Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Drążek stabilizatora
Autor Wiadomość
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 06-03-2014, 11:52   Drążek stabilizatora

Mój Lancer ma cieńszy drążek stabilizatora i nachodzą mnie myśli o wymianie drążka stabilizatora na ten sztywniejszy.
Z pewnością byłby mniej podatny na przechyły na zakrętach (choć nie jest źle, ale może być lepiej).
I tutaj kilka pytań :
- czy taka wymiana jest możliwa bez problemów np. te same mocowania w tych samych miejscach ? (wiadomo gumy inne)
- czy w wersji ze sztywniejszym drążkiem tył też jest inny ?
- jeśli tył jest sztywniejszy, to czy wymiana tylko przodu zamiast poprawić prowadzenie go nie pogorszy ?

Jaki byłby koszt tej operacji jeszcze się nie interesowałem. Na razie robię rozeznanie, bo chyba jeszcze nikt tego nie robił na forum- przynajmniej nie przypominam sobie.
_________________

 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-03-2014, 12:21   

No właśnie posprawdzajcie sobie temat bo trochę to dziwne jest. Według tego co opisują na forach tuningowych to sztywniejszy (grubszy) stabilizator z tyłu daje mniejszą podsterowność... Więc wymiana stabilizatora z przodu chyba pogłębia podsterowność?

I tak patrząc na ten rosyjski katalog części to chyba inny jest przedni i tylny?

Poproś kogoś od Intensa/Instyle żeby wlazł pod auto i zmierzył suwmiarką przedni i tylny...
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 06-03-2014, 12:28   

krzychu napisał/a:
No właśnie posprawdzajcie sobie temat bo trochę to dziwne jest. Według tego co opisują na forach tuningowych to sztywniejszy (grubszy) stabilizator z tyłu daje mniejszą podsterowność... Więc wymiana stabilizatora z przodu chyba pogłębia podsterowność?

Niekoniecznie. A nie działa przypadkiem podobnie jak rozpórka? Tylko usztywnia? Nie piszę, że wiem, ale:
Uwex napisał/a:
byłby mniej podatny na przechyły na zakrętach

No i właśnie rozpórka temu m.in. służy. Jeśli więc to ma być efektem działań to po co wymieniać drążki. A jeśli wymienisz drążki, to jakie będzie zachowanie auta do końca nie wiemy?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-03-2014, 12:32   

mjsystem - rozpórka to zupełnie coś innego. To element zwiększający sztywność nadwozia....

A stabilizator to po prostu pręt połączony z lewym i prawym kołem. Jak jedno idzie do góry, a drugie na dół (zakręt) to właśnie gnie skrzętnie ten pręt. Im grubszy tym większa siła przeciwdziałająca przechyłom bocznym samochodu.

Jeśli w Intense/Instyle są oba grubsze to należałoby wymienić oba. Auto powinno się lepiej zachowywać na zakrętach.

Niech ktoś zmierzy i się wszystkiego dowiecie.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 06-03-2014, 12:45   

krzychu napisał/a:
mjsystem - rozpórka to zupełnie coś innego. To element zwiększający sztywność nadwozia....

A stabilizator to po prostu pręt połączony z lewym i prawym kołem. Jak jedno idzie do góry, a drugie na dół (zakręt) to właśnie gnie skrzętnie ten pręt. Im grubszy tym większa siła przeciwdziałająca przechyłom bocznym samochodu.

Dokładnie wiem,co to...
:roll:
krzychu napisał/a:

Jeśli w Intense/Instyle są oba grubsze to należałoby wymienić oba. Auto powinno się lepiej zachowywać na zakrętach.

Właśnie w tych wersjach występuje wraz z rozpórką. Nie chodzi mi o różnice budowy i działania (co oczywiste) a efekt działania :wink:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-03-2014, 12:47   

mjsystem napisał/a:

Właśnie w tych wersjach występuje wraz z rozpórką. Nie chodzi mi o różnice budowy i działania (co oczywiste) a efekt działania :wink:


Rozpórka była też chyba w każdym dieslu (niezależnie od wersji bo diesel był cięższy)... Za to przy okazji były felgi 18 cali i zdaje się mocniej tłumiące amory....
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 06-03-2014, 12:53   

krzychu napisał/a:
Rozpórka była też chyba w każdym dieslu (niezależnie od wersji bo diesel był cięższy)... Za to przy okazji były felgi 18 cali i zdaje się mocniej tłumiące amory....

