[EA5W] Piasta koła - które marki brać a które nie ? |
Autor |
Wiadomość |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 03-12-2012, 08:21 [EA5W] Piasta koła - które marki brać a które nie ?
|
|
|
Niestety wygląda na to, że mam piastę w przednim kole do wymiany - tarcze i klocki niestety się lekko zwichrowały i trzęsie mi się kierownica przy hamowaniu co ani nie jest zdrowe dla układu kierowniczego ani nie jest przyjemne
Musze chyba poszukać nowej piasty - tylko pytanie której marki warto brać a której nie? |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 03-12-2012, 08:27
|
|
|
MKV napisał/a: | Musze chyba poszukać nowej piasty |
Moim skromnym zdaniem, najpierw potwierdź, że to piasta, bo na mój gust to krzywa tarcza. |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 03-12-2012, 08:31
|
|
|
Dread87 napisał/a: | MKV napisał/a: | Musze chyba poszukać nowej piasty |
Moim skromnym zdaniem, najpierw potwierdź, że to piasta, bo na mój gust to krzywa tarcza. |
Podczas przeglądu było podejrzenie już krzywiej piasty, wszystko zostało oczyszczone czy coś tam (nie pamiętam bo to było kilka miesięcy temu) i były zakładane nowe tarcze i klocki - było już wtedy mówione, ze jeśli zaczną bić to piasta do wymiany. |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-12-2012, 22:41
|
|
|
Jak już wymieniać piaste to w komplecie z łożyskiem, zamiennik Kanaco ma w środku łozysko Koyo, może lepiej wpierw zmierzyć zegarem piaste bo kiepsko dobrane tarcze i klocki potrafią się pofałdować. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 04-12-2012, 00:39
|
|
|
robertdg napisał/a: | Jak już wymieniać piaste to w komplecie z łożyskiem, zamiennik Kanaco ma w środku łozysko Koyo, może lepiej wpierw zmierzyć zegarem piaste bo kiepsko dobrane tarcze i klocki potrafią się pofałdować. |
I chyba to właśnie zrobiły dlatego pójdą do szlifu na Krasnobrodzką. |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-07-2013, 19:27
|
|
|
Miałem krzywą tarczę na tyle, wymieniłem ją, ale przy wymianie okazało się, że również łożysko się posypało.
Jakie łożysko kupić?
Musiałbym chyba wymienić z całą piastą ponieważ było już kiedyś wymieniane na jakiś zamiennik i ma inny kształt po środku gdzie wchodzi felga przez co felga nie dolega do tarczy (mam tymczasowo zrobioną podkładkę żeby dolegała). |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-07-2013, 19:44
|
|
|
tresorex napisał/a: | Jakie łożysko kupić? | Ja bym brał KOYO. Stare wycisnąć, nowe wcisnąć i spokój na długo. Tylko jest obawa, że przy demontażu pęknie zębatka ABS-u...
[ Dodano: 28-07-2013, 19:45 ]
A jak całą piastę to nie wiem co? Na JPN ostatnio wszyscy narzekają. |
|
|
|
 |
daacid
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant EA5W SE 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011 Posty: 10 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-07-2013, 19:55
|
|
|
Koyo weź - sprawdzone ale nie tanie. Porządnie na prasie wycisnąć i wprasować nowe. Da sie to zrobić bez prasy oczywiście równiez |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 29-07-2013, 22:24
|
|
|
ale co ma wprasować jak pisze że całą piastę trzeba wymienić więc tylko odkręca starą i montuje nową razem ze szpilkami .
[ Dodano: 29-07-2013, 22:49 ]
marcinzam napisał/a: | ale co ma wprasować jak pisze że całą piastę trzeba wymienić więc tylko odkręca starą i montuje nową razem ze szpilkami . |
coś takiego można poszukać
http://e-autoparts.pl/zes...a-p-265132.html |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-07-2013, 08:55
|
|
|
tak czy siak na prasę trzeba będzie jechać
jeśli piasta nie była wyciągana od nowości, to stawiam, że wyjęcie jej ze zwrotnicy za pomocą młotka będzie prawie niemożliwe
dopóki mogę korzystać z oryginalnych piast to wymieniam samo łożysko
po wyciśnięciu łożyska z piasty można ją wrzucić do tokarki (wcześniej wybijając szpilki) i sprawdzić czy ma jakieś bicie - minimalne można zebrać |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-07-2013, 10:38
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | jeśli piasta nie była wyciągana od nowości, to stawiam, że wyjęcie jej ze zwrotnicy za pomocą młotka będzie prawie niemożliwe | Piasty tylne wychodzą bez żadnego problemu. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-07-2013, 12:10
|
|
|
a sory... ja jak zwykle o przednich
tylnych jeszcze nie miałem okazji zmieniać - wszystkie rekiny, którymi jeździłem miały tylne spoko |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-07-2013, 13:06
|
|
|
Po odkręceniu śrub mocujących tylną piastę do zwrotnicy walniesz pięścią we flanszę i cała piasta spadnie na ziemię. Drugą ręką trzymasz za tarczę kotwiczna szczęk, bo inaczej też spadnie na glebę razem z piastą i pognie się osłona tarczobębna |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-08-2013, 20:32
|
|
|
Więc rozebraliśmy tylną piastę, zamówiłem łożysko koyo przez allegro bo nigdzie indziej nie mogłem dostać. Zadzwonił facet, że koyo jednak nie ma i może zaproponować całą piastę marki japan line. Wziąłem bo auto stało rozebrane. Włożyliśmy w wahacz, ale żadna śruba nie chciała złapać gwintu... wyjęliśmy i okazało się, że wszystkie otwory są krzywo wywiercone!!! każda śruba skierowana w inną stronę chińczyk jak wiercił to miał chyba taki wzrok
Odradzam więc szmelc japan line
W IC mieli tylko piastę marki BTA, pojechałem zobaczyć, wyglądała ok, śruby równo wchodziły to wziąłem. Zobaczymy ile wytrzyma
Aaaa i gdyby ktoś chciał to dostałem cynk na oryginalną nową piastę mitsubishi za ok 450zł. Nówka w aso ok 680zł. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|