprawdzic silnik... a to przeciez nie jest usterka...
ja juz obstawiam ze sam uklad ktory te predkosc ogranicza jest u mnie walniety, o ile takie cos jest wogole... |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
|