Akurat o amorach to nie wiedziałem... :shock: Reszta to fakt.
Czyli coś tam było obliczone przy projektowaniu. :wink:
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 06-03-2014, 16:50   

Żeby uporządkować temat - mam zamontowaną rozpórkę - nie fabrycznie, ale jest to oryginalna (właśnie z wersji z dieslem). Z pewnością montaż rozpórki, jeśli miałby być montowany grubszy stabilizator, działał by na plus. Druga sprawa- nie chciałbym wchodzić w żadne tuningowe drążki - jeśli będę wymieniał, to na fabryczny (oczywiście tylko wtedy, gdy nie trzeba by robić żadnych przeróbek). Prosić kogoś, żeby lazł pod auto i mierzył- cienko to widzę. Jeśli tutaj nie dowiem się konkretów, to spróbuję się dopytać w ASO. No i na końcu- widziałem używki przednich drążków z diesli (ceny b. przystępne), natomiast tylnych nie bardzo. Nie wiem czy ceny ASO będą do przyjęcia- a może tylne są wszystkie takie same ? I tak wracamy do pytania z pierwszego postu . :lol:
Napiszę, gdy się czegoś dowiem.
_________________

 
 
 
fargo 
Mitsumaniak


Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 347
Skąd: KrakówNH
Wysłany: 06-03-2014, 19:46   

U mnie z tyłu jest drążek 21mm, wiem bo już gumy zmieniałem :rolleyes:
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-03-2014, 19:57   

Uwex napisał/a:
Prosić kogoś, żeby lazł pod auto i mierzył- cienko to widzę.


Bez przesady tylny powinien być na wyciągnięcie ręki, szczególnie w tym Lancerze, który na ziemi jakby na to nie patrzeć nie leży....

Z przednim gorzej ale jakby ktoś wymieniał koła na wiosnę czy coś to wystarczy zmierzyć... Zresztą jak się skręci kołami na maxa to może da się zmierzyć bez brudzenia rękawów?
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 06-03-2014, 20:25   

fargo napisał/a:
z tyłu jest drążek 21mm
- no ale Ty masz inny model Lancera, więc info nieprzydatne :wink:

[ Dodano: 06-03-2014, 20:28 ]
krzychu napisał/a:
Z przednim gorzej
- akurat z przednim nie ma problemu- wiadomo, że jest grubszy- chodzi właśnie o tył. Zobaczymy, może ktoś będzie wiedział.
_________________

 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 06-03-2014, 21:41   

Uwex, Czemu uznajesz info od fargo, za mało przydatne.
Według http://japancars.ru zarówno tylny drążek MN101505, guma 4156A004 i obejma MR403646, mają te same numery katalogowe dla amerykańskiego sedana GTS co europejskiego Sportbacka w Intensie. Dla odmiany Sportback instyle ma inne gumy i drążek ale obejma jest ta sama. :roll:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-03-2014, 06:44   

Trik napisał/a:
Uwex, Czemu uznajesz info od fargo, za mało przydatne.


Bo nie wiadomo czy odpowiada to temu grubszemu czy chudszemu....

Ale z tego mówisz wynika, że grubszy jest dopiero w Instyle, a nie w Intense?
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 07-03-2014, 08:51   

Czyli jednak występują różnice w poszczególnych modelach - różne gumy, obejmy, drążki.
Żeby coś robić trzeba się dowiedzieć na 100 % co kupić (zamówić). Przy najbliższej okazji wstąpię do ASO i spróbuję rozkminić temat, bo wygląda na to, że może to nie być tylko kupno i wymiana samego drążka (a jego też trzeba dobrze dobrać ).
_________________

 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 07-03-2014, 22:16   

Różnice występują. Z tego co znalazłem to jedynie obejma nie różni się symbolem.
W tym linku co podałem jak klikniesz w CENĘ elementu otwiera się drugie okienko, niestety nie zawsze, z cenami. Po kliknięciu w numer elementu pojawia się następna karta, na której jest przycisk kierujący do zestawienia modeli i wersji wyposażeniowych w jakich występuje dany element. I żeby dolać oliwy do ognia dodam że ten sam numer elementu występuje w OII 2.0 CVT w USA. :twisted: http://japancars.ru/index...id=1&blk_id=010
Ponadto jest jeszcze w Dodgu, Jeepie, Chryslerze. :rolleyes: http://www.partswebsite.c...s/MN101505.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.