Drążek stabilizatora |
Autor |
Wiadomość |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 06-03-2014, 11:52 Drążek stabilizatora
|
|
|
Mój Lancer ma cieńszy drążek stabilizatora i nachodzą mnie myśli o wymianie drążka stabilizatora na ten sztywniejszy.
Z pewnością byłby mniej podatny na przechyły na zakrętach (choć nie jest źle, ale może być lepiej).
I tutaj kilka pytań :
- czy taka wymiana jest możliwa bez problemów np. te same mocowania w tych samych miejscach ? (wiadomo gumy inne)
- czy w wersji ze sztywniejszym drążkiem tył też jest inny ?
- jeśli tył jest sztywniejszy, to czy wymiana tylko przodu zamiast poprawić prowadzenie go nie pogorszy ?
Jaki byłby koszt tej operacji jeszcze się nie interesowałem. Na razie robię rozeznanie, bo chyba jeszcze nikt tego nie robił na forum- przynajmniej nie przypominam sobie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-03-2014, 12:21
|
|
|
No właśnie posprawdzajcie sobie temat bo trochę to dziwne jest. Według tego co opisują na forach tuningowych to sztywniejszy (grubszy) stabilizator z tyłu daje mniejszą podsterowność... Więc wymiana stabilizatora z przodu chyba pogłębia podsterowność?
I tak patrząc na ten rosyjski katalog części to chyba inny jest przedni i tylny?
Poproś kogoś od Intensa/Instyle żeby wlazł pod auto i zmierzył suwmiarką przedni i tylny... |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 06-03-2014, 12:28
|
|
|
krzychu napisał/a: | No właśnie posprawdzajcie sobie temat bo trochę to dziwne jest. Według tego co opisują na forach tuningowych to sztywniejszy (grubszy) stabilizator z tyłu daje mniejszą podsterowność... Więc wymiana stabilizatora z przodu chyba pogłębia podsterowność? |
Niekoniecznie. A nie działa przypadkiem podobnie jak rozpórka? Tylko usztywnia? Nie piszę, że wiem, ale:
Uwex napisał/a: | byłby mniej podatny na przechyły na zakrętach |
No i właśnie rozpórka temu m.in. służy. Jeśli więc to ma być efektem działań to po co wymieniać drążki. A jeśli wymienisz drążki, to jakie będzie zachowanie auta do końca nie wiemy? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-03-2014, 12:32
|
|
|
mjsystem - rozpórka to zupełnie coś innego. To element zwiększający sztywność nadwozia....
A stabilizator to po prostu pręt połączony z lewym i prawym kołem. Jak jedno idzie do góry, a drugie na dół (zakręt) to właśnie gnie skrzętnie ten pręt. Im grubszy tym większa siła przeciwdziałająca przechyłom bocznym samochodu.
Jeśli w Intense/Instyle są oba grubsze to należałoby wymienić oba. Auto powinno się lepiej zachowywać na zakrętach.
Niech ktoś zmierzy i się wszystkiego dowiecie. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 06-03-2014, 12:45
|
|
|
krzychu napisał/a: | mjsystem - rozpórka to zupełnie coś innego. To element zwiększający sztywność nadwozia....
A stabilizator to po prostu pręt połączony z lewym i prawym kołem. Jak jedno idzie do góry, a drugie na dół (zakręt) to właśnie gnie skrzętnie ten pręt. Im grubszy tym większa siła przeciwdziałająca przechyłom bocznym samochodu. |
Dokładnie wiem,co to...
krzychu napisał/a: |
Jeśli w Intense/Instyle są oba grubsze to należałoby wymienić oba. Auto powinno się lepiej zachowywać na zakrętach. |
Właśnie w tych wersjach występuje wraz z rozpórką. Nie chodzi mi o różnice budowy i działania (co oczywiste) a efekt działania |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-03-2014, 12:47
|
|
|
mjsystem napisał/a: |
Właśnie w tych wersjach występuje wraz z rozpórką. Nie chodzi mi o różnice budowy i działania (co oczywiste) a efekt działania |
Rozpórka była też chyba w każdym dieslu (niezależnie od wersji bo diesel był cięższy)... Za to przy okazji były felgi 18 cali i zdaje się mocniej tłumiące amory.... |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 06-03-2014, 12:53
|
|
|
krzychu napisał/a: | Rozpórka była też chyba w każdym dieslu (niezależnie od wersji bo diesel był cięższy)... Za to przy okazji były felgi 18 cali i zdaje się mocniej tłumiące amory.... |
Akurat o amorach to nie wiedziałem... Reszta to fakt.
