Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Sprężyny Tył Kupno używek co dalej?
Autor Wiadomość
Steel 
Nowy Forumowicz
Nowy Galanciarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2018
Posty: 17
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 20-02-2018, 15:38   [EA2A/W 2.0] Sprężyny Tył Kupno używek co dalej?

Witam, mam pewien problem, moje sprężyny w Galantym są na pewno zdeformowane czy coś, ponieważ każda dziura i słychać YEB-YEB :D

Więc wchodze na olx, patrze sprężyny gość ma po 30 zł sztuka, wyjęte z takiego galantego jak mój, mówię sobie a biere je !

Teraz tak, czy mam je dawać gdzieś do rozciągnięcia jeszcze? czy po prostu podmienić? jak uważacie?
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 20-02-2018, 16:38   

Kup nowe. Stać na konia stac na wóz. Nie chodzi tylko o twoje bezpieczeństwo ale i o innych. Rozciaganie sprężyny? Lepiej od razu odkręc centralną śrube i po kłopocie..... a stukają pewnie amory lub odboje.
 
 
Steel 
Nowy Forumowicz
Nowy Galanciarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2018
Posty: 17
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 20-02-2018, 17:02   

AMORTYZATORY są 82% na przeglądzie pokazało
 
 
Lucek_37 
Forumowicz


Auto: Galant EA5W 2.5 V6 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Lip 2016
Posty: 124
Skąd: Puławy
Wysłany: 20-02-2018, 20:33   

Steel napisał/a:
AMORTYZATORY są 82% na przeglądzie pokazało

A kiedy ten przegląd miałeś? Powiem Ci że jakoś mało wierzę w pomiary na SKP. Szwagier w swoim Galancie miał podobnie jak Ty z tyłu. Na stacji wszystko OK żadnych luzów itp., amorki 76% - zajeżdżamy do kolegi mechanika rozbieramy na części zawieche i w końcu wyciągamy amorek a tu :shock: można na nim grać jak na akordeonie. Dlatego mówię że na ścieżce mało miarodajne. Nawet ostatnio na YT oglądałem jak zmiana ciśnienia w oponach zmienia % w pomiarach (aż się zdziwiłem). A tak poza tym to na ścieżce Ci nie stukało?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-02-2018, 21:15   

Lucek_37 napisał/a:
na ścieżce mało miarodajne
przy wielowahaczu takie test jest nawet mniej niż mało miarodajny - jest bez sensu
sam miałem kompletnie wylany amor olejowy (jeszcze oryginał) z przodu a na testach miał prawie 80%
a oleju było tyle, że jak się oblepił błotem to wyglądało jakby był od NIVO - taki grubas ;)
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 20-02-2018, 21:47   

nawet dobry amor który ma 80% potrafi stukać.
 
 
Lucek_37 
Forumowicz


Auto: Galant EA5W 2.5 V6 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Lip 2016
Posty: 124
Skąd: Puławy
Wysłany: 20-02-2018, 22:04   

Krzyzak, dzięki za poparcie moich wywodów . Dlatego dziwi mnie jak kolega Steel wywnioskował że to sprężyna a nie co innego.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10706
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 20-02-2018, 22:07   

Chyba se zmienię amorki .... na jakieś twarde
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Steel 
Nowy Forumowicz
Nowy Galanciarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2018
Posty: 17
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 21-02-2018, 00:16   

Byłem w tamten wtorek. I gość od przeglądu powiedział że sprężyny bo raz że siedzi bardzo nisko a amortyzator mam tylko jeden z przodu do wymiany.
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 21-02-2018, 07:15   

Jak ci powiedział że masz jeden amor do wymiany to zmień goscia. Tylko osiami się je zmienia a najlepiej 4.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-02-2018, 08:07   

Amortyzatory zawsze wymienia się parami. ZAWSZE.
Nikt nie uzna gwarancji, jeśli się wymieni jeden.
Sprężyny też warto zmienić - teraz KYB można kupić za 100zł/szt. więc cena do przyjęcia.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10706
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 21-02-2018, 15:41   

Krzyzak napisał/a:
Sprężyny też warto zmienić - teraz KYB można kupić za 100zł/szt. więc cena do przyjęcia.

Miałem KYB ale chyba od sedana... tył siedział mi bardzo nisko. Muszę coś konkretnego twardego na tył
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 21-02-2018, 20:36   

Marcino napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
Sprężyny też warto zmienić - teraz KYB można kupić za 100zł/szt. więc cena do przyjęcia.

Miałem KYB ale chyba od sedana... tył siedział mi bardzo nisko. Muszę coś konkretnego twardego na tył


z tym siedzącym nisko tyłem to można sie bawić i bawić.
dopiero usztywnienie w postaci sprężyn wspomagających daje rezultaty - i wizualne i w jakości jazdy, w sensie przyklejenia dupska samochodu do asfaltu..



wsadza się je wewnątrz standardowych sprężyn, w sumie działają wtedy cztery ma tylnej osi.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-02-2018, 22:28   

ja mam jakieś progresywne na tył, do tego sedan jest lżejszy - u mnie jest wizualnie i technicznie idealnie
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10706
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 21-02-2018, 22:44   

Tomasz87 napisał/a:
Marcino napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
Sprężyny też warto zmienić - teraz KYB można kupić za 100zł/szt. więc cena do przyjęcia.

Miałem KYB ale chyba od sedana... tył siedział mi bardzo nisko. Muszę coś konkretnego twardego na tył


z tym siedzącym nisko tyłem to można sie bawić i bawić.
dopiero usztywnienie w postaci sprężyn wspomagających daje rezultaty - i wizualne i w jakości jazdy, w sensie przyklejenia dupska samochodu do asfaltu..

Obrazek

wsadza się je wewnątrz standardowych sprężyn, w sumie działają wtedy cztery ma tylnej osi.

Heh, wyglada na to ze trzeba było w te KYB co miałem władować jescze jedne springi i było by git. A ja sie skusiłem ze przednie będą twarde i przekombinowałem. KYB sprzedane:) A przeciez nie kupie teraz zestawu MTS ...
http://allegro.pl/sprezyn...6882479818.html
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.