[EA5A/W 2.5] ALARM - konkretny - dla tych co mają troche cza |
Autor |
Wiadomość |
Jarcev
Forumowicz Dead before dishonor
Auto: Mitsubishi lancer 08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 212 Skąd: KAtowice
|
Wysłany: 24-09-2010, 20:57 [EA5A/W 2.5] ALARM - konkretny - dla tych co mają troche cza
|
|
|
WItam , Mam problem z podłączeniem alarmu , niby prosta sprawa ale ze gala mam od niedawna mam probelm ze znalezieniem odpowienich kabli nawet po przeczytaniu tematów na forum . Znalazłem temat gdzie niby wszystko było opisane ale w praktyce nie było takie łatwe ... w schemacie który dodam poniżej ( foto) zacząłem od kierunkowskazów i juz problem ... w wyzej wspomnianym temacie przeczytałem ... " Wyjscie na kierunkowskazy - powinno byc podlaczane poprzez bezpiecznik ok15A i po bezpieczniku dwie diody-wiadomo. Najlepsze miejsce to nie lampka ale kable wtyku przelacznika kierunkowskazow, tam podajemy napiecie z centrali i nie trzeba zbednie kombinowac. Jak sprawdzac: poszczegolne kierunki, po wlyczeniu przelacznika kierunkowskazow pojawia sie tam ciagle napiecie +12VDC (minus woltomierza na mase plus na tenze kabel", w innym temacie pisało ze są tam trzy kable - jeden ze stałym 12v i po jednym na strone ... u mnie wygląda bardziej skomplikowanie (foto) , dodam ze awaryjne idą przez inny bezpiecznik niz kierunki .... wiec jakby kto mógł podpowiedziec ze mam podpiąc kierunki , jak dojde do tego wezme sie za nastepne podpięcia moze po Zimie alaram bedzie
FOTKI - wtyczki do przełaczxnika kierunków http://www.fotosik.pl/pok...438b10a1ad.html
Schemat...
JEst to dwu i pół litrowy galant po lifcie
|
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=zczgh2hM_KE
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 24-09-2010, 22:19
|
|
|
kable pod kierunki podlacz przez dodatkowy bezpiecznik od razu do kabli tam gdzie masz najlepsze dojscia. Nie musi to byc kostka. Kierunki maja kolory rozowo-zielony i prawdopodobnie zielono-czarny. Najprosciej wyciagnac boczne kierunki i masz jak na dloni kolory kabli.
sterowanie centralnym: zamykanie fioletowo-zielony, otwieranie filoetowo-bialy. Te kable sa przy wtyczce z boku do ETACS-a (niebieska skrzynka ktora sciagniesz po odkreceniu nakretki 10mm).
Krancowki z drzwi zielono-czerwony. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Jarcev
Forumowicz Dead before dishonor
Auto: Mitsubishi lancer 08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 212 Skąd: KAtowice
|
Wysłany: 25-09-2010, 11:58
|
|
|
kierunki działają , jesli chodzi o drzwi to kabel zielono czerwony który idze po progu ( z czujnika) podaje 12v w momencie zamkniecia drzwi , alarm włącza sie po zamkniECIU drzwi |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=zczgh2hM_KE
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 25-09-2010, 13:41
|
|
|
niemozliwe. kabel zielono-czerwony podaje mase. Moze podpiales sie pod drugi z kabli?
Lub masz ustawiony alarm na wyzwalanie krancowek poprzez znikniecie masy
[ Dodano: 25-09-2010, 13:43 ]
przy alarmie wg schematu masz dwa wejscia z krancowek. Albo + (zielony) albo - (fiolet). Wykorzystaj odpowiedni |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Jarcev
Forumowicz Dead before dishonor
Auto: Mitsubishi lancer 08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 212 Skąd: KAtowice
|
Wysłany: 25-09-2010, 14:00
|
|
|
a to jeden sie podpina dzieki bardzo za pomoc narazie nie bede męczył bo uszkodziłem cos w alarmie i musi powedrowac do elektryka jak włacza sie alarm to podaje 1 V na syrene zamiast 12 hehe ale podobno do zrobienia
[ Dodano: 25-09-2010, 15:43 ]
podpięte tak jak napisałes , wszytsko działa oprócz tej syreny ale to juz z racji moich wczesniejszych mega połączeń , i czujniki ruchu ale to juz pewnie ich wina po tu skomplikowanej filozofii nie ma ( wtyczka gniazdo) teraz czekam na opinie elektryka czy centralka bedzie przekazywac na syrene 12v czy mam kupić nową ale satysfakcja i tak jest , a koledze Sampler serdecznie dzieki za pomoc |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=zczgh2hM_KE
 |
|
|
|
 |
max_maximus
Forumowicz
Auto: Galant 91 1,8: 97 2,0 kombi au
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 31 Skąd: zlotoryja
|
Wysłany: 07-09-2014, 17:35 montaż alarmu w galu 98 sportedition
|
|
|
witam.kupiłem alarm z podłaczeniem do centralnego zamka jak i sterowaniem domykania szyb...Nie moge znależć jakiegoś manuala, który mówi pod jakie kable (kolory)podpiac alarm...tj centralny pod zamykanie i otwieranie, domykanie szyb , kierunkowskazY itp. Proszę o pomoc ...Centralkę chciałbym zamontowac w okolicy bezpieczników.. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 07-09-2014, 19:10
