Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[FAQ] Polerowanie halogenów.
Autor Wiadomość
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
  Wysłany: 19-11-2012, 21:36   [FAQ] Polerowanie halogenów.

Witajcie, jakiś czas temu stwierdziłem iż denerwuje mnie
TAKI:



i gorszy wygląd halogenów, ponieważ ten i tak był po "wstępnej" polerce a uwierzcie wyglądał DUŻO DUŻO gorzej. Więc stwierdziłem, że można coś z tym zrobić, ale do rzeczy:

Zaznaczam, że nie wiem co z powłoką UV, ale z drugiej strony skoro takiego obdartusa mamy to jakaś część tej osłony i tak poszła w pi... a zawsze można czymś psiknąć czy zabezpieczyć później.

Pewnie chcecie jakąś zachętę na początek ?
Dobra efekt końcowy to:



Co nam potrzebne ?
-prąd
-woda
-wiertarka/polerka z regulacją obrotów
-papier wodny gradacje: 800 albo 1000, 1500, 2000, 2500/3000
-pasta polerska k2 tempo


No to na wstępie możemy tam przetrzeć reflektor, żeby był wstępnie czysty.

Bierzemy papier od najniższej gradacji jaką mamy 800 czy tam 1000 moczymy w wodzie i zaczynamy "polerować".
Zaznaczam, że zachlapiemy wszystko dookoła chyba, że tylko ja tak chlapałem...
Polerujemy w zależności od stanu halogenu ale tak minimum 30min (mi się nie chciało i zamiast godziny robiłem 30 min i mi zostały jeszcze głębsze odpryski ale to dlatego mi się nie chciało, że papier mi nie zbierał już a nie miałem następnego kawałka)

Tak to w trakcie wygląda. Woda gęstnieje bo się zbiera w niej pył, często musimy opłukiwać kawałek papieru którym akurat szlifujemy.

Następnie gdy już nasz reflektor jest wstępnie zmatowiony i pozbawiony jakiejś części syfu... czyli wygląda tak:


To zabieramy się za następną gradacje 1500. Robimy tak samo jak wyżej, minimum 30min.
Później zmieniamy na 2000 i robimy tak samo jak wyżej.
Po 2000 i 30 min tak powinno to wyglądać.

Niestety ja nie miałem wyżej niż 2000, dopiero jutro będę mieć to sobie poprawie więc na tym skończyłem.

Generalnie jeszcze powinniśmy przelecieć nasz halogen jeszcze 2500 albo 3000 też 30min.

I na samym końcu parę razy polerować pastą k2.

Ja to robiłem miękką gąbką BOLL się zowie nałożoną na wiertarkę, dokładnie 4 razy.
A na końcu jeszcze 2 razy szmatką.

Więc reasumując ten nędzny tutorial.
PRZED:



PO:





Im więcej zedrzemy papierem tym lepszy efekt końcowy, dodam, że trudno te głębsze zedrzeć ale myślę, że to jest możliwe.
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-11-2012, 22:07   

WreX napisał/a:
I na samym końcu parę razy polerować pastą k2.


To kiepska pasta , polecam 3M , oto efekty po emce :wink:

http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=585

A tutaj polerka lamp przednich tlenkiem ceru .

http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=690
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 19-11-2012, 22:19   

A ta pasta która podałeś, wybierze mi to co zostało w tej chwili ??

Tak w ogóle, to teraz mi trochę wstyd za wstawienie tego na forum widząc to Twoje.. ;]
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-11-2012, 22:23   

WreX napisał/a:
A ta pasta która podałeś, wybierze mi to co zostało w tej chwili ??


Głębokich rys nie usuniesz niczym.
 
 
SOŁTYS 
Forumowicz
immortal

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 31
Skąd: sto(L)yca
Wysłany: 19-11-2012, 22:29   

Można to o wiele wiele..... szybciej zrobić.
Jak kolega wyżej wspomniał ta pasta się raczej nie nadaje.
Zależy ile ma się czasu ochoty i finansów na polerkę lamp.
_________________
im szerzej ot­wiera­my ser­ce na in­nych, tym bar­dziej na­rażamy się na cho­ro­by wieńcowe
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-11-2012, 22:32   

WreX napisał/a:
Tak w ogóle, to teraz mi trochę wstyd za wstawienie tego na forum widząc to Twoje.. ;]


Nie przejmuj się. Bartek i tak wszystko musi mieć perfekcyjnie, więc nie wiem jakby się ktokolwiek starał to on i tak to zrobi lepiej:)
U Bartka to wystarczy że muchy odbiją się na reflektorach i nie bedzie umiał ich umyć, to polerkę zrobi ;) Oczywiście żartuję, Bartek wiesz o co kaman:)
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 19-11-2012, 23:11   

deejay napisał/a:
WreX napisał/a:
A ta pasta która podałeś, wybierze mi to co zostało w tej chwili ??


Głębokich rys nie usuniesz niczym.


Twierdzisz, że z tym co zostało już nic nie da się zrobić ?
 
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 19-11-2012, 23:33   

Wlasnie znalazlem zajecie na weekend:D
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 19-11-2012, 23:38   

WreX, Jesteś czasami w okolicach Łodzi? Mam wszystko co trzeba do full ogarnięcia ale i tak musiałbym zbadać to organoleptycznie.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 19-11-2012, 23:44   

booohal napisał/a:
WreX, Jesteś czasami w okolicach Łodzi? Mam wszystko co trzeba do full ogarnięcia ale i tak musiałbym zbadać to organoleptycznie.


No zakładam, że istnieje możliwość że bym się tam pojawił, a reflektory przednie te szklane też by dało rade ? Bo sporo małych syfków na nich jest.
 
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 19-11-2012, 23:47   

WreX, Mam tlenek ceru ale on ''wypiaskowania'' nie ruszy.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Jokusan 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 33
Skąd: Zabrze
Wysłany: 20-11-2012, 14:59   

Pytanie takie: czy te szybki od halogenów są pokryte jakimś środkiem zabezpieczającym czy jest to goły materiał (PC dokładnie) ? Jak patrzy się na tą szybkę od zewnątrz to można dojrzeć taką wielokolorową poświatę, stąd te pytanie o jakąś warstwę ochronna.

Pytam ponieważ przy polerowaniu owe zabezpieczenie (jeśli jest) zostanie usunięte w związku z czym nasuwa się kolejne pytanie: czy taka szybka bez zabezpieczenia nie będzie się szybciej rysować itp ?
 
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 20-11-2012, 19:28   

Jokusan, Rysować raczej nie. Przeważnie jest to ochrona UV. Jeżeli ją usuniemy to może szybciej pożółknąć/zmatowieć od działania promieni UV. Po polerowaniu możemy jednak je zabezpieczyć ponownie.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.