Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
short shifter do carismy
Autor Wiadomość
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 06-05-2012, 23:22   short shifter do carismy

od jakiegoś czasu zastanawiam się nad założeniem short shiftera, jednak nigdzie nie mogę znaleźć dedykowanego do carismy. Pytam więc, czy ktoś już coś takiego założył. Mam carismę 1,6 z 96 roku. Nie pytajcie się dlaczego chce coś takiego założyć do tak małej mocy, bo do końca sam tego nie wiem. Po prostu chcę.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 07-05-2012, 08:03   

remi, zobacz jak skonstruowany jest mechanizm i dowiesz się dlaczego nie ma dedykowanego shorta do Cari.

_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 07-05-2012, 13:53   

to czyli tak jak myślałem. Lipa. Dzięki londolut,

[ Dodano: 31-05-2012, 01:06 ]
Jednak idę dalej z tematem.
Tak siedziałem, myślałem i wpadł mi do głowy może i głupi pomysł, który jednak może się sprawdzić.
Jeśli w miejscu tam gdzie znajdują się tulejki przy drążku zmiany biegów (te najniżej), dospawałby rurkę o odpowiedniej średnicy (najlepiej użyć kawałka oryginalnego drążka) i przyspawałby ją bezpośrednio do drążka - jeszcze niżej (tak na zasadzie "bałwanka") do tego elementu gdzie zamontowane są tulejki, to dół drążka wydłużyłby się, więc zmieniłyby się proporcje przełożenia i wtedy skok drążka byłby krótszy. Myślę także, że sam drążek na luzie lekko przekrzywiłby się do tyłu, jednak nie powinno mieć to wpływu na samo działanie przekładni, a sam skok lewarka by się skrócił.
Lub inny sposób:
Odciąć dolne tulejki, przedłużyć dolna część drążka i ponownie przyspawać tulejki.
Jak myślicie? może się to sprawdzić?
 
 
adrian3232 
Forumowicz
:)

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 68
Skąd: Sulejów
Wysłany: 10-06-2013, 16:52   

Sorki że odkopuje temat ale ostatnio zastanawiam się nad zrobieniem takiego bajeru i pomysł remiego wydaje się dobry. Jednak nie wiadomo o ile trzeba by wydłużyć drążek u dołu przy tulejce?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.