|
|
|
To samo przerabiałem
Po lewej stronie pod deską blisko bezpieczników są kostki-złacze i jest wiązka od drzwi i tam najlepiej się podpiąć miernik w rękę włączasz kierunki i masz ..to samo z drzwiami , schemat do alarmu masz zapewne więc bedzie szybko , sterowanie masą czy plusem jest do wyboru w galancie jest sterowanie masą do zamykania drzwi |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
ALEX-77
Forumowicz Czarny Żarłacz E98

Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 488 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 07-09-2014, 19:40
|
|
|
Problem zaczyna się jak chcesz podłączyć domykanie szyb bo jest moduł ,ja do dzisiaj nie mam tej opcji bo nie wiem gdzie się wpiąć ,co prawda mam już przekaźniki i wypuszczony przewód z tej magistrali ale pod co go podłączyć to nie wiem ,zasilanie w w module gubi się w momencie otworzenia i zamknięcia drzwi . |
_________________ Mój Miś
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-09-2014, 21:09
|
|
|
Trzeba by w momencie domykania przywrócić to zasilanie albo wysterowując oryginalny przekaźnik albo podając nowe zasilanie ale najlepiej w takim przypadku oryginalne kable zasilające przerwać odpowiednimi przekaźnikami aby w momencie podawania nowego zasilania odłączyć oryginalne. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-09-2014, 08:19
|
|
|
Proszę zapoznać się ze scalonym tematem i na przyszłość użyć funkcji szukaj |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
max_maximus
Forumowicz
Auto: Galant 91 1,8: 97 2,0 kombi au
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 31 Skąd: zlotoryja
|
Wysłany: 08-09-2014, 19:38
|
|
|
alarm instaluje taki jak ten py 3018 Podpiąłem zasilanie masa , po stacyjce...jeszcze tylko kierunki i sterowanie drzwiami ...i tu pytanie ..czy mam podłaczyc tylko jeden przewód z alarmu( sterowanie drzwiami +, czerwono-czarny na schemacie), czy (sterownie drzwiami -, n iebieski na schemacie)....czy mam również podpinać kable z drugiej wiązki alarmu, dotyczącej centralnego zamka...może podpowie mi ktoś jakie kable z alarmu spiąć w kostce która wchodzi do niebieskiej skrzynki .. no i kierunki .... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-09-2014, 21:49
|
|
|
Na początku musisz skonfigurować sterownik zgodnie ze schematem do sterowania minusem czyli połączyć z przewodem masowym przewody żółty i żółtoczarny a następnie do przewodów sterujących centralnym w aucie podpiąć odpowiednio przewody biały i białoczarny wychodzące ze sterownika alarmu. Oprócz tego oczywiście zasilanie sterownika alarmu oraz sygnalizację kierunkami oraz inne przewody związane z funkcją alarmu. |
|
|
|
 |
irekkczek
Forumowicz

Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 126 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 08-09-2014, 21:52
|
|
|
max_maximus napisał/a: | alarm instaluje taki jak ten py 3018 Podpiąłem zasilanie masa , po stacyjce...jeszcze tylko kierunki i sterowanie drzwiami ...i tu pytanie ..czy mam podłaczyc tylko jeden przewód z alarmu( sterowanie drzwiami +, czerwono-czarny na schemacie), czy (sterownie drzwiami -, n iebieski na schemacie)....czy mam również podpinać kable z drugiej wiązki alarmu, dotyczącej centralnego zamka...może podpowie mi ktoś jakie kable z alarmu spiąć w kostce która wchodzi do niebieskiej skrzynki .. no i kierunki .... |
co do sterowania drzwiami to masz 2 opcje. Patrz na ten temat-> http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=29331.
P.s
poczytaj jeszcze tu: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31060 |
_________________ "Miały być drogi a jest...drogi cukier" |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 09-09-2014, 09:04
|
|
|
Ja widze ze bedzie jeden problem z tym alarmem. W galancie sterowanie centralnym jest poprzez dwa przewody wyzwalane minusem. Ty z alarmu masz wypuszczony jeden przewód z minusem. Sprawdz jak on działa jeśli stan zmienia sie z wyzwoleniem alarmu powiedzmy 0 na GND to musisz ten przewód podpiąc pod cewkę przekaźnika a styki przekaźnika wykorzystać jako przerzutnik tak aby miec raz minus przy drzwiach zamknietych i drugi raz minus przy drzwiach otwartych. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 09-09-2014, 15:38
|
|
|
sampler napisał/a: | W galancie sterowanie centralnym jest poprzez dwa przewody wyzwalane minusem. |
Podpinałem tylko jeden przewód i jakoś działa ,ale dwa |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|