 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Szukanie przy włączeniu zapłonu |
Autor |
Wiadomość |
Irena1960
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 '09
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Wrz 2018 Posty: 6 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-09-2018, 18:58 Szukanie przy włączeniu zapłonu
|
|
|
Witam, niedawno kupiłam Mitsubishi Lancer sportback 1.8 w benzynie, zauważyłam że po włączeniu zapłonu przez kilka sekund z okolic silnika słychać kilka stuknięć, po włączeniu silnika wszystko gra, co to może być? Bardzo proszę o pomoc |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-09-2018, 19:13
|
|
|
Tak ma być, normalny objaw, jest to takie szybkie tyk, tyk, tyk, tyk i pojawia się od razu po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon i po chwili przestaje. Przestaje również po natychmiastowym przekręceniu kluczyka i odpaleniu auta.
Następuje test oprzyrządowania, niektórzy twierdzą, że to silnik krokowy, inni że przepustnica, wtryski a niektórzy, że to ABS.
[ Dodano: 23-09-2018, 20:10 ]
https://www.youtube.com/watch?v=DpaqYdozRKA na filmiku pierwsze sekundy zanim rozpocznie się odpalanie silnika. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
Irena1960
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 '09
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Wrz 2018 Posty: 6 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 25-09-2018, 02:40
|
|
|
Dziękuję bardzo za odpowiedź
Dzisiaj zauważyłam problem przy drugorazowym odpaleniu auta po kilkunastominutowym postoju pod sklepem (silnik raczej nie zdążył się wystudzić po wcześniejszej jeździe) - obroty podskoczyly jak zawsze do góry po czym spadły dość odczuwalnie (można było wyczuć lekkie drżenie) i ustawiły się do pozycji w której są normalnie na biegu jałowym. Przy kolejnych odpaleniach te skoki były raczej subtelne. Taka sytuacja jest dopuszczalna ? Z czym może to być problem ? |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 25-09-2018, 15:40
|
|
|
Dołożyłaś jakieś dodatkowe odbiorniki prądu (transmiter FM/kamerka/ładowarka itp.)? Oraz czy zostały zmienione jakieś ustawienia np. klimatyzacji (chodzi mi bardziej, czy jest ustawione np. wszystko na auto), audio, bi-xenony już na zapłonie? |
_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 |
|
|
|
 |
Irena1960
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 '09
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Wrz 2018 Posty: 6 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 25-09-2018, 19:29
|
|
|
Wszystko było wyłączone (nie jestem pewna jedynie co do świateł ale mam zwykłe halogeny). Dziś rano przy temperaturze 11° przy pierwszym odpaleniu jakby nie mógł ustawić sobie początkowych obrotów (falowanie?) oto filmik:
https://www.youtube.com/w...8&feature=share
Przy kolejnych odpaleniach gdy po jeździe postoi ok 10-15min obroty idą do góry, spadają i następnie podnoszą sie o jakieś 50-100 obrotów do góry i juz tak zostają. Na postoju na światłach wskazówka ani drgnie (chyba że włączę klimatyzację to zmienia swoje położenie o ok 50 obrotow). Nie wiem co z tym robić. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
|
|
|
 |
Irena1960
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 '09
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Wrz 2018 Posty: 6 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 29-09-2018, 19:21
|
|
|
Przyczyną wg mechanika jest mocno brudna przepustnica, jutro jedziemy ją wyczyścić. Zastanawiam sie tylko, gdyż mechanik stwierdził, że po czyszczeniu będą się utrzymywać wyższe obroty np przy dojeżdżaniu do świateł, czy to normalne ? |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-09-2018, 14:09
|
|
|
Dla uzupełnienia informacji, napisz czy tylko benzyna czy dodatkowo LPG, po włączeniu zapłonu dotykasz/naciskasz gaz, przy rozruchu wciskasz gaz, czy było coś grzebane, wymieniane w silniku, czy był odłączany lub wymieniany akumulator? Jaki masz przebieg? Jakie odcinki jeździsz do tego sklepu, pracy?
Dla mnie z tego filmiku co wklejałaś wynika, że obroty po uruchomieniu wskoczyły ci na 1100 lub 1200 co przy pierwszym uruchomieniu jak dla mnie jest zjawiskiem normalnym. Potem pewnie spadają. Napisałaś o temperaturze 11 stopni więc tu nie ma co się dziwić. Po prostu "ssanie" się włączyło.
Irena1960 napisał/a: | auta po kilkunastominutowym postoju pod sklepem | Podziwiam cię, że potrafisz zrobić szybkie zakupy A tak serio to nie wiem ile masz do sklepu ale może auto nie zdążyło się jeszcze do końca nagrzać tzn uzyskać normalną temperaturę.
Wg. mnie nic się nie dzieje, samochód ma swoją elektronikę, wszystko uzależnione jest od kilku czujników, m.in temperatury (nie tylko płynu) i od ich parametrów zależy ustawienie obrotów po rozruchu, im wyższa temperatura, tym mniejsze obroty po rozruchu a właściwie szybciej spadają po rozruchu bo chyba u każdego obroty po rozruchu zawsze wskakują na wyższy zakres (kurde może po prostu ja nie zwracam na to uwagi ale chyba tak jest i u mnie).
Na dzień dzisiejszy obserwuj co sie dzieje i nie panikuj. Być może rzeczywiście przepustnica jest ubrudzona, ale jak po czyszczeniu będzie tak samo się działo to co wymyśli mechanik, czyszczenie przepływki, wymianę czujników.
