Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5W] Piasta koła - które marki brać a które nie ?
Autor Wiadomość
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
  Wysłany: 03-12-2012, 08:21   [EA5W] Piasta koła - które marki brać a które nie ?

Niestety wygląda na to, że mam piastę w przednim kole do wymiany - tarcze i klocki niestety się lekko zwichrowały i trzęsie mi się kierownica przy hamowaniu co ani nie jest zdrowe dla układu kierowniczego ani nie jest przyjemne ;)

Musze chyba poszukać nowej piasty - tylko pytanie której marki warto brać a której nie?
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 03-12-2012, 08:27   

MKV napisał/a:
Musze chyba poszukać nowej piasty

Moim skromnym zdaniem, najpierw potwierdź, że to piasta, bo na mój gust to krzywa tarcza.
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 03-12-2012, 08:31   

Dread87 napisał/a:
MKV napisał/a:
Musze chyba poszukać nowej piasty

Moim skromnym zdaniem, najpierw potwierdź, że to piasta, bo na mój gust to krzywa tarcza.


Podczas przeglądu było podejrzenie już krzywiej piasty, wszystko zostało oczyszczone czy coś tam (nie pamiętam bo to było kilka miesięcy temu) i były zakładane nowe tarcze i klocki - było już wtedy mówione, ze jeśli zaczną bić to piasta do wymiany.
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-12-2012, 22:41   

Jak już wymieniać piaste to w komplecie z łożyskiem, zamiennik Kanaco ma w środku łozysko Koyo, może lepiej wpierw zmierzyć zegarem piaste bo kiepsko dobrane tarcze i klocki potrafią się pofałdować.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 04-12-2012, 00:39   

robertdg napisał/a:
Jak już wymieniać piaste to w komplecie z łożyskiem, zamiennik Kanaco ma w środku łozysko Koyo, może lepiej wpierw zmierzyć zegarem piaste bo kiepsko dobrane tarcze i klocki potrafią się pofałdować.


I chyba to właśnie zrobiły dlatego pójdą do szlifu na Krasnobrodzką.
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 04-12-2012, 08:43   

Dread87 napisał/a:
MKV napisał/a:
Musze chyba poszukać nowej piasty

Moim skromnym zdaniem, najpierw potwierdź, że to piasta, bo na mój gust to krzywa tarcza.


jedno z drugim jest bardzo blisko

ale to jest łatwe do stwierdzenia miernikiem
jak krzywa piasta to od razu tarcze wymien
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-07-2013, 19:27   

Miałem krzywą tarczę na tyle, wymieniłem ją, ale przy wymianie okazało się, że również łożysko się posypało.

Jakie łożysko kupić?

Musiałbym chyba wymienić z całą piastą ponieważ było już kiedyś wymieniane na jakiś zamiennik i ma inny kształt po środku gdzie wchodzi felga przez co felga nie dolega do tarczy (mam tymczasowo zrobioną podkładkę żeby dolegała).
_________________


 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-07-2013, 19:44   

tresorex napisał/a:
Jakie łożysko kupić?
Ja bym brał KOYO. Stare wycisnąć, nowe wcisnąć i spokój na długo. Tylko jest obawa, że przy demontażu pęknie zębatka ABS-u...

[ Dodano: 28-07-2013, 19:45 ]
A jak całą piastę to nie wiem co? Na JPN ostatnio wszyscy narzekają.
 
 
daacid 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA5W SE 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-07-2013, 19:55   

Koyo weź - sprawdzone ale nie tanie. Porządnie na prasie wycisnąć i wprasować nowe. Da sie to zrobić bez prasy oczywiście równiez :D
 
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 29-07-2013, 22:24   

ale co ma wprasować jak pisze że całą piastę trzeba wymienić więc tylko odkręca starą i montuje nową razem ze szpilkami .

[ Dodano: 29-07-2013, 22:49 ]
marcinzam napisał/a:
ale co ma wprasować jak pisze że całą piastę trzeba wymienić więc tylko odkręca starą i montuje nową razem ze szpilkami .


coś takiego można poszukać
http://e-autoparts.pl/zes...a-p-265132.html
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-07-2013, 08:55   

tak czy siak na prasę trzeba będzie jechać
jeśli piasta nie była wyciągana od nowości, to stawiam, że wyjęcie jej ze zwrotnicy za pomocą młotka będzie prawie niemożliwe
dopóki mogę korzystać z oryginalnych piast to wymieniam samo łożysko
po wyciśnięciu łożyska z piasty można ją wrzucić do tokarki (wcześniej wybijając szpilki) i sprawdzić czy ma jakieś bicie - minimalne można zebrać
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-07-2013, 10:38   

Krzyzak napisał/a:
jeśli piasta nie była wyciągana od nowości, to stawiam, że wyjęcie jej ze zwrotnicy za pomocą młotka będzie prawie niemożliwe
Piasty tylne wychodzą bez żadnego problemu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-07-2013, 12:10   

a sory... ja jak zwykle o przednich :)
tylnych jeszcze nie miałem okazji zmieniać - wszystkie rekiny, którymi jeździłem miały tylne spoko
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-07-2013, 13:06   

Po odkręceniu śrub mocujących tylną piastę do zwrotnicy walniesz pięścią we flanszę i cała piasta spadnie na ziemię. Drugą ręką trzymasz za tarczę kotwiczna szczęk, bo inaczej też spadnie na glebę razem z piastą i pognie się osłona tarczobębna :wink:
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-08-2013, 20:32   

Więc rozebraliśmy tylną piastę, zamówiłem łożysko koyo przez allegro bo nigdzie indziej nie mogłem dostać. Zadzwonił facet, że koyo jednak nie ma i może zaproponować całą piastę marki japan line. Wziąłem bo auto stało rozebrane. Włożyliśmy w wahacz, ale żadna śruba nie chciała złapać gwintu... wyjęliśmy i okazało się, że wszystkie otwory są krzywo wywiercone!!! :shock: każda śruba skierowana w inną stronę :shock: :shock: :shock: chińczyk jak wiercił to miał chyba taki wzrok :rolleyes:

Odradzam więc szmelc japan line

W IC mieli tylko piastę marki BTA, pojechałem zobaczyć, wyglądała ok, śruby równo wchodziły to wziąłem. Zobaczymy ile wytrzyma ;)

Aaaa i gdyby ktoś chciał to dostałem cynk na oryginalną nową piastę mitsubishi za ok 450zł. Nówka w aso ok 680zł. :)
_________________


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.