3-eci bieg |
Autor |
Wiadomość |
tomaszgotowala
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 11 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 11-04-2013, 14:19 3-eci bieg
|
|
|
Carisma 1,8 GDI 98r. Mam mały problem mianowicie chodzi o wbijanie 3-ego biegu. Gdy prubuje wbić trujke niemal za każdym razem jest opur ,chaczenie ewidentnie ocoś zaczepia. przy zmianie z dwujki czy redukcji z 4-tego biegu muszę najpierw chwile odczekać i powoli wbić bieg żeby było ok. Z innymi biegami jest spokój. |
|
|
|
 |
Xiah
Forumowicz
Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 231 Skąd: Płock
|
Wysłany: 11-04-2013, 16:03
|
|
|
wymien tylejki wybieraka i bedzie po problemie. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 11-04-2013, 16:25
|
|
|
miałem podobny objaw ale z drugim biegiem, przyczyną były zużyte synchronizatory 2 biegu a objawiało się to tym że przy redukcji bardzo ciężko było wbić bieg trzeba było pomajtać dzwignią do przodu i tyłu żeby wskoczył |
|
|
|
 |
tomaszgotowala
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 11 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 11-04-2013, 20:34
|
|
|
Bieg wchodzi łatwo tylko czuć jak ocoś chaczy i jest to nieprzyjemne, musze odczekać chwilke to jest ok |
|
|
|
 |
misibiczi
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-04-2013, 20:38
|
|
|
W GDI chyba nie ma tulejek To raczej synchronizator, ale w pierwszej kolejności sprawdź poziom oleju. |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-04-2013, 20:49
|
|
|
Xiah, nie znamy się, to nie piszemy.
tomaszgotowala, prawdopodobnie padają synchronizatory. Wymieniałeś olej w skrzyni? Mógł zostać wlany z normą GL-5, co wykańcza synchro. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 12-04-2013, 10:20
|
|
|
Ile kosztują takie synchronizatory? |
_________________
 |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 12-04-2013, 10:56
|
|
|
Skrzynia japońska więc można je kupić u Japaneze, prawdopodobnie koło 200zł za sztukę (kiedyś pytałem o synchro do galanta i taką cenę usłyszałem). Taki specjalny pierścionek z brązu... sam koszt synchronizatora i tak nie jest duży w stosunku do kosztu wyciągnięcia, rozebrania, złożenia i włożenia skrzyni. Do tego może się okazać że trzeba jakieś łożysko wymienić. |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
Dodge
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 21 Skąd: Siemianowice/Katowice
|
Wysłany: 12-04-2013, 13:30
|
|
|
Mam ten sam problem, rozklekotany wybierak sam wymieniłem, ale z tym biegiem to już nie dam rady
Gadałem z moim ziomkiem, który jest mechanikiem i wstępnie też obstawia synchronizator, więcej będę wiedział jak go rozbierzemy.
Do tego w górnym poziomie piszczy mi sprzęgło przy jego puszczaniu i możliwe, że tarczy już mało zostało, więc kolejny koszt dojdzie |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 12-04-2013, 14:10
|
|
|
przy okazji wybebeszania skrzyni warto jest wymienic sprzęgło i docisk oraz sprawdzić łożysko oporowe, a synchronizator najczesciej daje znać przy redukowaniu po prostu nie idzie szybko zredukować biegu bo nie wskakuje trzeba pomajdrować przód tył i wtedy wskoczy po czasie |
|
|
|
 |
Dodge
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 21 Skąd: Siemianowice/Katowice
|
Wysłany: 14-04-2013, 08:48
|
|
|
rasiak1980 napisał/a: | synchronizator najczesciej daje znać przy redukowaniu po prostu nie idzie szybko zredukować biegu bo nie wskakuje |
No to już mam pewność , że to synchro... |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 14-04-2013, 21:50
|
|
|
spróbuj podratować sprawę olejem mi powiedzieli żebym nalał do manuala dextron do ASB i faktycznie troche pomogło poszukaj w google wiem że ludzie chwalą sobie takie rozwiązanie ja nie miałem nic do stracenia bo siadł mi prawie całkiem synchronizator 2 biegu i liczyłem sie z wymianą skrzyni poszukałem gdzieś i ponoć jeżeli skrzynia jest sczelna i wycieków nie ma warto zalać bo często przechodzą objawy albo są znacznie mniejsze. |
|
|
|
 |
tomaszgotowala
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 11 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 01-05-2013, 13:09
|
|
|
Witam wymieniłem ostatnio olej i pomogło. Został tylko problem z 3 biegiem tzn muszę odczekać chwilę zanim wbije trujke żeby onic nie zachaczyło. Czy to synchro. nie wiem może jakieś tuleje czy coś. Jak to tam dokładnie jest. Są tam jeszcze jakieś elemęty do wymiany. Jeszcze jedno ostatnio (tydzień temu to się zaczeło) zauważyłem że jak ruszam dzwignią zmiany biegów na boki to piszczy. Popsikałem WD-40 ale nic to nie dało. |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 01-05-2013, 15:37
|
|
|
nie oszukujmy się auta są już leciwe więc ja bym obstawiał synchro u mnie też delikatnie haczy podczas zmiany ale nie katuje tego na chama i jeżdżę dalej |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
|