Słuchaj jeżeli podczas normalnego użytkowanie nic sie nie dzieje, tzn obroty są stałe to ja bym sobie dał spokój. Normalne jest, że przy rozruchu obroty wzrastają i potem spadają. Włączenie klimatyzacji zawsze powoduje spadek obrotów. Włączenie prądożernych urządzeń też może powodować spadek obrotów ale w tym wypadku sprawdziłbym ładowanie i stan akumulatora. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 03-10-2018, 18:43
|
|
|
Irena1960 napisał/a: | że po czyszczeniu będą się utrzymywać wyższe obroty np przy dojeżdżaniu do świateł, czy to normalne ? |
Po czyszczeniu należy "nauczyć auto obrotów" i nie będzie żadnych wysokich obrotów. Moi mechanicy na tym polegli a to dlatego że komputerem próbowali uczyć auto a Lancer nie ma takiej opcji.
Prosta zasada po wyczyszczeniu przepustnicy na rozgrzanym silniku:
1. Odpalamy i na 10 min zostawiamy pod minimalnym obciążeniem (wszystko wyłączone)
2. Kolejne 10 min maks obciążenie wszystko co możliwe odpalić klima, długie światła, halogeny itd.
3. Następne 10 min pod minimalnym obciążeniem.
Po takim zabiegu powinno wszystko hulać, u mnie zagrało a przepustnica była upierniczona jak górnik po szychcie, dodatkowo auto się odmuliło na plus
To co widać na filmiku to nic strasznego. |
_________________  |
|
|
|
 |
Irena1960
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 '09
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Wrz 2018 Posty: 6 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-10-2018, 00:43
|
|
|
Z tego czego sie dowiedziałam jakiś czas temu poprzedni właściciel miał spadki mocy i słyszał łańcuch (?) była robiona regulacja łańcucha (mój mechanik stwierdził że coś takiego nie istnieje także zapewne był wymieniany łańcuch albo wina leżała w luzach zaworowych które zresztą również będę sprawdzać) przy okazji tamtych objawów zrobiono kompresję która wyszła prawidłowo. Auto jest w benzynie (zamierzam założyć gaz), 140tys przebiegu. Z tego co wiem nie było żadnych ingerencji w silnik. Podczas jazdy auto zachowuje sie normalnie.
Czasem przy zapaleniu od razu wchodzi na wysokie obroty i nie drga a czasem wskazówka opada i dopiero się podnosi lub drga wlasnie w taki sposób jak na filmie. |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-10-2018, 13:39
|
|
|
Lucas123w napisał/a: | Prosta zasada po wyczyszczeniu przepustnicy na rozgrzanym silniku:
1. Odpalamy i na 10 min zostawiamy pod minimalnym obciążeniem (wszystko wyłączone)
2. Kolejne 10 min maks obciążenie wszystko co możliwe odpalić klima, długie światła, halogeny itd.
3. Następne 10 min pod minimalnym obciążeniem. |
Jeżeli jest już mowa o ustawianiu to w instrukcji (dział 6-32 - Sytuacje awaryjne - Nieregularna praca silnika po wymianie akumulatora) jest troche inaczej napisane:
1. Włączyć silnik, wyłączyć klimatyzacje i poczekać aby wskazówka temperatury zatrzymała się na środku skali.
2. Wyłączyć silnik
3. Włączyć silnik i pozwolić by silnik pracował przez 10 minut.
4. Procedura zerowania skończy się z chwilą ustabilizowania obrotów.
Ja zawsze robie to tak i też to działa.
1. Kluczyk w pozycje zaplon nie uruchamiać, nic nie ruszać zwłaszcza pedału gazu, po 10 sekundach wyłączamy zapłon.
2. Uruchamiamy bez włączania jakichkolwiek odbiorników i czekamy do zagrzania się (czekać 10 minut).
3. Wyłączamy i ponownie włączamy silnik
4. Włączamy odbiorniki prądu i czekamy na ustabilizowanie obrotów (następne 10 minut)
Irena1960 jeżeli nie zaświeca się kontrolka check engine to coś musi być mało ważnego. Trzeba zobaczyć połączenia na czujnikach i układ dolotu powietrza. Najpierw zobacz obudowę filtra powietrza, przy wymianie czasami lubi się pod spodem nie zapiąć i łapie lewe powietrze. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
Irena1960
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 '09
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Wrz 2018 Posty: 6 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-11-2018, 07:49
|
|
|
Witam, przeczyściliśmy przepustnice, sprawdziliśmy luzy zaworowe i założyliśmy gaz w Miśku. Dzisiaj pojawił się dziwny problem - odpaliłem rano auto i od razu normalnie weszło na obroty po czym na moment je zgasiłam i odpalilam ponownie i tu mu mojemu zdziwieniu auto szybko zafalowało ok 3 razy w zakresie ok 250 obrotów. Po jeździe odpala normalnie. Czasem zdarza mu się miec problem przy odpaleniu w postaci jakiegoś problemu w ustawieniu obrotów ale ma to raczej charakter jak na filmikach które wstawiłam i zauważyliśmy ze zdarza się przy temperaturze ok 5-8 stopni dziwnym trafem. Co może być przyczyną tego wszystkiego? Mam się martwić ? Ktoś sie z czymś takim spotkał? |
|
|
|
 |
|
|