Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] szarpie muli przerywa
Autor Wiadomość
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 24-04-2010, 16:38   [EA5A/W 2.5] szarpie muli przerywa

otóż spotkała mnie dziwna dolegliwość. Samochód ciężko pali:(a jak zapali to słychać jakby przerywał.Niby jak obroty są wyższe to jest wszystko ok tak od prawie 3tys.
Ogólnie nie można jechać bo przy dodaniu gazu zamula i to okrutnie spada z obrotów a nawet gaśnie:(na jałowym obroty raz są oki a po chwili spadają tak że telepie całym silnikiem.Dziwne bo objaw się pojawił gdy włożyłem nowy filtr powietrza:/:/
 
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 24-04-2010, 16:57   

przepływke podpiołeś??
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8674
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 24-04-2010, 17:58   

Objawy też jakby kopułka padła, tyle że to ma się nijak do wymienienia filtru powietrza.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 25-04-2010, 10:51   

no i to chyba kopułka będzie ściągnąłem i sie okazało że palec jest tak wypalony że masakra normalnie na kopułce aż się zrobił biały mocny gruby nalot:/ehhh.Czyli nie było siły aby to chodziło dobrze.no ale zobaczymy nowy palec jutro kupię i sie zrobi

[ Dodano: 25-04-2010, 14:16 ]
Po przeczyszczeniu wszystkiego silnik pali ale nadal muli od 1000-2500. przy gwałtownym wciśnięciu gazu normalnie słychać jakby się wytrącały zapłony.jak powoli wciskam gaz jest ok.ale gwałtownie dodam to pomuli do tych 2,5tys i potem jak wyrwie to jak porąbany;///mam jeszcze pytanie od czego jest ta śruba
bo kolega mi powiedział że tym można podregulować pracę silnika. jednakże nic to nie daje i nie wiem przekręcił ją o nie wiem ile ale na pewno jest wyżej niż wcześniej
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 12-08-2011, 09:17   

podepne sie pod temat

od pewnego czasu mam taki problem:

odpalam auto-ok, wyjeżdżam z parkingu i na 1-2 biegu go muli przez jakies 1-2 sekundy, przy obrotach okolo 2 tys
potem idzie normalnie, zdarza się to tylko raz, kiedy jest zimny
potem staje np. na swiatlach, ruszam znowu i juz idzie normalnie

ciezko mi opisac te objawy

czy to jest od kabli/aparatu zaplonowego?
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-08-2011, 13:37   

Prawdopodobnie kable dostają przebicia, i są takie efekty, jeżeli podmieniłeś kopułkę i palec i dalej tak jest to proponuję podmienić kable.

W nie jednym samochodzie (seat/peugeot/ford/vw) miałem dokładnie tak samo, po wymianie kabli było ok. Oczywiście wszystkie samochody powyżej 10lat:)
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 12-08-2011, 13:45   

nic nie podmieniałem
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
dawidoski13 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 521
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-08-2011, 17:42   

tomek84, też ostatnio miałem podobne objawy więc poszły nowe kable, świece, fajki i silniczek bzyka przepięknie teraz,że aż miło...
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 12-08-2011, 19:51   

Hej chłopaki,

przez ostatnie kilka dni miałem u siebie takie same objawy, jednak wracając ze sklepu po zamówieniu kabelków WN, świec, i fajek Gal (2.0) odmówił posłuszeństwa. Zaświeciła się pomarańczowa kontrolka od silnika, zaczęło nim rzucać, zero siły max 70km/h i to kilku km rozpędzania. Silnik raczej warczy i parkocze. Chyba ciągam ze dwa gary luzem. W takim wypadku zapala się pomarańczowa lampeczka?

Ponieważ mam zamówione kabelki i resztę, to sprawdzę jutro czy to pomoże.
Jeśli nie, to nie mam pomysłów... ktos przerabiał taki problem?
Kompa mogę zaliczyć dopiero we wtorek. Jak mi się Gal do tego czasu nie rozleci całkiem.

Help! :)
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-08-2011, 21:23   

Tomasz87 napisał/a:
Kompa mogę zaliczyć dopiero we wtorek
Możesz zaliczyć w każdej chwili. Zepnij piny 1 i 4 w gnieździe diagnostycznym i pomarańczowa kontrolka wymruga kody błędów.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 16-08-2011, 21:12   

16.08.2011
Przewody NGK RC-ME96 + świeczki DENSO IK22 + fajki OYODO. I jest lepiej. Nie wywala check engine, ale dalej tragedia... wymieniam jutro jedną podejrzaną cewkę.