Czyli coś tam było obliczone przy projektowaniu. |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 06-03-2014, 16:50
|
|
|
Żeby uporządkować temat - mam zamontowaną rozpórkę - nie fabrycznie, ale jest to oryginalna (właśnie z wersji z dieslem). Z pewnością montaż rozpórki, jeśli miałby być montowany grubszy stabilizator, działał by na plus. Druga sprawa- nie chciałbym wchodzić w żadne tuningowe drążki - jeśli będę wymieniał, to na fabryczny (oczywiście tylko wtedy, gdy nie trzeba by robić żadnych przeróbek). Prosić kogoś, żeby lazł pod auto i mierzył- cienko to widzę. Jeśli tutaj nie dowiem się konkretów, to spróbuję się dopytać w ASO. No i na końcu- widziałem używki przednich drążków z diesli (ceny b. przystępne), natomiast tylnych nie bardzo. Nie wiem czy ceny ASO będą do przyjęcia- a może tylne są wszystkie takie same ? I tak wracamy do pytania z pierwszego postu .
Napiszę, gdy się czegoś dowiem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
fargo
Mitsumaniak

Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 347 Skąd: KrakówNH
|
Wysłany: 06-03-2014, 19:46
|
|
|
U mnie z tyłu jest drążek 21mm, wiem bo już gumy zmieniałem |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-03-2014, 19:57
|
|
|
Uwex napisał/a: | Prosić kogoś, żeby lazł pod auto i mierzył- cienko to widzę. |
Bez przesady tylny powinien być na wyciągnięcie ręki, szczególnie w tym Lancerze, który na ziemi jakby na to nie patrzeć nie leży....
Z przednim gorzej ale jakby ktoś wymieniał koła na wiosnę czy coś to wystarczy zmierzyć... Zresztą jak się skręci kołami na maxa to może da się zmierzyć bez brudzenia rękawów? |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 06-03-2014, 20:25
|
|
|
fargo napisał/a: | z tyłu jest drążek 21mm | - no ale Ty masz inny model Lancera, więc info nieprzydatne
[ Dodano: 06-03-2014, 20:28 ]
krzychu napisał/a: | Z przednim gorzej | - akurat z przednim nie ma problemu- wiadomo, że jest grubszy- chodzi właśnie o tył. Zobaczymy, może ktoś będzie wiedział. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 06-03-2014, 21:41
|
|
|
Uwex, Czemu uznajesz info od fargo, za mało przydatne.
Według http://japancars.ru zarówno tylny drążek MN101505, guma 4156A004 i obejma MR403646, mają te same numery katalogowe dla amerykańskiego sedana GTS co europejskiego Sportbacka w Intensie. Dla odmiany Sportback instyle ma inne gumy i drążek ale obejma jest ta sama. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-03-2014, 06:44
|
|
|
Trik napisał/a: | Uwex, Czemu uznajesz info od fargo, za mało przydatne. |
Bo nie wiadomo czy odpowiada to temu grubszemu czy chudszemu....
Ale z tego mówisz wynika, że grubszy jest dopiero w Instyle, a nie w Intense? |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 07-03-2014, 08:51
|
|
|
Czyli jednak występują różnice w poszczególnych modelach - różne gumy, obejmy, drążki.
Żeby coś robić trzeba się dowiedzieć na 100 % co kupić (zamówić). Przy najbliższej okazji wstąpię do ASO i spróbuję rozkminić temat, bo wygląda na to, że może to nie być tylko kupno i wymiana samego drążka (a jego też trzeba dobrze dobrać ). |
_________________
 |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 07-03-2014, 22:16
|
|
|
Różnice występują. Z tego co znalazłem to jedynie obejma nie różni się symbolem.
W tym linku co podałem jak klikniesz w CENĘ elementu otwiera się drugie okienko, niestety nie zawsze, z cenami. Po kliknięciu w numer elementu pojawia się następna karta, na której jest przycisk kierujący do zestawienia modeli i wersji wyposażeniowych w jakich występuje dany element. I żeby dolać oliwy do ognia dodam że ten sam numer elementu występuje w OII 2.0 CVT w USA. http://japancars.ru/index...id=1&blk_id=010
Ponadto jest jeszcze w Dodgu, Jeepie, Chryslerze. http://www.partswebsite.c...s/MN101505.html |
|
|
|
 |
|