 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Spadające Obroty, opózniona reakcja na gaz,dławienie zimnego |
Autor |
Wiadomość |
nurek20
Forumowicz
Auto: Galant '97 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2013 Posty: 35 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-07-2013, 15:54 Spadające Obroty, opózniona reakcja na gaz,dławienie zimnego
|
|
|
Witam,
od marca posiadam Galanta SE 98r. 2.0 16v pb+lpg.
Instalacja lpg
Stag 4 wtryski OMVL Reduktor kme silver cisnienie gazu 1bar
Od czasu założenia instalacji gazowej borykam się z kilkoma problemami otoż:
Od samego początku jak został założony gaz po delikatnym nacisnięciu gazu widać spadek obrotów z 800 na 730-750 dopiero potem rosną. wyczuwalne jest zawahanie się w pracy silnika dzieje sie tak tylko na lpg na benzynie jest to praktycznie nie odczuwalne aczkolwiek mam podejrzenia że może być coś podobnego tylko tak bardzo tego nie czuć. Pierwszą myślą były świece zostały wymienione nowe denso nic to nie dało kable zostały bo nie świecą w nocy jedynie mnie zastanawiają cewki miają białe naloty na obudowie blisko podstawy - czy to świadczy o ich zużyciu?
Jesli chodzi o regulacje lpg ustawiane mapy były pare razy lecz dalej występuje opadanie obrotów
Drugi problem rano jak odpalam samochod jadę na pb do zagrzania się dławi się przy głębszym dodaniu gazu jakby brakowało paliwa nie ma takiego objawu jak przełączy się na lpg oraz jak jest rozgrzany do temp. roboczej i przełącze z lpg na pb
W razie czego posiadam kabel oraz evoscan który laczy mi się z miskiem lecz nie umiem za bardzo zdjagnozować mojego problemu wiem napewno że ;
Lambda działa w całym zakresie
temperatury z czujników zgadzają się z rzeczywistością
Spalanie kolo 13-14 litrów lpg w warszawie
Czy ktoś z forumowiczów miał podobne objawy ? |
_________________ Nurek |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 01-08-2013, 22:23 Re: Spadające Obroty, opózniona reakcja na gaz,dławienie zim
|
|
|
nurek20 napisał/a: | Witam,
Od samego początku jak został założony gaz po delikatnym nacisnięciu gazu widać spadek obrotów z 800 na 730-750 dopiero potem rosną. wyczuwalne jest zawahanie się w pracy silnika dzieje sie tak tylko na lpg na benzynie jest to praktycznie nie odczuwalne aczkolwiek mam podejrzenia że może być coś podobnego tylko tak bardzo tego nie czuć. Pierwszą myślą były świece zostały wymienione nowe denso nic to nie dało kable zostały bo nie świecą w nocy jedynie mnie zastanawiają cewki miają białe naloty na obudowie blisko podstawy - czy to świadczy o ich zużyciu?
Jesli chodzi o regulacje lpg ustawiane mapy były pare razy lecz dalej występuje opadanie obrotów
Drugi problem rano jak odpalam samochod jadę na pb do zagrzania się dławi się przy głębszym dodaniu gazu jakby brakowało paliwa nie ma takiego objawu jak przełączy się na lpg oraz jak jest rozgrzany do temp. roboczej i przełącze z lpg na pb
|
Spróbuje coś doradzić.
1. Czy naprawdę taki spadek jest uciążliwy? Raczej obstawiałbym brudną przepustnicę, ewentualnie silniczek krokowy. Cewki biały nalot? Mówisz o śrubie stykowej miedzy cewką, a fajką? Radziłbym wymienić same fajki na nowe Oyodo (ok.40 zł)
2. Miałem coś podobnego, już nie pamiętam czy dokładnie to samo. Wyczyściłem przepustnicę oraz wymieniłem czujnik temp.silnika.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67473 |
|
|
|
 |
mariuszmitsu
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2,0 benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-08-2013, 10:50
|
|
|
hej
mam podobne objawy, tzn auto jak stoi na luzie na lpg + klima to strasznie obroty szaleją skaczą od ok.600 do 900 jak chcę dać gaz to go muli dopiero jak wejdzie powyżej 2500 to jedzie i szarpie strasznie przy ruszaniu na Pb jest ok na nie ma różnicy czy zimny czy ciepły silnik, świece podobnie jak ty wymieniłem bez efektu kable Wn wyglądają na zdrowe izolacja ok fajki całe bez nalotów cewki podobnie, jadę w sobotę do gazowników, może sonda wariuje bo nie mam kata poprzedni użytkownik wyciął jak się dowiem co jest przyczyną to się podzielę informacją
Mariusz |
_________________ Mariusz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 09-08-2013, 11:14
|
|
|
Jeśli takie rzeczy dzieją się tylko na LPG to źle ustawiona mapa, dobrane ciśnienie, mnożnik.
mariuszmitsu napisał/a: | może sonda wariuje bo nie mam kata |
Ta sonda nie ma znaczenia.
Aby powiedzieć coś więcej potrzebne są ustawienia LPG, model redutkora, wtryskiwaczy oraz oscylogramy z jazdy na pb i lpg. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 11-08-2013, 01:51
|
|
|
U mnie jest to samo. Najpierw na samym LPG a teraz zaczyna na PB. To jednak jest układ zapłonowy. Wymieniłem jedną cewkę i było przez jakiś czas ok, teraz chyba czas przyszedł na drugą. Jak zdobędę kasę to od razu zmieniam świece (już mam z 15 tys na nich przejechane) i przewody (przytarłem izolacje jednego ale nie mogę się zebrać na ich wymianę,) Instalację LPG ustawiałem ze 3 tygodnie, zmieniłem wtryski, wężyki od wtrysków, filtry, elektrozawór, świece, przewody, zregenerowałem reduktor i dopiero wymiana cewki pomogła. No i zmniejszyłem odstęp na świecach. Ważne jest żeby po czymś takim zresetować ECU i przejechać z 50 km na samej benzynie i wtedy ustawić mapy LPG. Co prawda tego delkatnego opóźnienia na reakcje gazu nie pozbyłem się(pewnie przez drugą cewkę) ale nie rwał przy przyśpieszaniu i z klimatyzacją sobie radził dobrze. Spalanie w Warszawie w granicach 11 litrów, zszedłem z 15 powodzenia ! |
_________________ Jest:
Mitsubishi Galant EA5W 2000 Avance! - wreszcie taki jak chciałem
Był:
Mitsubishi Galant EA2W 1998 (szkoda całkowita)
Mitsubishi Colt CA4A 1995
Mitsubishi Colt CA4A 1994 |
|
|
|
 |
Z00m888
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA0 SE 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-07-2015, 21:18
|
|
|
Witam.
Czy udało się komuś pozbyć tego delikatnego dławienia podczas dodawania gazu na LPG? U mnie występuje ten sam problem i wymiana cewek oraz kabli nie pomogła. Na PB nie ma tego problemu. Świece mają przejechane około 16 kkm w tym na gazie około 10 kkm lecz problem występował od samego początku od montażu LPG. Przed montażem LPG czyściłem także przepustnice egr i kolektor. Instalacja była na przeglądzie parę dni temu została wyregulowana oraz założyli nowe filtry. Problem jak był tak jest. Może winy należy szukać w EGR ? Ponoć w niektórych silnikach w tym tkwi sęk.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
|