17.08.2011
+ Cewka ERA (włoskie, nie znam jakości), wszystko działa znakomicie.
BTW. mogę komuś sprzedać za 50PLN fajkę OYODO.
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 23-08-2011, 11:40   

dalsza część:

wczoraj jadąc z pracy (klima/ecoklima) zauważyłem, że jest troche zmulony, nie zbiera się jak szatan - ok pomyślałem - klima, w miare normalne

ale wrzuciłem luz i obroty spadają do 350-400 rpm
podjechałem na światła - to samo
wyłączyłem klime i obroty znów 650-700 jak dawniej, włączam klime i 350-400
myśle sobie - coś nie tak, bo przecież klima podbija obroty o 200-300 sztuk, nie??

przeanalizowałem w głowie budowe przepustnicy itp, skojarzyłem z faktem, że akurat mam włączony cruise (ale nie zaprogramowany na żadną prędkość) - wyłączyłem i wszystko wróciło do normy, czyli klima podbija obroty

próbowałem potem pare razy odtworzyć sytuacje, ale się nie udało

spotkał się kiedyś z czymś takim??

wogóle to musze zmienić kable, bo czuje, że tutaj jest przyczyna szarpania rano i ogólnej zamułki, mam kable ze srebrnego, który to chodził jak ogień, więc mniemam, że kable były 100% ok, więc planuje na próbe wrzucić te kable - mam nadzieje, że się coś zmieni, ale niestety brak czasu
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
fredfm 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 181
Skąd: Grybów
Wysłany: 29-02-2012, 13:58   

Najpierw dziękuje koledze Owczar... Przeleciałem 14 stron tematów i ten przeoczyłem.

Więc jeszcze raz. Problem gaśnięcia powrócił. Poprzednio autko potrafiło mi w trakcie jazdy przerwać na ok 1-2 sekundy. Przeczyściłem mocowania przewodów masowych, auto "wyschło" w garażu i przed jakiś czas było dobrze. Zdarzyło mu się przerwać ale już nie tak często jak wcześniej.

Ostatnim czasem auto więcej stało jak jeździło i wczoraj po 2 tygodniowym przestoju (stał pod chmurką) wracając z pracy stracił całą moc, obroty spadły do zera, jednak dziwne bo miałem wspomaganie.. dopiero po jakichś 6 sekundach zaświeciły się kontrolki jak przy zapalaniu... w nerwach włożyłem 4 i zapaliłem go jadąc... znów 5 sekund jazdy i ta sama sytuacja. Zjechałem na pobocze, odpaliłem pochodził 5 sekund i obroty znów spadły do zera i zgasł. i tak dotoczyłem się 5 sekundowymi sekwencjami do domu. Przy zapalaniu słychać było jakiś pojedyncze cyknięcia z pod maski. Zaznaczam że na gazie i benzynie ta sama sytuacja. Zauważyłem jeszcze ostatnio że stracił z 30KM, świece denso irydowe przejechane na nich ok 40tys, kable NGK z takim samym przebiegiem.

Komputer pokazuje błąd 11 (znów podziękowania dla Owczara:)

Z powyższych wynika że powinienem zacząć od kopułki i palca rozdzielacza... I nie wiem czy wysłać cały aparat do yakuzy, czy też szukać kopułki (palec rozdzielacza znalazłem)...??
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-02-2012, 15:02   

Jeśli masz możliwość to wysusz suszarką kopułkę i zobacz czy odpali. Jeśli tak, to masz odpowiedź gotową.
 
 
2pac 
Forumowicz
bankrut


Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 346
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 01-03-2012, 18:56   

Owczar napisał/a:
Jeśli masz możliwość to wysusz suszarką kopułkę i zobacz czy odpali. Jeśli tak, to masz odpowiedź gotową.


http://forum.mitsumaniaki...p=970410#970410 i twoja odpowiedź na posta
wykluczają się? czy teraz o co innego chodziło Ci?

u mnie silnik nie pracuje równo poniżej 1.000obr/min - wrażenie, jak w starych silnikach gaźnikowych na zimnym silniku (kable nowe, świece nowe, aparat wymieniony*, palec i kopułka w ocenie mechanika zdrowe)

zastanawia mnie również, dlaczego szarpie mi gdy zwalniam na biegu (nie ma znaczenia na jakim), dzieje się do przy ok. 1.100-1.000obr/min
przecież bez wciśniętego gazu, gdy koła napędzają samochód nie podawane jest paliwo, nie wiem jak z zapłonem

*) przed wymianą aparatu zapłonowego, objawy jak opisane w pierwszym poście
_________________
numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.