Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mechanizm przednich wycieraczek czasem piszczy
Autor Wiadomość
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 31-12-2013, 12:17   Mechanizm przednich wycieraczek czasem piszczy

Witajcie.
Od jakiegoś czasu coraz częściej przy używaniu przednich wycieraczek słychać pisk, szczególnie jak wycieraczki wracają do swojej pozycji "zero".
Na 100% nie jest to wina piór i wydaje mi się że to coś w mechanizmie.
Pytanie czy np. mogę prysnąć np WD albo smarem teflonowym w okolice tych trzpieni na których trzymają/obracają się ramiona wycieraczek?

A może to jest objaw zużycia silniczka albo zatarcia jakiegoś elementu?
Miał ktoś podobny problem?

Póki co wycieraczki poza piskiem działają bez zarzutu, ale nie chciałbym żeby mi przestały działać w najmniej oczekiwanym momencie np. deszczu przy 120km/h (oczywiście na drodze ekspresowej :-) )
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-12-2013, 12:43   

Najprawdopodobniej zacina sie trzpień w tulejce prowadzacej mechanizmu, najpewniejsza metoda nasmarowania tego to wyciagniecie mechanizmu i rozebranie go wyczyszczenie, nasmarowanie i poskładanie, WD40 to nie za dobry pomysł bo nie spenetruje wewnątrz tulejki gdyż jest tam uszczelka
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 31-12-2013, 16:24   

Ile mniej więcej czasu może zająć demontaż tego mechanizmu?
Rozumiem, że muszę odkręcić ramiona wycieraczek, żeby zdemontować ten plastik pod nimi (chyba się to nazywa podszybiem) i wtedy będę miał dostęp tak?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20979
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 31-12-2013, 16:35   

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 31-12-2013, 16:40   

Dzięki Bizi, pytanie tylko, do której części z tego schematu mam się dobrać :-)
 
 
marecki338 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 278
Skąd: bartoszyce
Wysłany: 31-12-2013, 18:31   

trzeba zdemontować ramiona wycieraczek, wyjąć kołki atrapy plastikowej pod spodem są czopy mocowane trzema nakrętkami 6 . sugeruje zdjąć zabezpieczenia z trzpieni wycieraczek bo regulacja mimosrodu na silniku wycieraczek jest trudna i czasochłonna .
 
 
 
BENNY777 
Forumowicz

Auto: BENNY777
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 39
Skąd: SWARZĘDZ
Wysłany: 01-01-2014, 19:00   

A piszczenie jest z obu wycieraczek czy z 1? Zaczęło to się to robić po wymianie piór czy później.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 01-01-2014, 20:08   

Nie jestem pewien, czy z obu, ale mam wrażenie że od strony kierowcy na pewno.
Piszczenie się pojawiło niezależnie od wymiany wycieraczek - zostały założone jakieś dwa miesiące temu.
 
 
BENNY777 
Forumowicz

Auto: BENNY777
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 39
Skąd: SWARZĘDZ
Wysłany: 01-01-2014, 20:57   

Ja bym jednak pokusił się o obrócenie piór wycieraczek o 180 stopni. Niestety ale mało osób wie ale zakładając wycieraczki należny zwrócić uwagę czy dobrą stroną się zakłada.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-01-2014, 21:05   

marecki338 napisał/a:
sugeruje zdjąć zabezpieczenia z trzpieni wycieraczek
ja też - po zdjęciu zabezpieczeń można wcisnąć je w podszybie i ładnie przesmarować tulejki
polecam smar silikonowy z teflonem - odporny na wodę, świetnie smaruje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.